Zobrazit minimální záznam

Implementation of Health and Safety Education in a Elementary School with Small Classes
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorČučmanová, Simona
dc.date.accessioned2024-11-29T02:52:34Z
dc.date.available2024-11-29T02:52:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189486
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou. V teoretické části definuji pojmy jako implementace, zdraví, výchova ke zdraví. Věnuji se oblasti Dítě a jeho tělo, která je obsažena a specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále popisuji pojetí výchovy ke zdraví v MŠ. Také oblasti Člověk a jeho svět, konkrétně oboru Člověk a jeho zdraví, který je obsažen v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělání, a to na prvním stupni. Rozepisuji se o malotřídních školách a v neposlední řadě píšu o bezpečnosti ve školním prostředí. Druhá část je zaměřena na analýzu v oblasti výchovy ke zdraví a to konkrétně - školního vzdělávacího programu, školního preventivního programu a výroční zprávy Základní a Mateřské školy Sloup v Čechách. Na základě provedené analýzy budou formulovány náměty na zlepšení ve zkoumané oblasti. Dílčím cílem je subjektivní hodnocení pocitu bezpečí ve škole, tzn. zjistit, jestli se žáci a zaměstnanci cítí ve škole bezpečně, jak chrání své zdraví a bezpečí. Dílčí výzkumnou metodou bude dotazníkové šetření pro žáky (1. - 5. třída) a učitele, pedagogické pracovníky a ostatní zaměstnance školy ke zjištění pocitu bezpečí a ochrany zdraví.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is divided into a theoretical part and a research part. In the theoretical part, I define concepts such as implementation, health, and health education. I focus on the area of Child and Its Body, which is included and specified in the Framework Educational Program for Preschool Education. Furthermore, I describe the concept of health education in preschools. I also cover the area of Human and Its World, specifically the field of Human and Its Health, which is included in the Framework Educational Program for Primary Education, at the first stage. I discuss small rural schools and finally, I write about safety in the school environment. The second part is focused on the analysis in the field of health education, specifically - the school educational program, the school preventive program, and the annual report of Sloup v Čechách Primary and Nursery School. Based on the conducted analysis, suggestions for improvements in the researched area will be formulated. One of the partial goals is the subjective evaluation of the feeling of safety at school, i.e., to determine whether students and staff feel safe at school and how they protect their health and safety. The partial research method will be a questionnaire survey for students (1st to 5th grade) and teachers, educational staff, and other...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthealth,safety,Elementary School with Small Classesen_US
dc.subjectprotectionen_US
dc.subjectresponsibilitiesen_US
dc.subjectwork accidenten_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectschool documentsen_US
dc.subjectschool accidenten_US
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectbezpečícs_CZ
dc.subjectzákladní škola malotřídnícs_CZ
dc.subjectimplementacecs_CZ
dc.subjectochranacs_CZ
dc.subjectpovinnostics_CZ
dc.subjectpracovní úrazcs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectškolní dokumentycs_CZ
dc.subjectškolní úrazcs_CZ
dc.titleImplementace výchovy ke zdraví a bezpečí v prostředí základní školy malotřídnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257480
dc.title.translatedImplementation of Health and Safety Education in a Elementary School with Small Classesen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou. V teoretické části definuji pojmy jako implementace, zdraví, výchova ke zdraví. Věnuji se oblasti Dítě a jeho tělo, která je obsažena a specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále popisuji pojetí výchovy ke zdraví v MŠ. Také oblasti Člověk a jeho svět, konkrétně oboru Člověk a jeho zdraví, který je obsažen v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělání, a to na prvním stupni. Rozepisuji se o malotřídních školách a v neposlední řadě píšu o bezpečnosti ve školním prostředí. Druhá část je zaměřena na analýzu v oblasti výchovy ke zdraví a to konkrétně - školního vzdělávacího programu, školního preventivního programu a výroční zprávy Základní a Mateřské školy Sloup v Čechách. Na základě provedené analýzy budou formulovány náměty na zlepšení ve zkoumané oblasti. Dílčím cílem je subjektivní hodnocení pocitu bezpečí ve škole, tzn. zjistit, jestli se žáci a zaměstnanci cítí ve škole bezpečně, jak chrání své zdraví a bezpečí. Dílčí výzkumnou metodou bude dotazníkové šetření pro žáky (1. - 5. třída) a učitele, pedagogické pracovníky a ostatní zaměstnance školy ke zjištění pocitu bezpečí a ochrany zdraví.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is divided into a theoretical part and a research part. In the theoretical part, I define concepts such as implementation, health, and health education. I focus on the area of Child and Its Body, which is included and specified in the Framework Educational Program for Preschool Education. Furthermore, I describe the concept of health education in preschools. I also cover the area of Human and Its World, specifically the field of Human and Its Health, which is included in the Framework Educational Program for Primary Education, at the first stage. I discuss small rural schools and finally, I write about safety in the school environment. The second part is focused on the analysis in the field of health education, specifically - the school educational program, the school preventive program, and the annual report of Sloup v Čechách Primary and Nursery School. Based on the conducted analysis, suggestions for improvements in the researched area will be formulated. One of the partial goals is the subjective evaluation of the feeling of safety at school, i.e., to determine whether students and staff feel safe at school and how they protect their health and safety. The partial research method will be a questionnaire survey for students (1st to 5th grade) and teachers, educational staff, and other...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV