Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Educational Programmes of the National Gallery and School Art Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189521Identifikátory
SIS: 255596
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fremlová, Vendula
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
galerijní edukace, výtvarná výchova, Národní galerie Praha, vzdělávací program, spolupráce, škola, vystavená dílaKlíčová slova (anglicky)
gallery education, art education, National Gallery Prague, educational programme, cooperation, school, exhibited artworksV bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
In this thesis I observe gallery education of primary school pupils within several educational programmes of National Gallery Prague. In the theoretical part I pursue gallery and museum education in general, its methods of implementation and its influence on education in schools. The research part of the work is processed by methods of the observation and semi-structured interviews with participants in the educational programmes. The conclusion is realized by preparation of the plan and partial implementation of the activities following the educational programmes for art education classes as the final part of gallery education. The aim of the thesis is to observe the process of particular gallery education and to describe the surrounding influences on its realisation.