Zobrazit minimální záznam

Comparison of disciplinary measures used in the Czech Republic and France
dc.contributor.advisorRichterová, Magdalena
dc.creatorDostalová, Jana
dc.date.accessioned2024-11-29T13:14:09Z
dc.date.available2024-11-29T13:14:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189533
dc.description.abstractHlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování...cs_CZ
dc.description.abstractABCTRACT The main purpose of this thesis is to compare the disciplinary measures used in the Czech Republic and France, especially at the first level of primary school. Two interviews were used for the comparison, one with a teacher from the Czech Republic and the other with a teacher from France. In the practical part, documents dealing with punishment and disciplinary measures were also analysed. It was found that disciplinary measures based on school regulations differ in the two countries. In the Czech Republic disciplinary measures are given per term, in France measures that are given immediately are preferred. However, disciplinary measures in France do not differ much with some punishments that are also used in the Czech Republic but are not mentioned in the school regulations. As this was qualitative research, we cannot generalise such results. Both teachers are satisfied with the disciplinary measures available to them. They agree that immediate punishments work better for younger pupils, with both of them often using a mandatory rewrite of the rule the pupil has broken. Disciplinary measures are closely related to corporal punishment; if a child is punished in the family, this has an impact on his or her behaviour at school. In the Czech Republic, a law prohibiting corporal punishment in the home...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecteducational measuresen_US
dc.subjectdisciplinary measuresen_US
dc.subjectcorporal punishmenten_US
dc.subjectpunishmenten_US
dc.subjectvýchovná opatřenícs_CZ
dc.subjectkázeňská opatřenícs_CZ
dc.subjecttělesné trestycs_CZ
dc.subjecttrestycs_CZ
dc.titlePorovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Franciics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258388
dc.title.translatedComparison of disciplinary measures used in the Czech Republic and Franceen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování...cs_CZ
uk.abstract.enABCTRACT The main purpose of this thesis is to compare the disciplinary measures used in the Czech Republic and France, especially at the first level of primary school. Two interviews were used for the comparison, one with a teacher from the Czech Republic and the other with a teacher from France. In the practical part, documents dealing with punishment and disciplinary measures were also analysed. It was found that disciplinary measures based on school regulations differ in the two countries. In the Czech Republic disciplinary measures are given per term, in France measures that are given immediately are preferred. However, disciplinary measures in France do not differ much with some punishments that are also used in the Czech Republic but are not mentioned in the school regulations. As this was qualitative research, we cannot generalise such results. Both teachers are satisfied with the disciplinary measures available to them. They agree that immediate punishments work better for younger pupils, with both of them often using a mandatory rewrite of the rule the pupil has broken. Disciplinary measures are closely related to corporal punishment; if a child is punished in the family, this has an impact on his or her behaviour at school. In the Czech Republic, a law prohibiting corporal punishment in the home...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV