dc.contributor.advisor | Liška, Roman | |
dc.creator | Líbová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T06:56:18Z | |
dc.date.available | 2024-06-11T06:56:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189377 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou delegování a interní komunikace ve školách, které mají více než jedno místo vzdělávání. Reaguje tak na aktuální dění a chystané změny v regionálním školství, které vyplývají ze strategických dokumentů ČR. Změny se mimo jiné týkají řízení škol, které se má dočkat systémové podpory. V souvislosti s tím se především z důvodu finanční efektivity uvažuje o slučování malých škol do větších celků. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důvody existence subjektů s odloučenými pracovišti a přibližuje obsah chystaných změn. Zabývá se také vysvětlením základních pojmů delegování a komunikace. Popisuje podmínky a průběh delegování, definuje pojem interní komunikace a popisuje její nejčastější formy. Praktická část práce se také zabývá praxí ředitelů škol a popisuje jejich způsob delegování a komunikace v konkrétní škole. Výzkumné šetření probíhalo metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi řediteli škol, které splňují zadání. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit a popsat proces delegování povinností a odpovědností spojených s chodem školy na pracovníky - zda ředitel využívá delegování a jakým způsobem, co je největšími překážkami pro delegování. Odpovědět na otázky ohledně interní komunikace - zda, jak často a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of delegation and internal communication in multi- site schools. It reflects current developments and upcoming changes in regional education system that result from strategic documents of the Czech Republic. Among other things, these changes include also management of schools that is pledged to receive systemic support. In this context, the merging of small schools into larger units is being considered, primarily for reasons of greater financial efficiency. The theoretical part of the bachelor thesis explains the raison d'etre of multi-sites schools and presents the context of current developments. It also tackles explanation of key concepts of delegation and communication. In case of delegation, it describes its conditions and course. It describes the conditions and process of delegation, defines the concept of internal communication and describes its most common forms. The practical part analyses practices of selected school principals and describes their method of delegation and communication in a particular school. Qualitative research methods were used for data gathering, including specifically semi-structured interviews with four school principals. The aim of the research part is to identify and describe the process of delegation of responsibilities... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | delegování | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | management | cs_CZ |
dc.subject | ředitel školy | cs_CZ |
dc.subject | sloučené školy | cs_CZ |
dc.subject | školy s více místy vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | vedení lidí | cs_CZ |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | delegation | en_US |
dc.subject | head teacher | en_US |
dc.subject | management | en_US |
dc.subject | merged schools | en_US |
dc.subject | multi-location schools | en_US |
dc.subject | people management | en_US |
dc.title | Specifika vedení lidí ve školách s více místy vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-21 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 264347 | |
dc.title.translated | Specifics of managing people in multi-location schools | en_US |
dc.contributor.referee | Urbanová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.program | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | School Management | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-program.en | School Management | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou delegování a interní komunikace ve školách, které mají více než jedno místo vzdělávání. Reaguje tak na aktuální dění a chystané změny v regionálním školství, které vyplývají ze strategických dokumentů ČR. Změny se mimo jiné týkají řízení škol, které se má dočkat systémové podpory. V souvislosti s tím se především z důvodu finanční efektivity uvažuje o slučování malých škol do větších celků. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důvody existence subjektů s odloučenými pracovišti a přibližuje obsah chystaných změn. Zabývá se také vysvětlením základních pojmů delegování a komunikace. Popisuje podmínky a průběh delegování, definuje pojem interní komunikace a popisuje její nejčastější formy. Praktická část práce se také zabývá praxí ředitelů škol a popisuje jejich způsob delegování a komunikace v konkrétní škole. Výzkumné šetření probíhalo metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi řediteli škol, které splňují zadání. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit a popsat proces delegování povinností a odpovědností spojených s chodem školy na pracovníky - zda ředitel využívá delegování a jakým způsobem, co je největšími překážkami pro delegování. Odpovědět na otázky ohledně interní komunikace - zda, jak často a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of delegation and internal communication in multi- site schools. It reflects current developments and upcoming changes in regional education system that result from strategic documents of the Czech Republic. Among other things, these changes include also management of schools that is pledged to receive systemic support. In this context, the merging of small schools into larger units is being considered, primarily for reasons of greater financial efficiency. The theoretical part of the bachelor thesis explains the raison d'etre of multi-sites schools and presents the context of current developments. It also tackles explanation of key concepts of delegation and communication. In case of delegation, it describes its conditions and course. It describes the conditions and process of delegation, defines the concept of internal communication and describes its most common forms. The practical part analyses practices of selected school principals and describes their method of delegation and communication in a particular school. Qualitative research methods were used for data gathering, including specifically semi-structured interviews with four school principals. The aim of the research part is to identify and describe the process of delegation of responsibilities... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |