Prevence extremismu a terorismu na středních školách
Prevention of extremism and terrorism in schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189460Identifikátory
SIS: 245492
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
extremismus, radikalismus, terorismus, měkké cíle, koncepce boje proti extremismu na středních školáchKlíčová slova (anglicky)
extremism, radicalism, terrorism, soft targets, concept of fight against extremism in secondary schoolsDiplomová práce je zaměřena na problematiku prevence extremismu a terorismu na měkké cíle na vybraných středních školách v České republice. Cílem práce je zjistit, jaká opatření se vydávají na ochranu proti extremismu a terorismu na vybraných středních školách a zda dochází k vynaložení dostatku prostředků pro prevenci extremismu a terorismu. Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy s využitím rešerší vybraných textových pramenů, jsou popsány faktory ovlivňující inklinaci k extremismu a terorismu a je představena koncepce boje proti extremismu a terorismu v prostředí středních škol. Praktická výzkumná část má empirickou povahu a zabývá se popisem realizace kvantitativního výzkumu, jeho analýzou a interpretací získaných dat s cílem získání informací o praktickém přístupu ředitelů a pedagogických pracovníků vybraných středních škol České republiky k problematice prevence extremismu a terorismu. Sběr dat probíhal formou písemného elektronického dotazování, kdy byl jako nástroj použit dotazník, který sestával z 23 uzavřených, otevřených či kombinovaných otázek. Výstupy diplomové práce jsou relevantní nejen pro pedagogickou praxi na středních školách, ale i pro každého, kdo se danou problematikou zabývá a hledá možnosti, jak zlepšit...
The thesis focuses on the issue of prevention of extremism and terrorism on soft targets in selected secondary schools in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out what measures are being taken to protect against extremism and terrorism in selected secondary schools and whether there is sufficient funds are spent on the prevention of extremism and terrorism. The structure of the thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, the basic concepts are defined with the use of research of selected textual sources, the factors influencing the inclination to extremism and terrorism are described and the concept of combating extremism and terrorism in the environment of secondary schools is presented. The practical research part is empirical in nature and deals with the description of the implementation of quantitative research, its analysis and interpretation of the data obtained in order to obtain information on the practical approach of principals and teaching staff of selected secondary schools in the Czech Republic to the issue of preventing extremism and terrorism. The data collection was conducted in the form of a written electronic questionnaire, where a questionnaire consisting of 23 closed, open or combined questions was used as an instrument. The...