Zobrazit minimální záznam

Comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fables
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorLegátová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T17:14:29Z
dc.date.available2024-11-28T17:14:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189528
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s textem bajek. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracovaná na základě odborných pramenů a literatury. Je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, čtenářských strategií a literárního žánru bajky. Zaměřuje se vysvětlení důležitých pojmů týkajících se dramatické výchovy a čtenářské gramotnosti a využití literárního žánru bajky v dramatické a literární výchově. Praktická část se zabývá výzkumem zjištující efektivitu využitých metod práce s textem na základě vytvoření a realizace deseti lekcí, které obsahují metody a techniky dramatické výchovy a čtenářské strategie při práci s textem bajek. Zjišťuje, pomocí které využité metody dochází u žáků k lepšímu porozumění textu bajek, dále zjišťuje efektivitu využití obou metod práce s textem a pozorování porozumění textu bajek v průběhu výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, čtenářské strategie, bajka, akční výzkumcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fairy tale text. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is based on professional sources and literature. It focuses on the characteristics of drama education, reading strategies and the literary genre of fable. It aims to explain important concepts related to drama education and literacy and the use of the literary genre of fable in drama and literature education. The practical part deals with research to determine the effectiveness of the methods used to work with the text by creating and implementing ten lessons that include methods and techniques of dramatic education and reading strategies when working with the text of fairy tales. It investigates which method used results in improved student comprehension of the fairy tale text, as well as the effectiveness of the two methods of working with the text and observations of students' comprehension of the fairy tale text during the research. KEYWORDS Drama education, methods and techniques of drama education, reading strategies, fable, action researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDrama educationen_US
dc.subjectmethods and techniques of drama educationen_US
dc.subjectreading strategiesen_US
dc.subjectfableen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectDramatická výchovacs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectčtenářské strategiecs_CZ
dc.subjectbajkacs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.titlePorovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s bajkamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267882
dc.title.translatedComparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fablesen_US
dc.contributor.refereeSobková, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s textem bajek. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracovaná na základě odborných pramenů a literatury. Je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, čtenářských strategií a literárního žánru bajky. Zaměřuje se vysvětlení důležitých pojmů týkajících se dramatické výchovy a čtenářské gramotnosti a využití literárního žánru bajky v dramatické a literární výchově. Praktická část se zabývá výzkumem zjištující efektivitu využitých metod práce s textem na základě vytvoření a realizace deseti lekcí, které obsahují metody a techniky dramatické výchovy a čtenářské strategie při práci s textem bajek. Zjišťuje, pomocí které využité metody dochází u žáků k lepšímu porozumění textu bajek, dále zjišťuje efektivitu využití obou metod práce s textem a pozorování porozumění textu bajek v průběhu výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, čtenářské strategie, bajka, akční výzkumcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fairy tale text. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is based on professional sources and literature. It focuses on the characteristics of drama education, reading strategies and the literary genre of fable. It aims to explain important concepts related to drama education and literacy and the use of the literary genre of fable in drama and literature education. The practical part deals with research to determine the effectiveness of the methods used to work with the text by creating and implementing ten lessons that include methods and techniques of dramatic education and reading strategies when working with the text of fairy tales. It investigates which method used results in improved student comprehension of the fairy tale text, as well as the effectiveness of the two methods of working with the text and observations of students' comprehension of the fairy tale text during the research. KEYWORDS Drama education, methods and techniques of drama education, reading strategies, fable, action researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV