Zobrazit minimální záznam

DNA Visualization with Regard to High School Biology Education
dc.contributor.advisorEhler, Edvard
dc.creatorŠpačková, Lucie
dc.date.accessioned2024-06-12T06:41:50Z
dc.date.available2024-06-12T06:41:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189447
dc.description.abstractTato práce podrobně zkoumá problematiku vizualizace DNA a jejího využití ve výuce biologie na středních školách. Vychází z popisu širokého spektra technologických metod určených k vizualizaci DNA, zahrnujících gelovou elektroforézu, polymerázovou řetězovou reakci (PCR), sekvenování DNA, fluorescenční mikroskopii a molekulární hybridizaci. Důraz je kladen na detailní zkoumání struktury a vlastností DNA, včetně procesu replikace DNA, který je klíčový pro porozumění její funkce. Kromě toho práce srovnává různé typy dostupných vizualizačních barviv, používaných k barvení DNA, s cílem poskytnout komplexní přehled o jejich vlastnostech a účinnosti. Zvláštní důraz je kladen na možné aplikace těchto metod a barviv v rámci výuky biologie na středních školách, s ohledem na zlepšení interaktivního vzdělávání studentů. Celkově se práce snaží přinést ucelený pohled na problematiku vizualizace DNA a její využití ve vzdělávání na středních školách.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores in detail the issue of DNA visualization and its use in the teaching of biology in high schools. It is based on the description of technological methods for DNA visualization, including gel electrophoresis, polymerase chain reaction (PCR), DNA sequencing, fluorescence microscopy and molecular hybridisation. Emphasis is placed on the study of the structure and properties of DNA, including the process of DNA replication, which is essential for the understanding of the function of DNA. It also compares the different types of visualization dyes available for staining DNA, providing a comprehensive overview of their properties and potential. Emphasis is placed on the potential applications of these methods and dyes in the context of high school biology education. Overall, the thesis attempts to provide a comprehensive view of DNA visualization and its use in high school education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDNAcs_CZ
dc.subjectbarvenícs_CZ
dc.subjectfluorescencecs_CZ
dc.subjectvizualizace DNAcs_CZ
dc.subjectDNAen_US
dc.subjectstainingen_US
dc.subjectfluorescenceen_US
dc.subjectvisualization of DNAen_US
dc.titleVizualizace DNA s ohledem na využití ve výuce biologie na SŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId260052
dc.title.translatedDNA Visualization with Regard to High School Biology Educationen_US
dc.contributor.refereeVojíř, Karel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání with double curriculum study Physical Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání with double curriculum study Physical Education for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce podrobně zkoumá problematiku vizualizace DNA a jejího využití ve výuce biologie na středních školách. Vychází z popisu širokého spektra technologických metod určených k vizualizaci DNA, zahrnujících gelovou elektroforézu, polymerázovou řetězovou reakci (PCR), sekvenování DNA, fluorescenční mikroskopii a molekulární hybridizaci. Důraz je kladen na detailní zkoumání struktury a vlastností DNA, včetně procesu replikace DNA, který je klíčový pro porozumění její funkce. Kromě toho práce srovnává různé typy dostupných vizualizačních barviv, používaných k barvení DNA, s cílem poskytnout komplexní přehled o jejich vlastnostech a účinnosti. Zvláštní důraz je kladen na možné aplikace těchto metod a barviv v rámci výuky biologie na středních školách, s ohledem na zlepšení interaktivního vzdělávání studentů. Celkově se práce snaží přinést ucelený pohled na problematiku vizualizace DNA a její využití ve vzdělávání na středních školách.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores in detail the issue of DNA visualization and its use in the teaching of biology in high schools. It is based on the description of technological methods for DNA visualization, including gel electrophoresis, polymerase chain reaction (PCR), DNA sequencing, fluorescence microscopy and molecular hybridisation. Emphasis is placed on the study of the structure and properties of DNA, including the process of DNA replication, which is essential for the understanding of the function of DNA. It also compares the different types of visualization dyes available for staining DNA, providing a comprehensive overview of their properties and potential. Emphasis is placed on the potential applications of these methods and dyes in the context of high school biology education. Overall, the thesis attempts to provide a comprehensive view of DNA visualization and its use in high school education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV