dc.contributor.advisor | Kočí, Jana | |
dc.creator | Jindřich, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:11:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:11:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189494 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se věnuje tématu komplexního zkoumání vztahu mezi ekonomickým zabezpečením a well-beingem studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem finanční stabilita, finanční gramotnost a další ekonomické faktory ovlivňují psychickou a fyzickou pohodu. Vše je postaveno do kontextu s ekonomickými a sociálními podmínkami současnosti, které se neustále mění. Zmíněny jsou i globální a geopolitické události, které v posledních letech ovlivnily náhled na well-being jako takový a donutily obyvatelstvo přehodnotit priority a způsob vnímání bezpečí a celkové pohody. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým konceptům a aktuálním proudům well-beingu, příkladem může být model PERMA+4, který právě rozšiřuje well-being o téma ekonomického zabezpečení a ovlivnění celkového well-beingu v souvislosti s finanční gramotností a finanční stabilitou. Následně jsou v teoretické části rozebrány faktory, které ekonomické bezpečí ovlivňují, jako příklad si můžeme uvést správné řízení finančních zdrojů nebo finanční gramotnost či investic. Tato část dále poskytuje i hodnocení rizik a nástrah nástrojů finančního trhu a stručné návody pro dosažení lepšího ekonomického bezpečí, z obecného i studentského pohledu. V praktické části je představen empirický výzkum zaměřený na měření ekonomického... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is dedicated to the topic of a comprehensive examination of the relationship between economic security and the well-being of university students. The aim of the thesis is to determine how financial stability, financial literacy, and other economic factors affect psychological and physical well-being. Everything is placed in the context of the current economic and social conditions, which are constantly changing. Global and geopolitical events that have influenced the view on well-being as such in recent years and forced the population to reconsider priorities and the way of perceiving security and overall well-being are mentioned aswell. The theoretical part of the thesis addresses individual concepts and current trends in well-being, for example, the PERMA+4 model, which expands well-being to include economic security. Everything is set in the context of influencing overall well-being in connection with financial literacy and financial stability. Subsequently, the theoretical part discusses factors that affect economic security, such as proper management of financial resources, financial literacy, or investments. This section also provides an assessment of the risks and pitfalls of financial market tools and brief guides for achieving better economic security, from a general... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | well-being | en_US |
dc.subject | university students | en_US |
dc.subject | PERMA | en_US |
dc.subject | economic security | en_US |
dc.subject | financial literacy | en_US |
dc.subject | finance | en_US |
dc.subject | investments | en_US |
dc.subject | future | en_US |
dc.subject | risks | en_US |
dc.subject | well-being | cs_CZ |
dc.subject | VŠ studenti | cs_CZ |
dc.subject | PERMA | cs_CZ |
dc.subject | ekonomické zabezpečení | cs_CZ |
dc.subject | finanční gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | finance | cs_CZ |
dc.subject | investice | cs_CZ |
dc.subject | budoucnost | cs_CZ |
dc.subject | rizika | cs_CZ |
dc.title | Faktory ekonomického zabezpečení ovlivňující well-being studentů VŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 254894 | |
dc.title.translated | Determinants of economic security building block of well-being of university students | en_US |
dc.contributor.referee | Syřiště, Ivo | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Technology Oriented at Education - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Technology Oriented at Education - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se věnuje tématu komplexního zkoumání vztahu mezi ekonomickým zabezpečením a well-beingem studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem finanční stabilita, finanční gramotnost a další ekonomické faktory ovlivňují psychickou a fyzickou pohodu. Vše je postaveno do kontextu s ekonomickými a sociálními podmínkami současnosti, které se neustále mění. Zmíněny jsou i globální a geopolitické události, které v posledních letech ovlivnily náhled na well-being jako takový a donutily obyvatelstvo přehodnotit priority a způsob vnímání bezpečí a celkové pohody. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým konceptům a aktuálním proudům well-beingu, příkladem může být model PERMA+4, který právě rozšiřuje well-being o téma ekonomického zabezpečení a ovlivnění celkového well-beingu v souvislosti s finanční gramotností a finanční stabilitou. Následně jsou v teoretické části rozebrány faktory, které ekonomické bezpečí ovlivňují, jako příklad si můžeme uvést správné řízení finančních zdrojů nebo finanční gramotnost či investic. Tato část dále poskytuje i hodnocení rizik a nástrah nástrojů finančního trhu a stručné návody pro dosažení lepšího ekonomického bezpečí, z obecného i studentského pohledu. V praktické části je představen empirický výzkum zaměřený na měření ekonomického... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is dedicated to the topic of a comprehensive examination of the relationship between economic security and the well-being of university students. The aim of the thesis is to determine how financial stability, financial literacy, and other economic factors affect psychological and physical well-being. Everything is placed in the context of the current economic and social conditions, which are constantly changing. Global and geopolitical events that have influenced the view on well-being as such in recent years and forced the population to reconsider priorities and the way of perceiving security and overall well-being are mentioned aswell. The theoretical part of the thesis addresses individual concepts and current trends in well-being, for example, the PERMA+4 model, which expands well-being to include economic security. Everything is set in the context of influencing overall well-being in connection with financial literacy and financial stability. Subsequently, the theoretical part discusses factors that affect economic security, such as proper management of financial resources, financial literacy, or investments. This section also provides an assessment of the risks and pitfalls of financial market tools and brief guides for achieving better economic security, from a general... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |