dc.contributor.advisor | Ferklová, Alžběta | |
dc.creator | Legátová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T17:14:29Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T17:14:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189528 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s textem bajek. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracovaná na základě odborných pramenů a literatury. Je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, čtenářských strategií a literárního žánru bajky. Zaměřuje se vysvětlení důležitých pojmů týkajících se dramatické výchovy a čtenářské gramotnosti a využití literárního žánru bajky v dramatické a literární výchově. Praktická část se zabývá výzkumem zjištující efektivitu využitých metod práce s textem na základě vytvoření a realizace deseti lekcí, které obsahují metody a techniky dramatické výchovy a čtenářské strategie při práci s textem bajek. Zjišťuje, pomocí které využité metody dochází u žáků k lepšímu porozumění textu bajek, dále zjišťuje efektivitu využití obou metod práce s textem a pozorování porozumění textu bajek v průběhu výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, čtenářské strategie, bajka, akční výzkum | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the topic of comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fairy tale text. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is based on professional sources and literature. It focuses on the characteristics of drama education, reading strategies and the literary genre of fable. It aims to explain important concepts related to drama education and literacy and the use of the literary genre of fable in drama and literature education. The practical part deals with research to determine the effectiveness of the methods used to work with the text by creating and implementing ten lessons that include methods and techniques of dramatic education and reading strategies when working with the text of fairy tales. It investigates which method used results in improved student comprehension of the fairy tale text, as well as the effectiveness of the two methods of working with the text and observations of students' comprehension of the fairy tale text during the research. KEYWORDS Drama education, methods and techniques of drama education, reading strategies, fable, action research | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Drama education | en_US |
dc.subject | methods and techniques of drama education | en_US |
dc.subject | reading strategies | en_US |
dc.subject | fable | en_US |
dc.subject | action research | en_US |
dc.subject | Dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | metody a techniky dramatické výchovy | cs_CZ |
dc.subject | čtenářské strategie | cs_CZ |
dc.subject | bajka | cs_CZ |
dc.subject | akční výzkum | cs_CZ |
dc.title | Porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s bajkami | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-23 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 267882 | |
dc.title.translated | Comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fables | en_US |
dc.contributor.referee | Sobková, Ivana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s textem bajek. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracovaná na základě odborných pramenů a literatury. Je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, čtenářských strategií a literárního žánru bajky. Zaměřuje se vysvětlení důležitých pojmů týkajících se dramatické výchovy a čtenářské gramotnosti a využití literárního žánru bajky v dramatické a literární výchově. Praktická část se zabývá výzkumem zjištující efektivitu využitých metod práce s textem na základě vytvoření a realizace deseti lekcí, které obsahují metody a techniky dramatické výchovy a čtenářské strategie při práci s textem bajek. Zjišťuje, pomocí které využité metody dochází u žáků k lepšímu porozumění textu bajek, dále zjišťuje efektivitu využití obou metod práce s textem a pozorování porozumění textu bajek v průběhu výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, čtenářské strategie, bajka, akční výzkum | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the topic of comparison of methods and techniques of drama education and reading strategies when working with fairy tale text. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is based on professional sources and literature. It focuses on the characteristics of drama education, reading strategies and the literary genre of fable. It aims to explain important concepts related to drama education and literacy and the use of the literary genre of fable in drama and literature education. The practical part deals with research to determine the effectiveness of the methods used to work with the text by creating and implementing ten lessons that include methods and techniques of dramatic education and reading strategies when working with the text of fairy tales. It investigates which method used results in improved student comprehension of the fairy tale text, as well as the effectiveness of the two methods of working with the text and observations of students' comprehension of the fairy tale text during the research. KEYWORDS Drama education, methods and techniques of drama education, reading strategies, fable, action research | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |