Umělecké směry ve výtvarných aktivitách
Art trends in creative activities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/189495/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189495Identifikátory
SIS: 259055
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zájmové činnosti ve volném čase, výtvarné umění, umělecké směry 19. - 20. století, netradiční techniky, mezipředmětové propojeníKlíčová slova (anglicky)
hobbies in free time, visual arts, artistic trends of the 19th - 20th centuries, visual arts, artistic trends of the 19th-20th centuries, non-traditional techniques, cross-curricular connectionsVe své bakalářské práci se zabývám výtvarnými aktivitami pro žáky středního škol- ního věku, které by měly propojit téma uměleckých směrů 19. a 20. století s dětskou tvoři- vostí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: zájmová činnost ve volném čase, vývoj dětského výtvarného projevu, tvořivosti, cíle výtvarné výchovy a podnětné prostředí. V závěru teoretické části se soustředím především na popis jednotlivých uměleckých směrů a jejich hlavních představitelů. S ohledem na návrh projektu se budu konkrétně zabývat postimpresionismem, kubismem a surrealismem. Cílem práce je navrhnout a ověřit projekt výtvarných činností zaměřených na vy- brané umělecké směry ve výtvarných aktivitách dětí. V návrhu se pokusím o netradiční a originální ztvárnění uměleckých směrů v dětské tvořivosti. Mojí snahou je i ověření mezi- předmětového propojení, například s matematikou/geometrií či jinými předměty. Projekt směřuje k uplatnění ve volnočasových aktivitách pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA zájmové činnosti ve volném čase, výtvarné umění, umělecké směry 19. - 20. století, netra- diční techniky, mezipředmětové propojení
In my bachelor's thesis, I deal with art activities for middle school students, which should connect the topic of artistic movements of the 19th and 20th centuries with children's creativity. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the following topics: hobby activities in free time, development of children's artistic expression, creativity, goals of art education and stimula- ting environment. At the end of the theoretical part, I focus mainly on the description of individual artistic trends and their main representatives. With regard to the design of the project, I will specifically deal with post-impressionism, cubism and surrealism. The goal of the work is to propose and verify a project of creative activities focused on selected artistic trends in children's creative activities. In the proposal, I will try to create an unconventional and original rendering of artistic trends in children's creativity. My aim is also to verify the cross-subject connection, for example with mathematics/geometry or other subjects. The project aims to be applied in leisure activities for children. KEYWORDS hobbies in free time, visual arts, artistic trends of the 19th - 20th centuries, visual arts, artistic trends of the 19th-20th centuries, non-traditional...