Zobrazit minimální záznam

Cooperation and cognition in inclusive art education class
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorMladá, Helena
dc.date.accessioned2024-06-12T06:42:13Z
dc.date.available2024-06-12T06:42:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189449
dc.description.abstractPráce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....cs_CZ
dc.description.abstractThethesis is related to my bachelor'sthesisand focuseson formsofcollaboration in an inclusive heterogeneous classroom in art classes aimed at the development of social interaction, cognition and the creation of visual imagery. It aims to explore the possibilities of the collaborative process of creating visual statements as a tool for mutual cognition and communication of different forms of relating to and grasping the world around us. The theoretical part of the thesis is devoted to the background of inclusive art education and the social paradigm of pupils with special educational needs. A chapter on the art of collaboration is included as a context of visual art culture related to mutual knowledge and cooperation. Furthermore,the thesis elaboratesthe theme of creation as a distinctiveway of cognition,which at the same time offers possibilities of participation in the creation of the contents of collaborative art education in specific art education classes. The second part of the thesis is devoted to qualitative research carried out in a private inclusive school. The case study focused on exploring situations in art education lessons in grades 7 and 9. A cartographic method was used as a parallel to the case study design. The core of the research investigation was to observe the process of art...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinkluzivní výtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectheterogenní třídacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectžákyně s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectučitelka výtvarné výchovycs_CZ
dc.subjectinclusive art educationen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectheterogeneous classroomen_US
dc.subjectpupil with autism spectrum disorderen_US
dc.subjectart teacheren_US
dc.titleSpolupráce a poznávání v inkluzivní výtvarné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258102
dc.title.translatedCooperation and cognition in inclusive art education classen_US
dc.contributor.refereeJakubcová Hajdušková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schools with double curriculum study Special Education for Lower and Upper Secondary School Teachersen_US
thesis.degree.programUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schools with double curriculum study Special Education for Lower and Upper Secondary School Teachersen_US
uk.degree-program.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....cs_CZ
uk.abstract.enThethesis is related to my bachelor'sthesisand focuseson formsofcollaboration in an inclusive heterogeneous classroom in art classes aimed at the development of social interaction, cognition and the creation of visual imagery. It aims to explore the possibilities of the collaborative process of creating visual statements as a tool for mutual cognition and communication of different forms of relating to and grasping the world around us. The theoretical part of the thesis is devoted to the background of inclusive art education and the social paradigm of pupils with special educational needs. A chapter on the art of collaboration is included as a context of visual art culture related to mutual knowledge and cooperation. Furthermore,the thesis elaboratesthe theme of creation as a distinctiveway of cognition,which at the same time offers possibilities of participation in the creation of the contents of collaborative art education in specific art education classes. The second part of the thesis is devoted to qualitative research carried out in a private inclusive school. The case study focused on exploring situations in art education lessons in grades 7 and 9. A cartographic method was used as a parallel to the case study design. The core of the research investigation was to observe the process of art...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV