Zobrazit minimální záznam

Personal Notes on Reading in Primary Education action research
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorMazourová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T16:14:44Z
dc.date.available2024-11-28T16:14:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189585
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití záznamů z četby na 1. stupni základní školy v hodinách českého jazyka a literatury při realizaci čtenářských lekcí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Hlavním cílem teoretické části je vymezit základní pojmy, které souvisí s tématem, tj. čtenářská gramotnost, rozvoj čtenářství, motivace ke čtení, čtenářský deník, povinná četba a záznamy z četby. V teoretické části jsou popsány konkrétně ty záznamy z četby, které jsou využívány v praktické části práce, tj. plakát, dopis postavě, grafické organizéry, otázky, podvojný deník. Praktická část byla designována jako akční výzkum, kdy byly navrženy a následně odučeny čtenářské lekce ve 4. ročníku základní školy, v období říjen až prosinec, ve kterých byly využity rozmanité záznamy z četby. Dohromady bylo realizováno sedm čtenářských lekcí, z toho poslední, sedmá, lekce sloužila jako lekce reflektivní. Výstupem z každé čtenářské lekce byl pracovní list společně se záznamem z četby. Na základě realizovaných lekcí bylo zjišťováno, jaké záznamy z četby vyhovují různým typům žáků; jaké záznamy z četby žáci hodnotili jako podnětné a proč, jak žáci své myšlenky a postoje k přečteným knihám do záznamů formulovali, jakým způsobem je odůvodňovali a zda jsou schopni o nich hovořit. Použitými...cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis focuses on the use of reading records in the Czech language and literature lessons at the first level of primary school in the implementation of reading lessons. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The main aim of the theoretical part is to define the basic concepts related to the topis, i.e. literacy, development of reading, motivation to read, reading diary, compulsory reading and reading records. The theoretical part describes specifically those reading records that are used in the practical part of the work, i.e. poster, letter to a character, graphic organizers, questions, double diary. The practical part was designed as an action research where reading lessons were designed and then taught in Year 4 of primary school, between October and December, in which a variety of reading records were used. A total of seven reading lessons were implemented, with the last, seventh, lesson serving as a reflective lesson. The output of each reading lesson was a worksheet along with the reading record. Based on the implemented lessons, it was investigated which reading records situ different types of pupils; which reading records pupils found stimulating and why; how pupils formulatd their thoughts and attitudes towards the books they read in the records, how they...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPersonal Notes on Readingen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectliterary educationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectzáznamy z četbycs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.titleZáznamy z četby na 1. stupni ZŠ: akční výzkumcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264432
dc.title.translatedPersonal Notes on Reading in Primary Education action researchen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití záznamů z četby na 1. stupni základní školy v hodinách českého jazyka a literatury při realizaci čtenářských lekcí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Hlavním cílem teoretické části je vymezit základní pojmy, které souvisí s tématem, tj. čtenářská gramotnost, rozvoj čtenářství, motivace ke čtení, čtenářský deník, povinná četba a záznamy z četby. V teoretické části jsou popsány konkrétně ty záznamy z četby, které jsou využívány v praktické části práce, tj. plakát, dopis postavě, grafické organizéry, otázky, podvojný deník. Praktická část byla designována jako akční výzkum, kdy byly navrženy a následně odučeny čtenářské lekce ve 4. ročníku základní školy, v období říjen až prosinec, ve kterých byly využity rozmanité záznamy z četby. Dohromady bylo realizováno sedm čtenářských lekcí, z toho poslední, sedmá, lekce sloužila jako lekce reflektivní. Výstupem z každé čtenářské lekce byl pracovní list společně se záznamem z četby. Na základě realizovaných lekcí bylo zjišťováno, jaké záznamy z četby vyhovují různým typům žáků; jaké záznamy z četby žáci hodnotili jako podnětné a proč, jak žáci své myšlenky a postoje k přečteným knihám do záznamů formulovali, jakým způsobem je odůvodňovali a zda jsou schopni o nich hovořit. Použitými...cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis focuses on the use of reading records in the Czech language and literature lessons at the first level of primary school in the implementation of reading lessons. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The main aim of the theoretical part is to define the basic concepts related to the topis, i.e. literacy, development of reading, motivation to read, reading diary, compulsory reading and reading records. The theoretical part describes specifically those reading records that are used in the practical part of the work, i.e. poster, letter to a character, graphic organizers, questions, double diary. The practical part was designed as an action research where reading lessons were designed and then taught in Year 4 of primary school, between October and December, in which a variety of reading records were used. A total of seven reading lessons were implemented, with the last, seventh, lesson serving as a reflective lesson. The output of each reading lesson was a worksheet along with the reading record. Based on the implemented lessons, it was investigated which reading records situ different types of pupils; which reading records pupils found stimulating and why; how pupils formulatd their thoughts and attitudes towards the books they read in the records, how they...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV