Školní psycholog ve škole s inovativním školním vzdělávacím programem
School psychologist in a school with an innovative educational curriculum
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189572Identifikátory
SIS: 257106
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Školní psycholog, inovativní školství, inovativní ŠVPKlíčová slova (anglicky)
Klíčová slova (anglicky): School psychologist, innovative education, innovative curriculumPráce se zaměřuje na zmapování zkušeností školních psychologů, kteří pracují na základních školách s inovativním školním vzdělávacím programem (ŠVP) v České republice. V rámci teoretické části jsou čtenářům představeny koncepty školní psychologie, vzdělávací programy, inovativní vzdělávání a role školního psychologa na inovativních školách. V empirické části je představen výzkum provedený pomocí kvalitativní metodologie. Byly určeny 4 výzkumné otázky: Jak se podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem projevuje inovace ve školství? Jaká jsou specifika, se kterými se školní psychologové setkávají při práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Jak se školní psychologové pracující na škole s inovativním školním vzdělávacím programem vztahují ke své práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Co je podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem impulsem pro inovaci ve školství? Výzkum probíhal se sedmi školními psychology, kteří pracují na základních školách s inovativním ŠVP. S respondenty byl proveden polostrukturovaný rozhovor. K analýze dat byla využita tematická analýza. Psychologové v rámci výzkumu vypovídali o otevřené komunikaci, možnosti rozvoje, podobě...
The work focuses on mapping the experiences of school psychologists who work in elementary schools with an innovative school education program (ŠVP) in the Czech Republic. In the theoretical part, readers are introduced to the concepts of school psychology, educational programs, innovative education and the role of the school psychologist in innovative schools. In the empirical part, research conducted using qualitative methodology is presented. 4 research questions were determined: According to school psychologists working in schools with an innovative school educational program, how does innovation in education manifest itself? What are the specifics that school psychologists encounter when working in schools with an innovative school education program? How do school psychologists working in a school with an innovative school education program relate to their work in schools with an innovative school education program? According to school psychologists working in schools with an innovative school education program, what is the impetus for innovation in education? The research was conducted with seven school psychologists who work in elementary schools with an innovative SEP. A semi-structured interview was conducted with the respondents. Thematic analysis was used to analyze the data. As part of...