Zobrazit minimální záznam

Development of readership through peer teaching
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorReischlová, Anna
dc.date.accessioned2024-06-14T06:33:24Z
dc.date.available2024-06-14T06:33:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189607
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení a hledáním příkladů dobré praxe v současném školním prostředí v České republice. Formálně je práce rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce se věnuje rozvoji čtenářství, charakteristice programu RWCT, CORI a Reciprocal Teaching. Dále se věnuje popisu začlenění metod projektové výuky a vrstevnického učení. Výzkumná část práce obsahuje popis vícepřípadové studie, která se zabývá popisem dobré praxe při rozvoji čtenářství pomocí vrstevnického učení. Výzkum byl realizován ve třech různých pražských školách a je stavěn na čtyřech navštívených čtenářských lekcích. (ZŠ Šeberov - celoškolní čtenářská akce zaměřená na vrstevnickou spolupráci v domovských a expertních skupinách, ZŠ Lyčkovo náměstí - čtenářská lekce doprovázená spoluprací žáků 1. a 3. třídy, ZŠ Mohylová - čtenářská lekce vedená žáky 3. třídy v MŠ Sluníčko pod střechou a spolupráce 5. třídy a 1. třídy při předčítání závěrečného slovního vysvědčení) Pomocí pozorování a vedením rozhovorů s aktéry čtenářských akcí jsou vyvozeny závěry pro vlastní užití v pedagogické praxi s ohledem na výhody a úskalí spojené s rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení. Z výsledků výzkumu je možné vyvodit pozitivní působení na rozvíjení dovednosti čtení a vliv na...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the development of reading through peer learning and the search for examples of good practice in the current school environment in the Czech Republic. Formally, the thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part of the thesis is devoted to the development of reading, the characteristics of the RWCT program, CORI and Reciprocal Teaching. It goes on to describe the incorporation of project- based learning and peer learning methods. The research section of the thesis includes a description of a multi-case study that describes good practice in developing literacy through peer-led learning. The research was carried out in three different Prague schools and is based on four visited reading lessons (Seberov Primary School - a whole-school reading event focusing on peer collaboration in home and expert groups, Ly¢ékovo namésti primary school - a reading lesson accompanied by the collaboration of 1st and 3rd grade pupils, Mohylova primary school - a reading lesson led by 3rd grade pupils, and a reading lesson led by 3rd grade pupils. class in Sluni¢éko pod strechou kindergarten and cooperation of 5th and Ist grade in reading the final verbal report) Through observation and interviews with the actors of reading events, conclusions are drawn for their own...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčetbacs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectvrstevnické učenícs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectpeer teachingen_US
dc.subjectreadershipen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleVrstevnické učení při rozvoji čtenářstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264328
dc.title.translatedDevelopment of readership through peer teachingen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení a hledáním příkladů dobré praxe v současném školním prostředí v České republice. Formálně je práce rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce se věnuje rozvoji čtenářství, charakteristice programu RWCT, CORI a Reciprocal Teaching. Dále se věnuje popisu začlenění metod projektové výuky a vrstevnického učení. Výzkumná část práce obsahuje popis vícepřípadové studie, která se zabývá popisem dobré praxe při rozvoji čtenářství pomocí vrstevnického učení. Výzkum byl realizován ve třech různých pražských školách a je stavěn na čtyřech navštívených čtenářských lekcích. (ZŠ Šeberov - celoškolní čtenářská akce zaměřená na vrstevnickou spolupráci v domovských a expertních skupinách, ZŠ Lyčkovo náměstí - čtenářská lekce doprovázená spoluprací žáků 1. a 3. třídy, ZŠ Mohylová - čtenářská lekce vedená žáky 3. třídy v MŠ Sluníčko pod střechou a spolupráce 5. třídy a 1. třídy při předčítání závěrečného slovního vysvědčení) Pomocí pozorování a vedením rozhovorů s aktéry čtenářských akcí jsou vyvozeny závěry pro vlastní užití v pedagogické praxi s ohledem na výhody a úskalí spojené s rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení. Z výsledků výzkumu je možné vyvodit pozitivní působení na rozvíjení dovednosti čtení a vliv na...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the development of reading through peer learning and the search for examples of good practice in the current school environment in the Czech Republic. Formally, the thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part of the thesis is devoted to the development of reading, the characteristics of the RWCT program, CORI and Reciprocal Teaching. It goes on to describe the incorporation of project- based learning and peer learning methods. The research section of the thesis includes a description of a multi-case study that describes good practice in developing literacy through peer-led learning. The research was carried out in three different Prague schools and is based on four visited reading lessons (Seberov Primary School - a whole-school reading event focusing on peer collaboration in home and expert groups, Ly¢ékovo namésti primary school - a reading lesson accompanied by the collaboration of 1st and 3rd grade pupils, Mohylova primary school - a reading lesson led by 3rd grade pupils, and a reading lesson led by 3rd grade pupils. class in Sluni¢éko pod strechou kindergarten and cooperation of 5th and Ist grade in reading the final verbal report) Through observation and interviews with the actors of reading events, conclusions are drawn for their own...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV