dc.contributor.advisor | Bílek, Martin | |
dc.creator | Langerová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T06:38:59Z | |
dc.date.available | 2024-06-13T06:38:59Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189561 | |
dc.description.abstract | Únikové hry zažívají v posledních letech obrovský rozvoj na trhu akční skupinové zábavy a vykazují potenciál i pro výukové využití. Bakalářská práce se zaměřuje na návrh dvou didaktických únikových her jako inovativního nástroje pro oživení výuky chemických výpočtů na gymnáziích. V rešeršní části práce je představena problematika motivace žáků k učení, historie a současné využití her ve vzdělávání s důrazem na únikové hry a jejich potenciál ve výuce chemie a chemických výpočtů. Práce dále poskytuje analýzu učiva spojeného s chemickými výpočty ve školních vzdělávacích programech čtyř vybraných gymnázií, která odkryla značnou diverzitu a rozsah zpracování tohoto tématu. Praktická část práce je věnována návrhu a zhodnocení únikových her "Noční útěk z Bradavic" a "Robotická apokalypsa". Cílem těchto her je nejen procvičení chemických výpočtů, které mnoho žáků považuje za náročné a obtížně pochopitelné, ale také zvýšení jejich motivace k učení chemie. Hry byly pilotně testovány skupinou gymnaziálních žáků a hodnoceny gymnaziálními učiteli chemie, kteří poskytli zpětnou vazbu o jejich předpokládané efektivitě, atraktivitě a možnosti využití ve výuce. Výsledky ukazují, že únikové hry mohou dle hodnocení učitelů a prvních zkušeností žáků významně přispět k aktivnímu zapojení žáků do výuky, rozvoji... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Escape games have experienced tremendous growth in the market for action group entertainment in recent years and show potential for educational use as well. The bachelor's thesis focuses on designing two didactic escape games as an innovative tool to revitalize the teaching of chemical calculations in high schools. The research section of the thesis introduces issues related to student motivation to learn, the history, and current use of games in education with an emphasis on escape games and their potential in teaching chemistry and chemical calculations. The thesis also provides an analysis of the curriculum related to chemical calculations in the educational programs of four selected high schools, which revealed considerable diversity and range of treatment of the topic of chemical calculations. The practical part of the thesis is dedicated to the design and evaluation of escape games "Night Escape from Hogwarts" and "Robotic Apocalypse". The goal of these games is not only to practice chemical calculations, which many students find challenging and difficult to understand, but also to increase their motivation to learn chemistry. The games were pilot tested by a group of high school students and evaluated by high school chemistry teachers, who provided feedback on their anticipated... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | únikové hry | cs_CZ |
dc.subject | výuka chemie na gymnáziu | cs_CZ |
dc.subject | chemické výpočty | cs_CZ |
dc.subject | motivace k učení | cs_CZ |
dc.subject | escape games | en_US |
dc.subject | chemistry education in high school | en_US |
dc.subject | chemical calculations | en_US |
dc.subject | learning motivation | en_US |
dc.title | Únikové hry jako prostředek motivace k procvičování chemických výpočtů na gymnáziu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-23 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 245489 | |
dc.title.translated | Escape Games as a Means of Motivation to Practice Chemical Calculations in High School | en_US |
dc.contributor.referee | Koperová, Dominika | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Únikové hry zažívají v posledních letech obrovský rozvoj na trhu akční skupinové zábavy a vykazují potenciál i pro výukové využití. Bakalářská práce se zaměřuje na návrh dvou didaktických únikových her jako inovativního nástroje pro oživení výuky chemických výpočtů na gymnáziích. V rešeršní části práce je představena problematika motivace žáků k učení, historie a současné využití her ve vzdělávání s důrazem na únikové hry a jejich potenciál ve výuce chemie a chemických výpočtů. Práce dále poskytuje analýzu učiva spojeného s chemickými výpočty ve školních vzdělávacích programech čtyř vybraných gymnázií, která odkryla značnou diverzitu a rozsah zpracování tohoto tématu. Praktická část práce je věnována návrhu a zhodnocení únikových her "Noční útěk z Bradavic" a "Robotická apokalypsa". Cílem těchto her je nejen procvičení chemických výpočtů, které mnoho žáků považuje za náročné a obtížně pochopitelné, ale také zvýšení jejich motivace k učení chemie. Hry byly pilotně testovány skupinou gymnaziálních žáků a hodnoceny gymnaziálními učiteli chemie, kteří poskytli zpětnou vazbu o jejich předpokládané efektivitě, atraktivitě a možnosti využití ve výuce. Výsledky ukazují, že únikové hry mohou dle hodnocení učitelů a prvních zkušeností žáků významně přispět k aktivnímu zapojení žáků do výuky, rozvoji... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Escape games have experienced tremendous growth in the market for action group entertainment in recent years and show potential for educational use as well. The bachelor's thesis focuses on designing two didactic escape games as an innovative tool to revitalize the teaching of chemical calculations in high schools. The research section of the thesis introduces issues related to student motivation to learn, the history, and current use of games in education with an emphasis on escape games and their potential in teaching chemistry and chemical calculations. The thesis also provides an analysis of the curriculum related to chemical calculations in the educational programs of four selected high schools, which revealed considerable diversity and range of treatment of the topic of chemical calculations. The practical part of the thesis is dedicated to the design and evaluation of escape games "Night Escape from Hogwarts" and "Robotic Apocalypse". The goal of these games is not only to practice chemical calculations, which many students find challenging and difficult to understand, but also to increase their motivation to learn chemistry. The games were pilot tested by a group of high school students and evaluated by high school chemistry teachers, who provided feedback on their anticipated... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |