Zobrazit minimální záznam

Reflected experience of young adults growing up in a Christian community
dc.contributor.advisorBeláňová, Andrea
dc.creatorTlustá, Štěpánka
dc.date.accessioned2024-11-28T16:31:50Z
dc.date.available2024-11-28T16:31:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189445
dc.description.abstractTato práce zkoumá reflektovanou zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitě. Zaměřuje se především na vliv křesťanské výchovy a komunity na dospívajícího jedince, konkrétně na jeho formování a prožívání. Cílem výzkumu bylo lépe porozumět specifickému paradoxu, že ač by dle teorie měla být křesťanská komunita pro dospívajícího jedince zdrojem opory a měla by přispívat ke zdravému sebepojetí, dospívající často pociťují v kontextu komunity negativní emoce jako jsou pocity úzkosti, selhání a nedostatečnosti. Bylo při tom vycházeno z konceptu Božích vnuků a výzkumná otázka se ptala, zda, popřípadě jak konkrétně, se tento koncept odráží v prožívání těchto dospívajících. K získání odpovědí na tuto otázku bylo realizováno sedm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými, kteří vyrůstali v křesťanské komunitě. Tematická analýza umožnila nalézt témata, která hlouběji odhalují specifickou zkušenost respondentů. Témata pak byla porovnávána se znaky Božích vnuků a ukázalo se, že koncept Božích vnuků je do značné míry užitečný nástroj pro pochopení komplexního vlivu křesťanské výchovy na dospívajícího jedince. Závěry práce vyzývají k citlivému přístupu a podpoře dospívajících věřících ze strany rodičů i komunity při křesťanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA Křesťanská komunita, dospívající, Boží...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the reflected experience of young adults growing up in a Christian community. It focuses primarily on the impact of Christian education and community on the adolescent, specifically on the formation of the individual. The goal of the research was to better understand the specific paradox that, although theory suggests that Christian community should be a source of support for the adolescent and should contribute to a healthy self-concept, adolescent often experience negative emotions such as feeling of anxiety, failure and inadequacy in the context of community. Theory was based on the concept of God's grandchildren and the research question asked whether, if so how specifically, this concept is reflected in the experiences of these adolescents. To obtain answers to this question, seven semi- structured interviews were conducted with young adults who had grown up in a Christian community. Thematic analysis enabled themes that more deeply revealed the specific experience of the respondents. The themes were compared with the characteristics of God's grandchildren and the concept proved to be a largely useful tool for understanding the complex impact of Christian education on the adolescent. The conclusions of the thesis call for sensitive approach and support of teenage believers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChristian communityen_US
dc.subjectteenagersen_US
dc.subjectGod's grandchildrenen_US
dc.subjectanxious feelingsen_US
dc.subjectKřesťanská komunitacs_CZ
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectBoží vnucics_CZ
dc.subjectúzkostné pocitycs_CZ
dc.titleReflektovaná zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258092
dc.title.translatedReflected experience of young adults growing up in a Christian communityen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá reflektovanou zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitě. Zaměřuje se především na vliv křesťanské výchovy a komunity na dospívajícího jedince, konkrétně na jeho formování a prožívání. Cílem výzkumu bylo lépe porozumět specifickému paradoxu, že ač by dle teorie měla být křesťanská komunita pro dospívajícího jedince zdrojem opory a měla by přispívat ke zdravému sebepojetí, dospívající často pociťují v kontextu komunity negativní emoce jako jsou pocity úzkosti, selhání a nedostatečnosti. Bylo při tom vycházeno z konceptu Božích vnuků a výzkumná otázka se ptala, zda, popřípadě jak konkrétně, se tento koncept odráží v prožívání těchto dospívajících. K získání odpovědí na tuto otázku bylo realizováno sedm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými, kteří vyrůstali v křesťanské komunitě. Tematická analýza umožnila nalézt témata, která hlouběji odhalují specifickou zkušenost respondentů. Témata pak byla porovnávána se znaky Božích vnuků a ukázalo se, že koncept Božích vnuků je do značné míry užitečný nástroj pro pochopení komplexního vlivu křesťanské výchovy na dospívajícího jedince. Závěry práce vyzývají k citlivému přístupu a podpoře dospívajících věřících ze strany rodičů i komunity při křesťanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA Křesťanská komunita, dospívající, Boží...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the reflected experience of young adults growing up in a Christian community. It focuses primarily on the impact of Christian education and community on the adolescent, specifically on the formation of the individual. The goal of the research was to better understand the specific paradox that, although theory suggests that Christian community should be a source of support for the adolescent and should contribute to a healthy self-concept, adolescent often experience negative emotions such as feeling of anxiety, failure and inadequacy in the context of community. Theory was based on the concept of God's grandchildren and the research question asked whether, if so how specifically, this concept is reflected in the experiences of these adolescents. To obtain answers to this question, seven semi- structured interviews were conducted with young adults who had grown up in a Christian community. Thematic analysis enabled themes that more deeply revealed the specific experience of the respondents. The themes were compared with the characteristics of God's grandchildren and the concept proved to be a largely useful tool for understanding the complex impact of Christian education on the adolescent. The conclusions of the thesis call for sensitive approach and support of teenage believers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV