Zobrazit minimální záznam

The Path to Mastery (Mastered Activity) - Narrative Analysis of the Story of Becoming a Musician
dc.contributor.advisorHeider, David
dc.creatorBartoň, Matěj
dc.date.accessioned2024-06-14T06:34:47Z
dc.date.available2024-06-14T06:34:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189613
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na narativní analýzu procesu stávání se mistrem v oblasti hudby a identifikaci klíčových faktorů, které subjekt vnímá jako důležité na své cestě k dosažení mistrovství ve hře na hudební nástroje. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o konceptu mistrovství a jeho procesu dosahování, důležitosti stavu flow a jeho vazbě na mistrovství, teorii afordance, rozdílech mezi mistrovskými a začátečnickými hráči v šachu a propojení psychologie a hudby. Empirická část práce implementuje kvalitativní výzkumný design, konkrétně realizaci sedmi narativních rozhovorů s hudebníky, kteří dosáhli určitého stupně mistrovství. Analýza těchto rozhovorů odhaluje, že klíčové zdroje při dosahování mistrovství jsou dispozice, motivace, sebeuvědomění, vliv významných druhých, zvládání nervozity a stav flow. Tyto zdroje se mohou vzájemně ovlivňovat. Diskuze prezentuje srovnání získaných výsledků s existující literaturou a identifikuje možné omezení práce. Přínos této práce spočívá v detailním mapování a identifikaci klíčových faktorů vedoucích k mistrovství v oblasti hudby. Zvláštní pozornost je věnována nejen aspektům, sociálně- motivačně-afektivní rovině, ale i psychomotorické rovině, což přináší unikátní perspektivu na proces stávání se hudebníkem až do podoby...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on a narrative analysis of the process of becoming a master musician and the identification of the key factors that the subject perceives as important in their journey towards achieving mastery of a musical instrument. The thesis is divided into two parts. The theoretical part of the thesis discusses the concept of mastery and the process of achieving it, the importance of the flow state and its connection to mastery, the theory of Affordance, the differences between master and beginner players in chess, and the connection between psychology and music. The empirical part of the thesis implements a qualitative research design, specifically conducting seven narrative interviews with musicians who have achieved a certain level of mastery. Analysis of these interviews reveals that the key resources in achieving mastery are disposition, motivation, self-awareness, the influence of significant others, managing nervousness, and state of flow. These resources may interact with each other. The discussion presents a comparison of the results obtained with the existing literature and identifies possible limitations of the work. The contribution of this thesis lies in the detailed mapping and identification of key factors leading to mastery in music. Particular attention is paid not only to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmistrovstvícs_CZ
dc.subjectdovednostics_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjecthudební nástrojcs_CZ
dc.subjectnarativní analýzacs_CZ
dc.subjectmasteryen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectmusical instrumenten_US
dc.subjectnarrative analysisen_US
dc.titleCesta k mistrovství (mastered activity) - narativní analýza příběhu stávání se hudebníkemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId262998
dc.title.translatedThe Path to Mastery (Mastered Activity) - Narrative Analysis of the Story of Becoming a Musicianen_US
dc.contributor.refereeChrz, Vladimír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na narativní analýzu procesu stávání se mistrem v oblasti hudby a identifikaci klíčových faktorů, které subjekt vnímá jako důležité na své cestě k dosažení mistrovství ve hře na hudební nástroje. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o konceptu mistrovství a jeho procesu dosahování, důležitosti stavu flow a jeho vazbě na mistrovství, teorii afordance, rozdílech mezi mistrovskými a začátečnickými hráči v šachu a propojení psychologie a hudby. Empirická část práce implementuje kvalitativní výzkumný design, konkrétně realizaci sedmi narativních rozhovorů s hudebníky, kteří dosáhli určitého stupně mistrovství. Analýza těchto rozhovorů odhaluje, že klíčové zdroje při dosahování mistrovství jsou dispozice, motivace, sebeuvědomění, vliv významných druhých, zvládání nervozity a stav flow. Tyto zdroje se mohou vzájemně ovlivňovat. Diskuze prezentuje srovnání získaných výsledků s existující literaturou a identifikuje možné omezení práce. Přínos této práce spočívá v detailním mapování a identifikaci klíčových faktorů vedoucích k mistrovství v oblasti hudby. Zvláštní pozornost je věnována nejen aspektům, sociálně- motivačně-afektivní rovině, ale i psychomotorické rovině, což přináší unikátní perspektivu na proces stávání se hudebníkem až do podoby...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on a narrative analysis of the process of becoming a master musician and the identification of the key factors that the subject perceives as important in their journey towards achieving mastery of a musical instrument. The thesis is divided into two parts. The theoretical part of the thesis discusses the concept of mastery and the process of achieving it, the importance of the flow state and its connection to mastery, the theory of Affordance, the differences between master and beginner players in chess, and the connection between psychology and music. The empirical part of the thesis implements a qualitative research design, specifically conducting seven narrative interviews with musicians who have achieved a certain level of mastery. Analysis of these interviews reveals that the key resources in achieving mastery are disposition, motivation, self-awareness, the influence of significant others, managing nervousness, and state of flow. These resources may interact with each other. The discussion presents a comparison of the results obtained with the existing literature and identifies possible limitations of the work. The contribution of this thesis lies in the detailed mapping and identification of key factors leading to mastery in music. Particular attention is paid not only to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV