Zobrazit minimální záznam

Musical Fairytale Lotrando and Zubejda in Music education
dc.contributor.advisorSelčanová, Zuzana
dc.creatorBlažková, Kamila
dc.date.accessioned2024-11-28T18:49:49Z
dc.date.available2024-11-28T18:49:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189579
dc.description.abstractDiplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis The musical fairy tale Lotrando and Zubejda in music education presents the mentioned musical fairy tale and its use in music education. The theoretical part of the thesis briefly points out the origin and genesis of the fairy tales. It deals more closely with the definition of the fairy tale as a literary and musical-dramatic genre and outlines the influence of this phenomenon on the psychological development of the child. In this context, the thesis focuses on the period of younger school age, which it characterizes not only in terms of social and emotional development, but above all in terms of musical development. In the practical part of the thesis, examples of activities for music education lessons are given, which are inspired by the film musical fairy tale Lotrando and Zubejda. These activities were carried out with pupils of the 3rd year of the T. G. Masaryk Primary School in Milevsko and recorded in the form of preparations for the lesson. The practical part resulted in model examples and several methodological sheets that can serve as inspiration for working with the musical fairy tale in the educational process. In order to complete the insight into the given issue, the thesis describes the results of a short questionnaire survey, which was conducted among the respondents...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMusical fairy taleen_US
dc.subjectproject-based learningen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectreflectionen_US
dc.subjectcross-curricular relationsen_US
dc.subjectHudební pohádkacs_CZ
dc.subjectprojektové vyučovánícs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectreflexecs_CZ
dc.subjectmezipředmětové vztahycs_CZ
dc.titleHudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254573
dc.title.translatedMusical Fairytale Lotrando and Zubejda in Music educationen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis The musical fairy tale Lotrando and Zubejda in music education presents the mentioned musical fairy tale and its use in music education. The theoretical part of the thesis briefly points out the origin and genesis of the fairy tales. It deals more closely with the definition of the fairy tale as a literary and musical-dramatic genre and outlines the influence of this phenomenon on the psychological development of the child. In this context, the thesis focuses on the period of younger school age, which it characterizes not only in terms of social and emotional development, but above all in terms of musical development. In the practical part of the thesis, examples of activities for music education lessons are given, which are inspired by the film musical fairy tale Lotrando and Zubejda. These activities were carried out with pupils of the 3rd year of the T. G. Masaryk Primary School in Milevsko and recorded in the form of preparations for the lesson. The practical part resulted in model examples and several methodological sheets that can serve as inspiration for working with the musical fairy tale in the educational process. In order to complete the insight into the given issue, the thesis describes the results of a short questionnaire survey, which was conducted among the respondents...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV