dc.contributor.advisor | Zeman, Dalibor | |
dc.creator | Leová, Yen Nhi | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T12:53:31Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T12:53:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189520 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykového fenoménu známého jako "austriacismy" a jeho používání v rakouské němčině. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a analytické. V teoretické části jsou analyzovány různé jazykové variety a jejich výskyt v kontextu. To zahrnuje pojmy jako "varieta", "dialekt" a "hovorový jazyk", jakož i specifické charakteristiky německého jazyka v Rakousku, včetně austriacismů. Tato část slouží jako základ pro pochopení jazykových jevů, které jsou analyzovány v praktické části. Analytická část se pak zaměřuje na konkrétní zkoumání austriacismů v díle Christine Nöstlingerové "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse". Tato část identifikuje a analyzuje tyto jazykové jevy a zkoumá, zda jsou rozpoznávány a používány osobami ve věkových skupinách 10-13 let a 14-17 let. Výsledky potvrzují hypotézu, že tyto výrazy jsou obecně uznávané a běžně používané v současné komunikaci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis analyzes a linguistic phenomenon known as "austriacisms" and its use in Austrian German. The thesis is divided into two main parts: the theoretical and the analytical. The theoretical part analyzes different language varieties and their occurrence in the Austrian context. This includes terms such as "variety," "dialect," and "colloquial language," as well as specific characteristics of the German language in Austria, including austriacisms. This part serves as a basis for understanding the linguistic phenomena analyzed in the practical part. The analytical part then examines austriacisms in "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse" by Christine Nöstlinger. This part identifies and analyses these linguistic phenomena and examines whether they are recognized and used by people in the age groups 10-13 years and 14-17 years. The results confirm the hypothesis that these expressions are generally recognized and commonly used in current communication. | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | austriacisms | en_US |
dc.subject | Austrian children's literature | en_US |
dc.subject | Christine Nöstlinger | en_US |
dc.subject | sociolingvistics research | en_US |
dc.subject | austriacismy | cs_CZ |
dc.subject | rakouská dětská literatura | cs_CZ |
dc.subject | Christine Nöstlingerová | cs_CZ |
dc.subject | sociolingvistický výzkum | cs_CZ |
dc.title | Regionale Varianten des Deutschen am Beispiel von Christine Nöstlinger | de_DE |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-23 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 258126 | |
dc.title.translated | Regional variants of German in the work of Christine Nöstlinger | en_US |
dc.title.translated | Regionální varianty německého jazyka na příkladu Christine Nöstlingerové | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Kafka, Clemens | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | German Language for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | German Language for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykového fenoménu známého jako "austriacismy" a jeho používání v rakouské němčině. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a analytické. V teoretické části jsou analyzovány různé jazykové variety a jejich výskyt v kontextu. To zahrnuje pojmy jako "varieta", "dialekt" a "hovorový jazyk", jakož i specifické charakteristiky německého jazyka v Rakousku, včetně austriacismů. Tato část slouží jako základ pro pochopení jazykových jevů, které jsou analyzovány v praktické části. Analytická část se pak zaměřuje na konkrétní zkoumání austriacismů v díle Christine Nöstlingerové "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse". Tato část identifikuje a analyzuje tyto jazykové jevy a zkoumá, zda jsou rozpoznávány a používány osobami ve věkových skupinách 10-13 let a 14-17 let. Výsledky potvrzují hypotézu, že tyto výrazy jsou obecně uznávané a běžně používané v současné komunikaci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis analyzes a linguistic phenomenon known as "austriacisms" and its use in Austrian German. The thesis is divided into two main parts: the theoretical and the analytical. The theoretical part analyzes different language varieties and their occurrence in the Austrian context. This includes terms such as "variety," "dialect," and "colloquial language," as well as specific characteristics of the German language in Austria, including austriacisms. This part serves as a basis for understanding the linguistic phenomena analyzed in the practical part. The analytical part then examines austriacisms in "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse" by Christine Nöstlinger. This part identifies and analyses these linguistic phenomena and examines whether they are recognized and used by people in the age groups 10-13 years and 14-17 years. The results confirm the hypothesis that these expressions are generally recognized and commonly used in current communication. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |