Principy německého školského systému a jeho eventuální aplikace do českého školského systému na příkladu Gymnázia F.X. Šaldy v Liberci
Principles of the German school system and its eventual application to the Czech school system using the example of Gymnázium F.X. Šaldy in Liberec
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189575Identifikátory
SIS: 259668
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečasová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
23. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
německý školský systém, Sasko, srovnání výuky, aplikace, rozdíly, gymnáziumKlíčová slova (anglicky)
German school system, Saxony, curriculum comparison, application, differences, grammar schoolBakalářská práce se zabývá principy německého bkolského systému a jeho eventuální aplikací do českého bkolského systému na příkladu Gymnázia F. X. aaldy v Liberci. Cílem práce je na základě teoretické části, návbtěvy německého oddělení Gymnázia F. X. aaldy a subjektivního hodnocení žáků z dvou dotazníků zjistit, jaké principy německého bkolství vyhovují českým žákům. Teoretická část se zaměřuje na porovnávání německého a českého bkolského systému na příkladu Saska (konkrétně Gymnázia F. X. aaldy), případně Bavorska (partnerské bkoly LSH Wiesentheid). Jsou zde popsány odlibnosti ve struktuře bkolského systému, organizaci bkolního roku, klasifikaci a maturitní zkoubce. Poslední kapitola analyzuje německý bkolský systém z mezinárodního pohledu. Praktická část vychází z pozorování hodin českého i německého dějepisu maturitního ročníku Gymnázia F. X. aaldy (třídy 6N), a dotazníkového betření, které bylo následně třídě odesláno. Dotazník se dělí na dvě části - v první byli žáci testováni, aby se porovnalo, kolik informací si z obou hodin pamatují, a v druhé hodnotili vybrané aspekty německé výuky na gymnáziu (podobný dotazník vyplňoval i maturitní ročník 2021), přičemž identifikovali prvky, které jim vyhovují. Z výsledků vyplývá zájem o aktivní přístup v hodinách, projektovou výuku, hodnocení nejen za...
The bachelor thesis explores the principles of the German school system and their possible application to the Czech school system, using F. X. Šaldy Grammar School in Liberec as a case study. The aim of the thesis is based on the theoretical part, a visit to the German department of the F. X. Šaldy grammar school, and the subjective evaluation of pupils from two questionnaires to find out what principles of German education suit Czech pupils. The theoretical part focuses on comparing the German and Czech school systems using the example of Saxony (specifically the F. X. Šaldy grammar school) or Bavaria (the partner school LSH Wiesentheid). Differences in the school system's structure, the school year's organization, classification, and the school-leaving examination are described. The last chapter analyses the German school system from an international perspective. The practical part is based on the observation of Czech and German history classes of the final year of the F. X. Šaldy grammar school (class 6N), and a questionnaire survey that was subsequently sent to the class. The questionnaire was divided into two parts - in the first, the students were tested to compare how much information they remembered from both classes, and in the second, they evaluated selected aspects of the German lessons...