Zobrazit minimální záznam

Specifics of managing people in multi-location schools
dc.contributor.advisorLiška, Roman
dc.creatorLíbová, Petra
dc.date.accessioned2024-06-11T06:56:18Z
dc.date.available2024-06-11T06:56:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189377
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou delegování a interní komunikace ve školách, které mají více než jedno místo vzdělávání. Reaguje tak na aktuální dění a chystané změny v regionálním školství, které vyplývají ze strategických dokumentů ČR. Změny se mimo jiné týkají řízení škol, které se má dočkat systémové podpory. V souvislosti s tím se především z důvodu finanční efektivity uvažuje o slučování malých škol do větších celků. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důvody existence subjektů s odloučenými pracovišti a přibližuje obsah chystaných změn. Zabývá se také vysvětlením základních pojmů delegování a komunikace. Popisuje podmínky a průběh delegování, definuje pojem interní komunikace a popisuje její nejčastější formy. Praktická část práce se také zabývá praxí ředitelů škol a popisuje jejich způsob delegování a komunikace v konkrétní škole. Výzkumné šetření probíhalo metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi řediteli škol, které splňují zadání. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit a popsat proces delegování povinností a odpovědností spojených s chodem školy na pracovníky - zda ředitel využívá delegování a jakým způsobem, co je největšími překážkami pro delegování. Odpovědět na otázky ohledně interní komunikace - zda, jak často a...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of delegation and internal communication in multi- site schools. It reflects current developments and upcoming changes in regional education system that result from strategic documents of the Czech Republic. Among other things, these changes include also management of schools that is pledged to receive systemic support. In this context, the merging of small schools into larger units is being considered, primarily for reasons of greater financial efficiency. The theoretical part of the bachelor thesis explains the raison d'etre of multi-sites schools and presents the context of current developments. It also tackles explanation of key concepts of delegation and communication. In case of delegation, it describes its conditions and course. It describes the conditions and process of delegation, defines the concept of internal communication and describes its most common forms. The practical part analyses practices of selected school principals and describes their method of delegation and communication in a particular school. Qualitative research methods were used for data gathering, including specifically semi-structured interviews with four school principals. The aim of the research part is to identify and describe the process of delegation of responsibilities...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdelegovánícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectsloučené školycs_CZ
dc.subjectškoly s více místy vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvedení lidícs_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectdelegationen_US
dc.subjecthead teacheren_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectmerged schoolsen_US
dc.subjectmulti-location schoolsen_US
dc.subjectpeople managementen_US
dc.titleSpecifika vedení lidí ve školách s více místy vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-21
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264347
dc.title.translatedSpecifics of managing people in multi-location schoolsen_US
dc.contributor.refereeUrbanová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSchool Managementen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-program.enSchool Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou delegování a interní komunikace ve školách, které mají více než jedno místo vzdělávání. Reaguje tak na aktuální dění a chystané změny v regionálním školství, které vyplývají ze strategických dokumentů ČR. Změny se mimo jiné týkají řízení škol, které se má dočkat systémové podpory. V souvislosti s tím se především z důvodu finanční efektivity uvažuje o slučování malých škol do větších celků. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důvody existence subjektů s odloučenými pracovišti a přibližuje obsah chystaných změn. Zabývá se také vysvětlením základních pojmů delegování a komunikace. Popisuje podmínky a průběh delegování, definuje pojem interní komunikace a popisuje její nejčastější formy. Praktická část práce se také zabývá praxí ředitelů škol a popisuje jejich způsob delegování a komunikace v konkrétní škole. Výzkumné šetření probíhalo metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi řediteli škol, které splňují zadání. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit a popsat proces delegování povinností a odpovědností spojených s chodem školy na pracovníky - zda ředitel využívá delegování a jakým způsobem, co je největšími překážkami pro delegování. Odpovědět na otázky ohledně interní komunikace - zda, jak často a...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of delegation and internal communication in multi- site schools. It reflects current developments and upcoming changes in regional education system that result from strategic documents of the Czech Republic. Among other things, these changes include also management of schools that is pledged to receive systemic support. In this context, the merging of small schools into larger units is being considered, primarily for reasons of greater financial efficiency. The theoretical part of the bachelor thesis explains the raison d'etre of multi-sites schools and presents the context of current developments. It also tackles explanation of key concepts of delegation and communication. In case of delegation, it describes its conditions and course. It describes the conditions and process of delegation, defines the concept of internal communication and describes its most common forms. The practical part analyses practices of selected school principals and describes their method of delegation and communication in a particular school. Qualitative research methods were used for data gathering, including specifically semi-structured interviews with four school principals. The aim of the research part is to identify and describe the process of delegation of responsibilities...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV