Zobrazit minimální záznam

Teaching the Neonatal and Infant Stages of Ontogenesis at the 2nd Level of Primary School.
dc.contributor.advisorVančata, Václav
dc.creatorNetušilová, Nikola
dc.date.accessioned2024-11-28T14:23:49Z
dc.date.available2024-11-28T14:23:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189482
dc.description.abstractHlavním cílem práce bylo navrhnout a realizovat výukový program pro 8. ročníky základní školy, který se zabývá tématem novorozeneckého a kojeneckého období. Teoretická část práce podává čtenáři ucelený přehled o jednotlivých obdobích, kterými prochází nově narozený jedinec během prvního roku věku. V úvodu je definováno novorozenecké období a poporodní adaptace nově narozeného jedince, následně je popsán postupný vývoj během prvního měsíce od narození. V souvislosti s poporodní adaptací je popsáno skórování jedince podle Apgarové, které probíhá v prvních minutách po porodu. Dále je charakterizováno kojenecké období a je popsán psychomotorický vývoj kojence s důrazem na vývoj v jednotlivých měsících prvního roku věku. V neposlední řadě je do teoretické části práce zahrnuta výživa novorozence i kojence s důrazem na kojení jakožto přirozený způsob výživy. Praktická část práce popisuje přípravu, realizaci a vyhodnocení výukového programu. Navrhovaný program zahrnuje škálu aktivit a studijních materiálů. Součástí je také analýza Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. V závěru praktické části práce je popsáno vyhodnocení výsledků a zpětná vazba od žáků, kteří se programu účastnili. Ta byla realizována pomocí pojmových map a...cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of the diploma thesis was to design and implement a teaching programme for 8th grade of primary schools which acts upon the topic of the neonatal and infant period. The theoretical part of the diploma thesis gives the reader a comprehensive overview of the different stages that a newborn goes through during the first year of his or hers life. In the introduction, the neonatal stage and the postnatal adaptation of a newborn are defined, followed by an examination of the gradual development during the first month after birth. The scoring of the newborn according to Apgar, which takes place in the first minutes after birth, is described in relation to postnatal adaptation. Subsequently, the infant stage is characterized and the psychomotor development of the infant is described with emphasis on the development in each month of the first year of his or hers life. The theoretical part of the diploma thesis then includes the nutrition of a newborn and an infant with emphasis on breastfeeding as a natural way of nutrition. The practical part of the diploma thesis examines the preparation, implementation and evaluation of the teaching programme. The proposed programme includes a range of activities and teaching materials. Furthermore, it includes an analysis of the Framework Curriculum for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNeonatal phaseen_US
dc.subjectInfant phaseen_US
dc.subjectTeaching programen_US
dc.subjectNature Sciencesen_US
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectReflexesen_US
dc.subjectNovorozenecká fázecs_CZ
dc.subjectKojenecká fázecs_CZ
dc.subjectVýukový programcs_CZ
dc.subjectPřírodopiscs_CZ
dc.subjectBiologiecs_CZ
dc.subjectReflexycs_CZ
dc.titleVýuka novorozenecké a kojenecké fáze ontogeneze na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258764
dc.title.translatedTeaching the Neonatal and Infant Stages of Ontogenesis at the 2nd Level of Primary School.en_US
dc.contributor.refereeEhler, Edvard
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem práce bylo navrhnout a realizovat výukový program pro 8. ročníky základní školy, který se zabývá tématem novorozeneckého a kojeneckého období. Teoretická část práce podává čtenáři ucelený přehled o jednotlivých obdobích, kterými prochází nově narozený jedinec během prvního roku věku. V úvodu je definováno novorozenecké období a poporodní adaptace nově narozeného jedince, následně je popsán postupný vývoj během prvního měsíce od narození. V souvislosti s poporodní adaptací je popsáno skórování jedince podle Apgarové, které probíhá v prvních minutách po porodu. Dále je charakterizováno kojenecké období a je popsán psychomotorický vývoj kojence s důrazem na vývoj v jednotlivých měsících prvního roku věku. V neposlední řadě je do teoretické části práce zahrnuta výživa novorozence i kojence s důrazem na kojení jakožto přirozený způsob výživy. Praktická část práce popisuje přípravu, realizaci a vyhodnocení výukového programu. Navrhovaný program zahrnuje škálu aktivit a studijních materiálů. Součástí je také analýza Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. V závěru praktické části práce je popsáno vyhodnocení výsledků a zpětná vazba od žáků, kteří se programu účastnili. Ta byla realizována pomocí pojmových map a...cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of the diploma thesis was to design and implement a teaching programme for 8th grade of primary schools which acts upon the topic of the neonatal and infant period. The theoretical part of the diploma thesis gives the reader a comprehensive overview of the different stages that a newborn goes through during the first year of his or hers life. In the introduction, the neonatal stage and the postnatal adaptation of a newborn are defined, followed by an examination of the gradual development during the first month after birth. The scoring of the newborn according to Apgar, which takes place in the first minutes after birth, is described in relation to postnatal adaptation. Subsequently, the infant stage is characterized and the psychomotor development of the infant is described with emphasis on the development in each month of the first year of his or hers life. The theoretical part of the diploma thesis then includes the nutrition of a newborn and an infant with emphasis on breastfeeding as a natural way of nutrition. The practical part of the diploma thesis examines the preparation, implementation and evaluation of the teaching programme. The proposed programme includes a range of activities and teaching materials. Furthermore, it includes an analysis of the Framework Curriculum for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV