Zobrazit minimální záznam

Research on material didactic tools used in teaching chemistry at lower-secondary schools in Czechia
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorŠtruplová, Hana
dc.date.accessioned2024-06-14T06:34:10Z
dc.date.available2024-06-14T06:34:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189610
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce chemie na základních školách v České republice. Výzkum se primárně zaměřil na učební pomůcky a didaktickou techniku z důvodu jejich bližšího vztahu k obsahu, metodám a formám výuky. Zvláštní zřetel byl kladen na využívání učebnic a jejich strukturních komponentů. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké materiální didaktické prostředky se v uvedených vyučovacích hodinách vyskytují, jaká je doba a způsob jejich využívání ve výuce. V rámci používání učebnic měla bakalářské práce za cíl zmapovat, jaké strukturní komponenty učebnic se ve výuce chemie využívají a při jakých tématech. V teoretické části se proto práce zabývá charakteristikou těchto vybraných prostředků, která navazuje na jejich význam ve výuce. Výzkumnou metodou bylo systematické pozorování vyučovacích hodin chemie základních škol v České republice. Analýzou sesbíraných dat bylo zjištěno, že nejvíce se ve vyučovacích hodinách chemie objevovalo využívání tabule, pracovního listu či tištěného materiálu a různého ICT. Učebnice se v rámci výzkumu využívaly ve 21 % sledovaných vyučovacích hodin. Z dat vyplynulo, že na druh využívaného prostředku má vliv i probírané téma. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako podklad pro rozvoj moderní a interaktivní výuky...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the use of material didactic tools in teaching chemistry at lower-secondary schools in the Czech Republic. The research primarily concentrated on instructional tools and didactic technology due to their closer relation to the content, methods, and forms of teaching. Special emphasis was placed on the use of textbooks and their structural components. The goal of the bachelor's thesis was to identify which material didactic tools are present in the lessons, as well as their duration and mode of use in teaching. Specifically regarding textbooks, the thesis aimed to map out which structural components of textbooks are utilized in chemistry lessons and with which topics. Therefore, in the theoretical part, the thesis addresses the characteristics of these selected tools, followed by an examination of their significance in teaching. The research method employed was systematic observation of chemistry lessons in lower-secondary schools across the Czech Republic. The analysis of the collected data revealed that blackboards, worksheets, printed materials, and various ICT tools were most frequently used in chemistry lessons. Textbooks were used in 21 % of the observed lessons. The data also indicated that the type of tool used was influenced by the topic being discussed. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectmateriální didaktické prostředkycs_CZ
dc.subjectučební pomůckycs_CZ
dc.subjectdidaktická technikacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectstrukturní komponenty učebnicecs_CZ
dc.subjectteaching chemistryen_US
dc.subjectmaterial didactic toolsen_US
dc.subjectinstructional toolsen_US
dc.subjectdidactic technologyen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectstructural components of textbooken_US
dc.titleVýzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256749
dc.title.translatedResearch on material didactic tools used in teaching chemistry at lower-secondary schools in Czechiaen_US
dc.contributor.refereeHamerská, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry for Teacher Education with double curriculum study Mathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry for Teacher Education with double curriculum study Mathematics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce chemie na základních školách v České republice. Výzkum se primárně zaměřil na učební pomůcky a didaktickou techniku z důvodu jejich bližšího vztahu k obsahu, metodám a formám výuky. Zvláštní zřetel byl kladen na využívání učebnic a jejich strukturních komponentů. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké materiální didaktické prostředky se v uvedených vyučovacích hodinách vyskytují, jaká je doba a způsob jejich využívání ve výuce. V rámci používání učebnic měla bakalářské práce za cíl zmapovat, jaké strukturní komponenty učebnic se ve výuce chemie využívají a při jakých tématech. V teoretické části se proto práce zabývá charakteristikou těchto vybraných prostředků, která navazuje na jejich význam ve výuce. Výzkumnou metodou bylo systematické pozorování vyučovacích hodin chemie základních škol v České republice. Analýzou sesbíraných dat bylo zjištěno, že nejvíce se ve vyučovacích hodinách chemie objevovalo využívání tabule, pracovního listu či tištěného materiálu a různého ICT. Učebnice se v rámci výzkumu využívaly ve 21 % sledovaných vyučovacích hodin. Z dat vyplynulo, že na druh využívaného prostředku má vliv i probírané téma. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako podklad pro rozvoj moderní a interaktivní výuky...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the use of material didactic tools in teaching chemistry at lower-secondary schools in the Czech Republic. The research primarily concentrated on instructional tools and didactic technology due to their closer relation to the content, methods, and forms of teaching. Special emphasis was placed on the use of textbooks and their structural components. The goal of the bachelor's thesis was to identify which material didactic tools are present in the lessons, as well as their duration and mode of use in teaching. Specifically regarding textbooks, the thesis aimed to map out which structural components of textbooks are utilized in chemistry lessons and with which topics. Therefore, in the theoretical part, the thesis addresses the characteristics of these selected tools, followed by an examination of their significance in teaching. The research method employed was systematic observation of chemistry lessons in lower-secondary schools across the Czech Republic. The analysis of the collected data revealed that blackboards, worksheets, printed materials, and various ICT tools were most frequently used in chemistry lessons. Textbooks were used in 21 % of the observed lessons. The data also indicated that the type of tool used was influenced by the topic being discussed. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV