Zobrazit minimální záznam

Morphology, anatomy and physiology of plants - teaching program for the lower secondary school
dc.contributor.advisorSvobodová, Silvie
dc.creatorVentová, Vendula
dc.date.accessioned2024-11-28T16:33:30Z
dc.date.available2024-11-28T16:33:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189444
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá především rešerší výukových programů zaměřených na výuku morfologie, anatomie a fyziologie rostlin na 2. stupni ZŠ. Cílem je obecné seznámení se s tématy práce, dále pak představení vybraných výukových programů, a také návrh vlastního výukového programu, jehož součástí bude rovněž laboratorní cvičení. V teoretické části je řešené téma specifikováno z odborného hlediska a současně je představeno jeho pojetí v RVP ZV. Dále jsou blíže prezentovány vybrané výukové programy, jejich pozitivní a negativní aspekty, včetně možností využití ve výuce. V rámci praktické části byl vytvořen výukový program. Při jeho vytváření byly brány v potaz nabyté zkušenosti z rešerší jiných výukových programů. Vytvořený výukový program si tak kladl za cíl poučit se z nedostatků některých rešeršovaných programů. Nově vytvořený výukový obsahuje Prezentaci na téma Anatomie a morfologie, dále pak pracovní list na téma Rostlinné tělo, laboratorní cvičení na téma Kořen, didaktická hra Trimino na téma organely a didaktická hra Riskuj na téma Fotosyntéza a dýchání. Vybrané části výukového programu byly aplikovány na ZŠ. Během ověřování nastalo pár problémů týkajících se nedostačujících znalostí žáků. Pokud bude v budoucnu výukový program aplikován v plném rozsahu, včetně úvodní prezentace, lze soudit, že...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis has main purpose in the research of teaching programs focused on the teaching of morphology, anatomy and physiology of plants at the 2nd grade of elementary school. The goal is to get to know the topics of the work in general, then to introduce selected educational programs, as well as to design one of your own, which will also include laboratory exercises. In the theoretical part, the addressed topic is specified from a professional point of view, and at the same time, it's concept is presented in the RVP ZV. Followed by selected teaching programs, their positive and negative aspects and possibilities of use in teaching, which are presented in more detail. A teaching program was created as part of the practical part. While creating it, the experience gained from researching other educational programs was taken into consideration. The created educational program set itself the goal of learning from the imperfections of some researched programs. The newly created tutorial contains a presentation on Anatomy and Morphology, a worksheet on the topic of The Plant body, a laboratory exercise on the topic of Root, a didactic game Trimino on the topic of organelles and a didactic game Risky on the topic of Photosynthesis and respiration. Selected parts of the educational program were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPlant morphologyen_US
dc.subjectplant anatomyen_US
dc.subjectplant physiologyen_US
dc.subjecteducational programen_US
dc.subjectlaboratory worken_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjectMorfologie rostlincs_CZ
dc.subjectanatomie rostlincs_CZ
dc.subjectfyziologie rostlincs_CZ
dc.subjectvýukový programcs_CZ
dc.subjectlaboratorní prácecs_CZ
dc.subject2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.titleMorfologie, anatomie a fyziologie rostlin - výukové programy pro 2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265966
dc.title.translatedMorphology, anatomy and physiology of plants - teaching program for the lower secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá především rešerší výukových programů zaměřených na výuku morfologie, anatomie a fyziologie rostlin na 2. stupni ZŠ. Cílem je obecné seznámení se s tématy práce, dále pak představení vybraných výukových programů, a také návrh vlastního výukového programu, jehož součástí bude rovněž laboratorní cvičení. V teoretické části je řešené téma specifikováno z odborného hlediska a současně je představeno jeho pojetí v RVP ZV. Dále jsou blíže prezentovány vybrané výukové programy, jejich pozitivní a negativní aspekty, včetně možností využití ve výuce. V rámci praktické části byl vytvořen výukový program. Při jeho vytváření byly brány v potaz nabyté zkušenosti z rešerší jiných výukových programů. Vytvořený výukový program si tak kladl za cíl poučit se z nedostatků některých rešeršovaných programů. Nově vytvořený výukový obsahuje Prezentaci na téma Anatomie a morfologie, dále pak pracovní list na téma Rostlinné tělo, laboratorní cvičení na téma Kořen, didaktická hra Trimino na téma organely a didaktická hra Riskuj na téma Fotosyntéza a dýchání. Vybrané části výukového programu byly aplikovány na ZŠ. Během ověřování nastalo pár problémů týkajících se nedostačujících znalostí žáků. Pokud bude v budoucnu výukový program aplikován v plném rozsahu, včetně úvodní prezentace, lze soudit, že...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis has main purpose in the research of teaching programs focused on the teaching of morphology, anatomy and physiology of plants at the 2nd grade of elementary school. The goal is to get to know the topics of the work in general, then to introduce selected educational programs, as well as to design one of your own, which will also include laboratory exercises. In the theoretical part, the addressed topic is specified from a professional point of view, and at the same time, it's concept is presented in the RVP ZV. Followed by selected teaching programs, their positive and negative aspects and possibilities of use in teaching, which are presented in more detail. A teaching program was created as part of the practical part. While creating it, the experience gained from researching other educational programs was taken into consideration. The created educational program set itself the goal of learning from the imperfections of some researched programs. The newly created tutorial contains a presentation on Anatomy and Morphology, a worksheet on the topic of The Plant body, a laboratory exercise on the topic of Root, a didactic game Trimino on the topic of organelles and a didactic game Risky on the topic of Photosynthesis and respiration. Selected parts of the educational program were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV