Zobrazit minimální záznam

Methods and techniques of drama education as a tool for inclusion of pupils with a different mother tongue
dc.contributor.advisorHanyš Holemá, Irena
dc.creatorBalcárková, Markéta
dc.date.accessioned2024-11-28T21:46:50Z
dc.date.available2024-11-28T21:46:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189526
dc.description.abstractDiplomová práce nese název Dramatická výchova jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem. V teoretické části se zabývám problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem. Dále se věnuji dramatické výchově jako oboru a zároveň vybraným metodám a technikám dramatické výchovy, které mohou být využity při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem. V praktické části pojmenovávám nejčastější obtíže při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem ve vzdělávacím procesu a zároveň definuji míru využití metod a technik dramatické výchovy při odstraňování výše uvedených obtíží. K výzkumu jsem využila kvantitativní výzkumné šetření, metodu strukturovaného dotazníku a kvalitativní výzkumné šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazník odpovídá 42 respondentů (pedagogických pracovníků). Z dotazníkového šetření vyplývá že nejčastějšími obtížemi jsou jazyková bariéra, kulturní rozdíl a neznalost prostředí. Tři čtvrtiny pedagogů využívají dramatickou výchovu, ale pouze 9 ji využívá při odstraňování nejčastějších obtíží při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. S těmito výsledky pracuji v rámci navrženého projektu tří dramatických lekcí, které se dají využít ve výuce. Inspirací pro tento projekt mi byly polostrukturované rozhovory s učiteli na prvním stupni, kteří ve své praxi...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is named "Methods and Techniques of Drama Education as a Tool for Inclusion of Pupils with a Different Mother Tongue." In the theoretical part, the issues of pupils with a different mother tongue are specified. Subsequently, I generally discuss drama education as a method of teaching and furthermore its specific methods and techniques, which can be used for the inclusion of a pupil with a foreign mother language. In the practical part, I name the most common difficulties in the inclusion of a pupil with a foreign mother language in the educational process and define the utilization rate of drama education in eliminating the issues mentioned in the previous part. In the research, I used a quantitative analysis, a structured questionnaire method, and qualitative experiments through semi-structured interviews. The questionnaire was answered by 42 respondents (pedagogical employees).The results of the questionnaire analysis indicate that the greatest difficulties are language barriers, cultural differences, and unfamiliarity with the environment. The drama education method is used by three-quarters of the respondents; however, only nine of them are applying the method as a tool for eliminating the most frequent difficulties when working with students with a foreign mother language. I...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPupils with different mother tonguesen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectlanguage barrieren_US
dc.subjectcultural differencesen_US
dc.subjectunfamiliarity with the environmenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectmethods and techniques of drama educationen_US
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectjazyková bariéracs_CZ
dc.subjectkulturní rozdílcs_CZ
dc.subjectneznalost prostředícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.titleMetody a techniky dramatické výchovy jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257016
dc.title.translatedMethods and techniques of drama education as a tool for inclusion of pupils with a different mother tongueen_US
dc.contributor.refereeFerklová, Alžběta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce nese název Dramatická výchova jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem. V teoretické části se zabývám problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem. Dále se věnuji dramatické výchově jako oboru a zároveň vybraným metodám a technikám dramatické výchovy, které mohou být využity při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem. V praktické části pojmenovávám nejčastější obtíže při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem ve vzdělávacím procesu a zároveň definuji míru využití metod a technik dramatické výchovy při odstraňování výše uvedených obtíží. K výzkumu jsem využila kvantitativní výzkumné šetření, metodu strukturovaného dotazníku a kvalitativní výzkumné šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazník odpovídá 42 respondentů (pedagogických pracovníků). Z dotazníkového šetření vyplývá že nejčastějšími obtížemi jsou jazyková bariéra, kulturní rozdíl a neznalost prostředí. Tři čtvrtiny pedagogů využívají dramatickou výchovu, ale pouze 9 ji využívá při odstraňování nejčastějších obtíží při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. S těmito výsledky pracuji v rámci navrženého projektu tří dramatických lekcí, které se dají využít ve výuce. Inspirací pro tento projekt mi byly polostrukturované rozhovory s učiteli na prvním stupni, kteří ve své praxi...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is named "Methods and Techniques of Drama Education as a Tool for Inclusion of Pupils with a Different Mother Tongue." In the theoretical part, the issues of pupils with a different mother tongue are specified. Subsequently, I generally discuss drama education as a method of teaching and furthermore its specific methods and techniques, which can be used for the inclusion of a pupil with a foreign mother language. In the practical part, I name the most common difficulties in the inclusion of a pupil with a foreign mother language in the educational process and define the utilization rate of drama education in eliminating the issues mentioned in the previous part. In the research, I used a quantitative analysis, a structured questionnaire method, and qualitative experiments through semi-structured interviews. The questionnaire was answered by 42 respondents (pedagogical employees).The results of the questionnaire analysis indicate that the greatest difficulties are language barriers, cultural differences, and unfamiliarity with the environment. The drama education method is used by three-quarters of the respondents; however, only nine of them are applying the method as a tool for eliminating the most frequent difficulties when working with students with a foreign mother language. I...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV