Zobrazit minimální záznam

Drama as the Prevention against Bullying at the first grade of the primary school
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorKubálková, Sára
dc.date.accessioned2024-06-13T06:40:57Z
dc.date.available2024-06-13T06:40:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189571
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje dramatické výchově a jejím metodám a technikám, které můžeme využít k prevenci šikany na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá pojmem šikana, její definicí a vymezením tohoto pojmu. Také popisuje formy, typy i charakteristické znaky šikany. Teoretická část se zaměřuje také na aktéry šikany, popisuje příčiny vzniku šikany, její vývoj, následné projevy šikany a také její následky. V teoretické části se také zabývám oblastí prevence šikany na 1. stupni ZŠ. Ve druhé polovině teoretické části je definovaná dramatická výchova na prvním stupni základní školy, její cíle a obsah. Jsou také zmíněné principy dramatické výchovy a klíčové kompetence, které na prvním stupni dramatická výchova rozvíjí. V této části se také zaměřuji na metody a techniky dramatické výchovy, které k prevenci šikany mohou být využity. Praktická část obsahuje vypracovanou dramatickou lekci s využitím metod a technik dramatické výchovy pro žáky 5. ročníku prvního stupně základní školy, která je zaměřena na prevenci šikany na základní škole. Součástí praktické části je také sociometrický dotazník, který je určen pro žáky, jež budou lekci absolvovat, a který vyplní před absolvováním dramatické lekce. Díky sociometrickému dotazníku lze zmapovat sociální vztahy i celkové klima ve třídě. Poslední...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with methods and techniques of drama education, which we can use to prevent bullying at the first grade of the primary school. The theoretical part defines the concept of bullying and the definition of this concept. It also describes the forms, types and characteristic features of bullying. The theoretical part also focuses on the actors of bullying, describes the causes, development, subsequent manifestations of bullying as well as its consequences. In the theoretical part, we also deal with the area of bullying prevention at the 1st grade of elementary school. In the second half of the theoretical part, drama education at the first level of elementary school is defined, its goals and key competences that it develops at the first level. Here, the work focuses on the methods and techniques of dramatic education, which can be used to prevent bullying. The practical part contains a prepared drama lesson using the methods and techniques of drama education for pupils of the 5th year of the first stage of primary school, which is focused on the prevention of bullying in primary school. Part of the practical part is also a sociometric questionnaire, which is intended for pupils who will take the lesson, and which they will fill out before taking the drama lesson. Social relations...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectmetody a technikycs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectprvní stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectdramatická lekcecs_CZ
dc.subjecttřídní klimacs_CZ
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectmethods and techniquesen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectthe first grade of primary schoolen_US
dc.subjectdrama lessonen_US
dc.subjectclass environmenten_US
dc.titleDramatická výchova jako prevence proti šikaně na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246226
dc.title.translatedDrama as the Prevention against Bullying at the first grade of the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSobková, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje dramatické výchově a jejím metodám a technikám, které můžeme využít k prevenci šikany na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá pojmem šikana, její definicí a vymezením tohoto pojmu. Také popisuje formy, typy i charakteristické znaky šikany. Teoretická část se zaměřuje také na aktéry šikany, popisuje příčiny vzniku šikany, její vývoj, následné projevy šikany a také její následky. V teoretické části se také zabývám oblastí prevence šikany na 1. stupni ZŠ. Ve druhé polovině teoretické části je definovaná dramatická výchova na prvním stupni základní školy, její cíle a obsah. Jsou také zmíněné principy dramatické výchovy a klíčové kompetence, které na prvním stupni dramatická výchova rozvíjí. V této části se také zaměřuji na metody a techniky dramatické výchovy, které k prevenci šikany mohou být využity. Praktická část obsahuje vypracovanou dramatickou lekci s využitím metod a technik dramatické výchovy pro žáky 5. ročníku prvního stupně základní školy, která je zaměřena na prevenci šikany na základní škole. Součástí praktické části je také sociometrický dotazník, který je určen pro žáky, jež budou lekci absolvovat, a který vyplní před absolvováním dramatické lekce. Díky sociometrickému dotazníku lze zmapovat sociální vztahy i celkové klima ve třídě. Poslední...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with methods and techniques of drama education, which we can use to prevent bullying at the first grade of the primary school. The theoretical part defines the concept of bullying and the definition of this concept. It also describes the forms, types and characteristic features of bullying. The theoretical part also focuses on the actors of bullying, describes the causes, development, subsequent manifestations of bullying as well as its consequences. In the theoretical part, we also deal with the area of bullying prevention at the 1st grade of elementary school. In the second half of the theoretical part, drama education at the first level of elementary school is defined, its goals and key competences that it develops at the first level. Here, the work focuses on the methods and techniques of dramatic education, which can be used to prevent bullying. The practical part contains a prepared drama lesson using the methods and techniques of drama education for pupils of the 5th year of the first stage of primary school, which is focused on the prevention of bullying in primary school. Part of the practical part is also a sociometric questionnaire, which is intended for pupils who will take the lesson, and which they will fill out before taking the drama lesson. Social relations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV