Konflikty ve školním prostředí a možnosti jejich řešení i prevence
Conflicts in the school environment and possibilities of their solutions or even the prevention
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189604Identifikátory
SIS: 230807
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sotáková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
24. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
konflikt jako pojem, konflikt v sociologii, konflikt v psychologii, konflikt ve filozofii, teorie konfliktu, definice sociálního konfliktu, individuum, sociální interakce, sociologie konfliktu, mezilidská komunikace, komunikační techniky, systémový přístup v sociální psychologiiKlíčová slova (anglicky)
conflict as a concept, conflict in sociology, conflict in psychology, conflict in philosophy, conflict theory, definition of social conflict, individual, social interaction, sociology of conflict, interpersonal communication, communication techniques, system approach in social psychologyŠkolní prostředí je samo o sobě složitým sociálním mechanismem vztahů a vzájemných vazeb. V jednom z pohledů na problém se jedná se o psychologicko sociální a rovněž tak ekonomicko sociální model relací jednotlivců. Nejde jen o komunikační pole mezi dětmi a učiteli a mezi rodiči a učiteli, ale také mezi jednotlivými učiteli a mezi učiteli a vedením školy stejně jako mezi rodiči a vedením školy nebo mezi vedením školy a zřizovatelem a rovněž tak mezi rodiči a zřizovatelem. Kompetence subjektů ve školním prostředí se často ne zcela jednoduše definují. Jde totiž nejen o zmíněný problém psychologicko sociální jistě i o pedagogický a legislativní. Podle různých pohledů na věc je možné nahlížet i na tento fenomén z filozofického hlediska a z kulturně antropologického hlediska. Konflikt patří ke škole jako k instituci dokonce i politicky a historicky. Konflikt jako sociálně kulturní pojem má také obecné i konkrétní řešení. Na konflikt lze nahlížet jako na katarzi v jednání a chování jednotlivců i v rámci společnosti. Pro danou diplomovou práci je vpravdě rozměrem pouze školní prostředí se zaměřením na pedagogy a jejich podporu při řešení konfliktů směrem k žákům a jejich rodičům. Výzkumnou otázkou - hypotézou je možnost řešení konfliktů ve školním prostředí ve smyslu procesu i prevence konfliktu na...
The school environment is in itself a complex social mechanism of relationships and interrelationships. In one view of the problem, it is a psychological-social as well as an economic-social model of the relations of individuals. It is not only a field of communication between children and teachers and between parents and teachers, but also between individual teachers and between teachers and school management as well as between parents and school management or between school management and the founder as well as between parents and founder. The competencies of subjects in the school environment are often not quite simply defined. This is not only an annonced psychological and social problem but also a pedagogical and legislative one. From different perspectives, it is possible to look at this phenomenon from a philosophical point of view and from a cultural anthropological point of view. Conflict belongs to school as an institution even both politically and historically. Conflict as a socio-cultural concept also has a general and specific solution. Conflict can be seen as a catharsis in the actions and behavior of the individuals and in frame of the society. For the given diploma thesis, however, the dimension is only the school environment with a focus on teachers and their support in resolving...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Konflikty v pracovním týmu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFabianová, Ivana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 4. 9. 2013(česky) Bakalářská práce se zabývá konflikty jako normální a přirozenou součástí pracovního prostředí. O konfliktech v pracovním týmu a celkově v životě člověka pojednává jako o nápomocném činiteli při vytváření nevyhnutných ... -
Different Mentality as a basis of international conflicts. The case of escalation relations between Russia and the EU in 2008 - 2018.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKruglikova, Ekaterina (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2019)Datum obhajoby: 16. 9. 2019Od rusko-gruzínské války (2008) je možné sledovat postupné zhoršování vztahů mezi Ruskou federací a Evropskou Unií; tento proces vyvrcholil během ukrajinské krize a anexe Krymu. Za účelem pochopení, zkoumání důvodů a průběhu ... -
Hidden conflict in Nigeria: The escalation of the herder-farmer conflict in Nigeria
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOIduma, Ugo Igariwey (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 15. 9. 2021The research explores the escalation of the herder-farmer conflict in Nigeria to identify the significant patterns of escalation. Relying on a mixed-method analysis of secondary data and aligning with the analytical anchorage ...