dc.contributor.advisor | Bílek, Martin | |
dc.creator | Marešová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T04:56:18Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T04:56:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189595 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na fenomén tzv. dynamických míst kurikula, která představují implementaci nových netradičních témat do obsahu výuky reflektující aktuální výsledky rozvoje technologií včetně jejich environmentálních souvislostí. V teoretické části diplomové práce je diskutován pojem dynamická místa kurikula s konkrétním zaměřením na téma "Mikroplasty" ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu jako jejich aktuální příklad. Praktická část je nejprve věnována návrhu výukových aktivit na téma "Mikroplasty", podporující implementaci tohoto tématu ve výuce chemie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Dále jsou v praktické části analyzovány prostřednictvím dvou případových studií konkrétní podmínky pro implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Popis implementace se zaměřuje na informační a materiálně-technické podmínky základních škol a víceletých gymnázií včetně praktického ověření efektivity a funkčnosti navržených výukových aktivit ve školní praxi. Výsledky provedené analýzy ukazují, že případ velké státní základní školy i případ malého soukromého gymnázia umožňuje implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu a učitelé k implementaci zaujímají pozitivní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on the phenomenon of so-called dynamic points of curriculum, which represent the implementation of new non-traditional topics into the content of teaching reflecting the current results of technology development including their environmental context. In the theoretical part of the diploma thesis the concept of dynamic curriculum places is elaborated with a focus on the topic "Microplastics" in the teaching of chemistry as a general teaching subject as their current example. The practical part is firstly aimed to the design of teaching activities on the topic "Microplastics", supporting the implementation of this topic in the teaching of chemistry at lower secondary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. Subsequently, in the practical part, the specific conditions for the implementation of the topic "Microplastics" in the teaching of chemistry as a general teaching subject are analysed through two case studies, focusing on the information and material-technical conditions of lower secondary schools and multi-year grammar schools, including examination of the effectiveness and functionality of the proposed teaching activities supporting this implementation in schools through practice. The results of the analysis illustrate that the case of a... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | microplastics | en_US |
dc.subject | dynamic points of the curriculum | en_US |
dc.subject | teaching chemistry at lower secondary and grammar schools | en_US |
dc.subject | macromolecular substances | en_US |
dc.subject | environmental education | en_US |
dc.subject | mikroplasty | cs_CZ |
dc.subject | dynamická místa kurikula | cs_CZ |
dc.subject | výuka chemie na základní škole a na gymnáziích | cs_CZ |
dc.subject | makromolekulární látky | cs_CZ |
dc.subject | enviromentální výchova | cs_CZ |
dc.title | Analýza podmínek pro implementaci dynamických míst kurikula chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu - Mikroplasty | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-23 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 260349 | |
dc.title.translated | Analysis of Conditions for the Implementation of Dynamic Points in the Chemistry Curriculum as a General Education Subject - Microplastics | en_US |
dc.contributor.referee | Janoušková, Svatava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Chemistry for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Chemistry for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na fenomén tzv. dynamických míst kurikula, která představují implementaci nových netradičních témat do obsahu výuky reflektující aktuální výsledky rozvoje technologií včetně jejich environmentálních souvislostí. V teoretické části diplomové práce je diskutován pojem dynamická místa kurikula s konkrétním zaměřením na téma "Mikroplasty" ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu jako jejich aktuální příklad. Praktická část je nejprve věnována návrhu výukových aktivit na téma "Mikroplasty", podporující implementaci tohoto tématu ve výuce chemie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Dále jsou v praktické části analyzovány prostřednictvím dvou případových studií konkrétní podmínky pro implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Popis implementace se zaměřuje na informační a materiálně-technické podmínky základních škol a víceletých gymnázií včetně praktického ověření efektivity a funkčnosti navržených výukových aktivit ve školní praxi. Výsledky provedené analýzy ukazují, že případ velké státní základní školy i případ malého soukromého gymnázia umožňuje implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu a učitelé k implementaci zaujímají pozitivní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis focuses on the phenomenon of so-called dynamic points of curriculum, which represent the implementation of new non-traditional topics into the content of teaching reflecting the current results of technology development including their environmental context. In the theoretical part of the diploma thesis the concept of dynamic curriculum places is elaborated with a focus on the topic "Microplastics" in the teaching of chemistry as a general teaching subject as their current example. The practical part is firstly aimed to the design of teaching activities on the topic "Microplastics", supporting the implementation of this topic in the teaching of chemistry at lower secondary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. Subsequently, in the practical part, the specific conditions for the implementation of the topic "Microplastics" in the teaching of chemistry as a general teaching subject are analysed through two case studies, focusing on the information and material-technical conditions of lower secondary schools and multi-year grammar schools, including examination of the effectiveness and functionality of the proposed teaching activities supporting this implementation in schools through practice. The results of the analysis illustrate that the case of a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |