Zobrazit minimální záznam

A transgender pupil in the environment of czech elementary school
dc.contributor.advisorRichterová, Magdalena
dc.creatorMenšíková, Denisa
dc.date.accessioned2024-06-13T06:34:56Z
dc.date.available2024-06-13T06:34:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189540
dc.description.abstractProblematika genderové identity rychle prostupuje do školního prostředí. Je důležité, aby učitelé pokračovali ve svých snahách o zajištění bezpečného a respektujícího prostředí pro všechny žáky, a tedy i pro ty, kteří řeší svou genderovou identitu, případně se identifikují jako transgender. K tomu, aby učitelé a jiní pracovníci škol, plnili zásadu bezpečného a respektujícího prostředí, potřebují dostatečné informace a podporu. Otevírá se tak mnoho otázek o právech a potřebách nejen samotných transgender jedinců, ale i ostatních žáků a žákyň, jejich rodičů a učitelů, jelikož je důležité uznat, že situace spojená s problematikou transgenderu je velmi náročná i pro okolí žáka, který se tak identifikuje. Diplomová práce představuje na prvním místě teoretický rámec, ve kterém definuje základní pojmy související s transgender problematikou, popisuje vývoj genderové identity u dětí a dospívajících, vysvětluje proces změny pohlaví v České republice a ukazuje výsledky aktuálních výzkumů, ze kterých vyplývá, že situace pro transgender žactvo a studující není zatím ve školním prostředí příznivá. Na druhém místě pak diplomová práce analyzuje vybrané dokumenty po obsahové stránce s cílem zjistit a případně prozkoumat, jestli aktuálně existuje nějaká obecná metodická podpora pro školy řešící situaci tranzice...cs_CZ
dc.description.abstractThe issue of gender identity is rapidly pervading the school environment. It is important that teachers continue in their efforts to provide a safe and respectful environment for all students, including those who are dealing with their gender identity or identify as transgender. Teachers and other school staff need sufficient information and support to fulfil the principle of a safe and respectful environment. This raises many questions about the rights and needs not only of the transgender individuals themselves, but also of other pupils, their parents and teachers, as it is important to recognise that the situation related to the issue of transgender is very challenging for those around the pupil who identifies as such. Firstly, the thesis presents a theoretical framework in which it defines the basic concepts related to transgender issues, describes the development of gender identity in children and adolescents, explains the process of gender reassignment in the Czech Republic and shows the results of current research, which shows that the situation for transgender pupils and students is not yet favourable in the school environment. Secondly, the thesis analyses the selected documents in terms of their content in order to find out and, if necessary, to investigate whether there is currently any...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttransgendercs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjecttranzicecs_CZ
dc.subjectgenderová identitacs_CZ
dc.subjectmetodický pláncs_CZ
dc.subjecttransgenderen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjecttransitionen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectmethodical planen_US
dc.titleTransgender žák v prostředí české základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256125
dc.title.translatedA transgender pupil in the environment of czech elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProblematika genderové identity rychle prostupuje do školního prostředí. Je důležité, aby učitelé pokračovali ve svých snahách o zajištění bezpečného a respektujícího prostředí pro všechny žáky, a tedy i pro ty, kteří řeší svou genderovou identitu, případně se identifikují jako transgender. K tomu, aby učitelé a jiní pracovníci škol, plnili zásadu bezpečného a respektujícího prostředí, potřebují dostatečné informace a podporu. Otevírá se tak mnoho otázek o právech a potřebách nejen samotných transgender jedinců, ale i ostatních žáků a žákyň, jejich rodičů a učitelů, jelikož je důležité uznat, že situace spojená s problematikou transgenderu je velmi náročná i pro okolí žáka, který se tak identifikuje. Diplomová práce představuje na prvním místě teoretický rámec, ve kterém definuje základní pojmy související s transgender problematikou, popisuje vývoj genderové identity u dětí a dospívajících, vysvětluje proces změny pohlaví v České republice a ukazuje výsledky aktuálních výzkumů, ze kterých vyplývá, že situace pro transgender žactvo a studující není zatím ve školním prostředí příznivá. Na druhém místě pak diplomová práce analyzuje vybrané dokumenty po obsahové stránce s cílem zjistit a případně prozkoumat, jestli aktuálně existuje nějaká obecná metodická podpora pro školy řešící situaci tranzice...cs_CZ
uk.abstract.enThe issue of gender identity is rapidly pervading the school environment. It is important that teachers continue in their efforts to provide a safe and respectful environment for all students, including those who are dealing with their gender identity or identify as transgender. Teachers and other school staff need sufficient information and support to fulfil the principle of a safe and respectful environment. This raises many questions about the rights and needs not only of the transgender individuals themselves, but also of other pupils, their parents and teachers, as it is important to recognise that the situation related to the issue of transgender is very challenging for those around the pupil who identifies as such. Firstly, the thesis presents a theoretical framework in which it defines the basic concepts related to transgender issues, describes the development of gender identity in children and adolescents, explains the process of gender reassignment in the Czech Republic and shows the results of current research, which shows that the situation for transgender pupils and students is not yet favourable in the school environment. Secondly, the thesis analyses the selected documents in terms of their content in order to find out and, if necessary, to investigate whether there is currently any...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV