Zobrazit minimální záznam

Adult women with an eating disorder
dc.contributor.advisorŠvamberk Šauerová, Markéta
dc.creatorZachová, Jana
dc.date.accessioned2024-06-13T06:44:11Z
dc.date.available2024-06-13T06:44:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189587
dc.description.abstracttéto diplomové práce je co možná nejlépe porozumět jedinečné zkušenosti dospělých žen poruchou příjmu potravy a identifikovat klíčová témata, které se s tuto práci byl zvolen kvalitativní přístup. Jako konkrétní metoda byla vybr fenomenologická analýza, jejíž záměrem je porozumění žité zkušenosti člověka. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nyní nacházejí ve věku odpovídající střední dospělosti. Každá nich má zkušenost s dlouhotrvající poruchou příjmu potravy. Sběr dat probíhal za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza odpovědí respondentek probíhala ve dvou Nejdříve zkušenost žen í́ přičemž byly zdůrazněny podstatné společná témata a kategorie zkoumaných osob. Konkrétně se jedná o nefunkční rodinné prostředí a trauma, sycení základních potřeb zástupným způsobem, objektifikaci, ištění byla následně ukotvena teoretickými koncepty a již Klíčov poruchy příjmu potravy, střední dospělost, interpretativní fenomenologická analýza, životní příběh, zkušenostcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes associated with this phenomenon. A qualitative approach was chosen for this work. The specific method selected was Interpretative Phenomenological Analysis, which aims to understand the lived experience of individuals. The research sample consists of five women who are currently in middle adulthood. Each of them has experience with a long-standing eating disorder. Data collection was conducted through semi-structured interviews, and their subsequent analysis took place in two steps. Firstly, the experience of each woman and their basic schemas were examined, emphasizing essential characteristics and features of the respondents. Secondly, common themes and categories of the participants were identified. Specifically, these include dysfunctional family environment and trauma, meeting basic needs in a substitute way, objectification, isolation, and self-destruction. The main findings were then anchored in theoretical concepts and existing research. Keywords: eating disorders, middle adulthood, interpretative phenomenological analysis, life story, experienceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy příjmu potravycs_CZ
dc.subjectstřední dospělostcs_CZ
dc.subjectinterpretativní fenomenologická analýzacs_CZ
dc.subjectživotní příběhcs_CZ
dc.subjectzkušenostcs_CZ
dc.subjecteating disordersen_US
dc.subjectmiddle adulthooden_US
dc.subjectinterpretative phenomenological analysisen_US
dc.subjectlife storyen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.titleDospělé ženy s poruchou příjmu potravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258275
dc.title.translatedAdult women with an eating disorderen_US
dc.contributor.refereeValentová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cstéto diplomové práce je co možná nejlépe porozumět jedinečné zkušenosti dospělých žen poruchou příjmu potravy a identifikovat klíčová témata, které se s tuto práci byl zvolen kvalitativní přístup. Jako konkrétní metoda byla vybr fenomenologická analýza, jejíž záměrem je porozumění žité zkušenosti člověka. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nyní nacházejí ve věku odpovídající střední dospělosti. Každá nich má zkušenost s dlouhotrvající poruchou příjmu potravy. Sběr dat probíhal za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza odpovědí respondentek probíhala ve dvou Nejdříve zkušenost žen í́ přičemž byly zdůrazněny podstatné společná témata a kategorie zkoumaných osob. Konkrétně se jedná o nefunkční rodinné prostředí a trauma, sycení základních potřeb zástupným způsobem, objektifikaci, ištění byla následně ukotvena teoretickými koncepty a již Klíčov poruchy příjmu potravy, střední dospělost, interpretativní fenomenologická analýza, životní příběh, zkušenostcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes associated with this phenomenon. A qualitative approach was chosen for this work. The specific method selected was Interpretative Phenomenological Analysis, which aims to understand the lived experience of individuals. The research sample consists of five women who are currently in middle adulthood. Each of them has experience with a long-standing eating disorder. Data collection was conducted through semi-structured interviews, and their subsequent analysis took place in two steps. Firstly, the experience of each woman and their basic schemas were examined, emphasizing essential characteristics and features of the respondents. Secondly, common themes and categories of the participants were identified. Specifically, these include dysfunctional family environment and trauma, meeting basic needs in a substitute way, objectification, isolation, and self-destruction. The main findings were then anchored in theoretical concepts and existing research. Keywords: eating disorders, middle adulthood, interpretative phenomenological analysis, life story, experienceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV