Zobrazit minimální záznam

Pupils' perception of regularities in arithmetic in the 2nd and 3rd grade of primary school
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorKohutová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T22:09:47Z
dc.date.available2024-11-28T22:09:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189480
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje především na žákovské prekoncepty (dříve získané zkušenosti s vybraným tématem). Uvádí ukázky úloh z různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, které umožňují žákům setkat se s tématem pravidelností a rytmu v průběhu studia. Tato část také vysvětluje pojmy související s tématem - zabývá se chybou, chybnými strategiemi a v návaznosti na prekoncepty také s možnými způsoby reedukace. Výzkumná část cílí na analýzu žákovských řešení získaných v rámci fakultního projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, realizovaného PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT. Cílovou skupinu testování představují žáci 2. a 3. ročníku ZŠ. V této části práce jsou zahrnuty příprava a realizace vlastního experimentu s úlohou, analýza a porovnání výsledků z experimentu s daty získanými v projektu. Ty jsou doplněny o písemné záznamy rozhovorů se žáky a vyučujícími. Porovnání výsledků výzkumu ukazuje, že u žáků dochází ke kognitivnímu posunu, který se projevuje zlepšeným vnímáním pravidelností a hledáním zákonitostí. Dle výsledků vlastního experimentu lze pozorovat také závislost na způsobu zadávání úlohy v různých podmínkách.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the perception of regularity in arithmetic of pupils in 2nd and 3rd grade of primary school. The theoretical part focuses mainly on pupils' preconceptions (previously acquired experience with the chosen topic). It presents examples of problems from various series of mathematics textbooks for primary school, which allow pupils to encounter the topic of regularities and rhythm in the course of their studies. This section also explains the concepts related to the topic - dealing with error, error strategies and, following the preconcepts, with possible ways of re-teaching. The research part aims to analyse the pupils' solutions obtained within the faculty project Teachers' understanding of the causes of school failure and the effectiveness of pedagogical interventions, implemented by the Pedagogical Faculty of Charles University with financial support from the OPVV programme of the Ministry of Education. The target group of the testing are pupils of the 2nd and 3rd year of primary school. This part of the work includes the preparation and implementation of the actual experiment with the task, analysis and comparison of the results from the experiment with the data obtained in the project. These are supplemented by written records of interviews with pupils and teachers....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnumber seriesen_US
dc.subjectmistakeen_US
dc.subjectmultiplesen_US
dc.subjectunderstanding the tasken_US
dc.subjectregularity and rhythmen_US
dc.subjectre-education of mistakeen_US
dc.subjecttableen_US
dc.subjectperception of regularityen_US
dc.subjectdependenciesen_US
dc.subjectčíselné řadycs_CZ
dc.subjectchybacs_CZ
dc.subjectnásobkycs_CZ
dc.subjectporozumění zadání úlohycs_CZ
dc.subjectpravidelnost a rytmuscs_CZ
dc.subjectreedukace chybycs_CZ
dc.subjecttabulkacs_CZ
dc.subjectvnímání pravidelnostics_CZ
dc.subjectzávislostics_CZ
dc.titleVnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId250600
dc.title.translatedPupils' perception of regularities in arithmetic in the 2nd and 3rd grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeJirotková, Darina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje především na žákovské prekoncepty (dříve získané zkušenosti s vybraným tématem). Uvádí ukázky úloh z různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, které umožňují žákům setkat se s tématem pravidelností a rytmu v průběhu studia. Tato část také vysvětluje pojmy související s tématem - zabývá se chybou, chybnými strategiemi a v návaznosti na prekoncepty také s možnými způsoby reedukace. Výzkumná část cílí na analýzu žákovských řešení získaných v rámci fakultního projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, realizovaného PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT. Cílovou skupinu testování představují žáci 2. a 3. ročníku ZŠ. V této části práce jsou zahrnuty příprava a realizace vlastního experimentu s úlohou, analýza a porovnání výsledků z experimentu s daty získanými v projektu. Ty jsou doplněny o písemné záznamy rozhovorů se žáky a vyučujícími. Porovnání výsledků výzkumu ukazuje, že u žáků dochází ke kognitivnímu posunu, který se projevuje zlepšeným vnímáním pravidelností a hledáním zákonitostí. Dle výsledků vlastního experimentu lze pozorovat také závislost na způsobu zadávání úlohy v různých podmínkách.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the perception of regularity in arithmetic of pupils in 2nd and 3rd grade of primary school. The theoretical part focuses mainly on pupils' preconceptions (previously acquired experience with the chosen topic). It presents examples of problems from various series of mathematics textbooks for primary school, which allow pupils to encounter the topic of regularities and rhythm in the course of their studies. This section also explains the concepts related to the topic - dealing with error, error strategies and, following the preconcepts, with possible ways of re-teaching. The research part aims to analyse the pupils' solutions obtained within the faculty project Teachers' understanding of the causes of school failure and the effectiveness of pedagogical interventions, implemented by the Pedagogical Faculty of Charles University with financial support from the OPVV programme of the Ministry of Education. The target group of the testing are pupils of the 2nd and 3rd year of primary school. This part of the work includes the preparation and implementation of the actual experiment with the task, analysis and comparison of the results from the experiment with the data obtained in the project. These are supplemented by written records of interviews with pupils and teachers....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV