Zobrazit minimální záznam

Contemporary forms of photography in art education
dc.contributor.advisorFrancová, Sylva
dc.creatorZavadilová, Šárka
dc.date.accessioned2024-06-12T06:38:24Z
dc.date.available2024-06-12T06:38:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189428
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá využitím současné fotografie ve výtvarné výchově a jejím vlivem na rozvoj kreativity a vnímání umění u žáků základních a středních škol. Teoretická část práce představuje vývoj fotografie za posledních třicet let, zahrnuje definice nových termínů a směrů a představuje nejvýznamnější autory této doby. V didaktické části práce jsou navrženy, realizovány a zhodnoceny výukové programy pro nižší ročníky víceletého všeobecného gymnázia pracující se současnou fotografií a na závěr je představen autorský soubor reflektující trendy v současné výtvarné fotografii. Cílem práce je prozkoumat různé metody a strategie, které umožňují efektivní začlenění digitální a postdigitální fotografie do výtvarného vzdělávání a analyzovat přínosy tohoto přístupu pro rozvoj vizuálního myšlení a expresivity žáků. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální fotografie, výtvarná výchova, didaktická transformace, digitální kompetence, digitální technologie, grafické editorycs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the utilization of contemporary photography in art education and its influence on the development of creativity and perception of art among primary and secondary school students. The theoretical part of the thesis presents the evolution of photography over the last thirty years, including definitions of new terms and directions, and introduces the most important authors of this period. In the didactic part of the work, educational programs working with contemporary photography for general high school students are designed, implemented, and evaluated. Finally, an author's portfolio reflecting trends in contemporary fine art photography is presented. The aim of the thesis is to explore various methods and strategies that enable the effective inclusion of digital and post-digital photography in art education and to analyze the benefits of this approach for the development of visual thinking and expressiveness of pupils. KEYWORDS photography, digital photography, art education, didactic transformation, digital competence, digital technology, graphic editorsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectdigitální fotografiecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectdidaktická transformacecs_CZ
dc.subjectdigitální kompetencecs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectgrafické editorycs_CZ
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectdigital photographyen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectdidactic transformationen_US
dc.subjectdigital competenceen_US
dc.subjectdigital technologyen_US
dc.subjectgraphic editorsen_US
dc.titleSoučasné podoby fotografie ve výtvarné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId260316
dc.title.translatedContemporary forms of photography in art educationen_US
dc.contributor.refereeMagidová, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá využitím současné fotografie ve výtvarné výchově a jejím vlivem na rozvoj kreativity a vnímání umění u žáků základních a středních škol. Teoretická část práce představuje vývoj fotografie za posledních třicet let, zahrnuje definice nových termínů a směrů a představuje nejvýznamnější autory této doby. V didaktické části práce jsou navrženy, realizovány a zhodnoceny výukové programy pro nižší ročníky víceletého všeobecného gymnázia pracující se současnou fotografií a na závěr je představen autorský soubor reflektující trendy v současné výtvarné fotografii. Cílem práce je prozkoumat různé metody a strategie, které umožňují efektivní začlenění digitální a postdigitální fotografie do výtvarného vzdělávání a analyzovat přínosy tohoto přístupu pro rozvoj vizuálního myšlení a expresivity žáků. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální fotografie, výtvarná výchova, didaktická transformace, digitální kompetence, digitální technologie, grafické editorycs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the utilization of contemporary photography in art education and its influence on the development of creativity and perception of art among primary and secondary school students. The theoretical part of the thesis presents the evolution of photography over the last thirty years, including definitions of new terms and directions, and introduces the most important authors of this period. In the didactic part of the work, educational programs working with contemporary photography for general high school students are designed, implemented, and evaluated. Finally, an author's portfolio reflecting trends in contemporary fine art photography is presented. The aim of the thesis is to explore various methods and strategies that enable the effective inclusion of digital and post-digital photography in art education and to analyze the benefits of this approach for the development of visual thinking and expressiveness of pupils. KEYWORDS photography, digital photography, art education, didactic transformation, digital competence, digital technology, graphic editorsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV