Zobrazit minimální záznam

Fragments of Landscape
dc.contributor.advisorGajdošíková, Pavla
dc.creatorNováková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-06-12T06:52:47Z
dc.date.available2024-06-12T06:52:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189505
dc.description.abstractDiplomová práce Fragmenty krajiny zkoumá význam krajiny v současném českém umění, pomocí a/r/tografického přístupu, zaměřeného na zkoumání umělecké a pedagogické praxe prostřednictvím umělecké tvorby. Důraz je kladen na důležitost propojení rolí umělce, badatele a učitele. První část práce přibližuje metodu a/r/tografie, věnuje se definici krajiny a charakteristikám spojeným s její hodnotou a současnému uměleckému pohledu na krajinu v rámci současné české umělecké scény. Analyzuje umělecké přístupy ke krajině a zařazuje je do devíti kategorií, reflektující různorodé umělecké přístupy, autorky pohled na krajinu a jejich vliv na tvorbu a pochopení krajiny. Vlastní umělecká tvorba se soustředí na autorský proces zpracování krajiny a interpretaci. Vychází z terénního výtvarného průzkumu Jizerských hor a výsledné tvorby sítě fragmentů krajiny. Kategorizace uměleckých přístupů je klíčem k porozumění komplexnosti tvůrčího procesu. Z kategorizace vyplývá, že krajinu nelze jednoznačně orámovat a kategorizovat. V závěru práce je zhodnocen význam didaktických úkolů v procesu výtvarného vzdělávání inspirovaných uměleckými postupy. Úkoly vedly k obohacení žákovského projevu a rozvoji jejich uměleckých schopností a kritického myšlení. Z výsledků diplomové práce vyplývá, že a/r/tografický přístup je užitečným...cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis Fragments of Landscape explores the meaning of landscape in contemporary Czech art, using an a/r/tographic approach focused on exploring artistic and pedagogical practice through artistic production. Emphasis is placed on the importance of connecting the roles of artist, researcher and teacher. The first part of the thesis introduces the method of a/r/tography, explores the definition of landscape and the characteristics associated with its value, and the contemporary artistic view of landscape within the contemporary Czech art scene. It analyses artistic approaches to landscape and classifies them into nine categories, reflecting the diverse artistic approaches, the author's view of landscape and their influence on the creation and understanding of landscape. The author's own artistic work focuses on the authorial process of landscape transformation and interpretation, based on art field research of the Jizera Mountains and the resulting creation of a network of landscape fragments. The categorization of artistic approaches is the key to understanding the complexity of the creative process. The categorisation implies that the landscape cannot be clearly framed and categorised. The thesis concludes by evaluating the importance of didactic tasks in the process of art education,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectkrajinomalbacs_CZ
dc.subjectfragmentcs_CZ
dc.subjectacs_CZ
dc.subjectrcs_CZ
dc.subjecttografiecs_CZ
dc.subjectumělecké dílocs_CZ
dc.subjectpedagogické dílocs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectlandscape paintingen_US
dc.subjectfragmenten_US
dc.subjectaen_US
dc.subjectren_US
dc.subjecttographyen_US
dc.subjectartistic worken_US
dc.subjectpedagogical worken_US
dc.subjectart educationen_US
dc.titleFragmenty krajinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259689
dc.title.translatedFragments of Landscapeen_US
dc.contributor.refereeSedlák, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Fragmenty krajiny zkoumá význam krajiny v současném českém umění, pomocí a/r/tografického přístupu, zaměřeného na zkoumání umělecké a pedagogické praxe prostřednictvím umělecké tvorby. Důraz je kladen na důležitost propojení rolí umělce, badatele a učitele. První část práce přibližuje metodu a/r/tografie, věnuje se definici krajiny a charakteristikám spojeným s její hodnotou a současnému uměleckému pohledu na krajinu v rámci současné české umělecké scény. Analyzuje umělecké přístupy ke krajině a zařazuje je do devíti kategorií, reflektující různorodé umělecké přístupy, autorky pohled na krajinu a jejich vliv na tvorbu a pochopení krajiny. Vlastní umělecká tvorba se soustředí na autorský proces zpracování krajiny a interpretaci. Vychází z terénního výtvarného průzkumu Jizerských hor a výsledné tvorby sítě fragmentů krajiny. Kategorizace uměleckých přístupů je klíčem k porozumění komplexnosti tvůrčího procesu. Z kategorizace vyplývá, že krajinu nelze jednoznačně orámovat a kategorizovat. V závěru práce je zhodnocen význam didaktických úkolů v procesu výtvarného vzdělávání inspirovaných uměleckými postupy. Úkoly vedly k obohacení žákovského projevu a rozvoji jejich uměleckých schopností a kritického myšlení. Z výsledků diplomové práce vyplývá, že a/r/tografický přístup je užitečným...cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis Fragments of Landscape explores the meaning of landscape in contemporary Czech art, using an a/r/tographic approach focused on exploring artistic and pedagogical practice through artistic production. Emphasis is placed on the importance of connecting the roles of artist, researcher and teacher. The first part of the thesis introduces the method of a/r/tography, explores the definition of landscape and the characteristics associated with its value, and the contemporary artistic view of landscape within the contemporary Czech art scene. It analyses artistic approaches to landscape and classifies them into nine categories, reflecting the diverse artistic approaches, the author's view of landscape and their influence on the creation and understanding of landscape. The author's own artistic work focuses on the authorial process of landscape transformation and interpretation, based on art field research of the Jizera Mountains and the resulting creation of a network of landscape fragments. The categorization of artistic approaches is the key to understanding the complexity of the creative process. The categorisation implies that the landscape cannot be clearly framed and categorised. The thesis concludes by evaluating the importance of didactic tasks in the process of art education,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV