Zobrazit minimální záznam

Teaching chemistry as a general education subject in Slovenia
dc.contributor.advisorBílek, Martin
dc.creatorHahnerová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-28T12:18:02Z
dc.date.available2024-11-28T12:18:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189577
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá slovinský vzdělávací systém se zaměřením na výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Analyzuje obsah chemického kurikula pro žáky základních škol a gymnázií, s důrazem nejen na kurikulární dokumenty, ale i na praktickou rovinu, zahrnující rozhovory s aktéry slovinského chemického vzdělávání. Výsledkem práce jsou analýzy vybraných učebnic chemického vzdělávacího systému od prvního kontaktu s chemickým obsahem v rámci integrovaného předmětu Přírodověda (Naravoslovje) v šestém ročníku, až po předmět Chemie ve čtvrtém ročníku gymnaziálního studia. Práce analyzuje názory a postoje aktérů slovinského vzdělávacího systému v oblasti chemie jako všeobecně- vzdělávacího předmětu ve vazbě na aktuální kurikulární dokumenty pro sekundární vzdělávání, a tak přináší řadu inspirací i pro aktuální změny kurikula realizované v současnosti v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis examines the Slovenian education system with a focus on chemistry teaching as a general education subject. The theoretical part analyses the content of the chemistry curriculum for students in primary and secondary schools, focusing not only on curriculum documents but also on the practical aspect, including interviews with actors in Slovenian chemistry education. The results of the work include analyzes of selected textbooks within the Slovenian chemistry education system, starting with the first encounter with chemistry content within the integrated subject of natural sciences (Naravoslovje) in the sixth grade up to the subject of chemistry in the fourth year of high school education. The bachelor thesis examines the opinions and attitudes of stakeholders in the Slovenian education system towards chemistry as a general education subject in relation to the current curriculum documents for secondary education, thus providing a wealth of inspiration for the current curriculum changes being implemented in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChemistry education in Sloveniaen_US
dc.subjectanalysis of curriculum documentsen_US
dc.subjectlesson plansen_US
dc.subjectteaching chemistry as a general education subjecten_US
dc.subjectVýuka chemie ve Slovinskucs_CZ
dc.subjectanalýza kurikulárních dokumentůcs_CZ
dc.subjectučební plánycs_CZ
dc.subjectvýuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětucs_CZ
dc.titleVýuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve Slovinskucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258145
dc.title.translatedTeaching chemistry as a general education subject in Sloveniaen_US
dc.contributor.refereePelikánová, Monika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enBiology, Geology and Environmental Studies for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce zkoumá slovinský vzdělávací systém se zaměřením na výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Analyzuje obsah chemického kurikula pro žáky základních škol a gymnázií, s důrazem nejen na kurikulární dokumenty, ale i na praktickou rovinu, zahrnující rozhovory s aktéry slovinského chemického vzdělávání. Výsledkem práce jsou analýzy vybraných učebnic chemického vzdělávacího systému od prvního kontaktu s chemickým obsahem v rámci integrovaného předmětu Přírodověda (Naravoslovje) v šestém ročníku, až po předmět Chemie ve čtvrtém ročníku gymnaziálního studia. Práce analyzuje názory a postoje aktérů slovinského vzdělávacího systému v oblasti chemie jako všeobecně- vzdělávacího předmětu ve vazbě na aktuální kurikulární dokumenty pro sekundární vzdělávání, a tak přináší řadu inspirací i pro aktuální změny kurikula realizované v současnosti v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis examines the Slovenian education system with a focus on chemistry teaching as a general education subject. The theoretical part analyses the content of the chemistry curriculum for students in primary and secondary schools, focusing not only on curriculum documents but also on the practical aspect, including interviews with actors in Slovenian chemistry education. The results of the work include analyzes of selected textbooks within the Slovenian chemistry education system, starting with the first encounter with chemistry content within the integrated subject of natural sciences (Naravoslovje) in the sixth grade up to the subject of chemistry in the fourth year of high school education. The bachelor thesis examines the opinions and attitudes of stakeholders in the Slovenian education system towards chemistry as a general education subject in relation to the current curriculum documents for secondary education, thus providing a wealth of inspiration for the current curriculum changes being implemented in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV