Zobrazit minimální záznam

Sleep education in students of high school
dc.contributor.advisorFrombergerová, Anna
dc.creatorHoráčková, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T03:43:27Z
dc.date.available2024-11-29T03:43:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189614
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na zkoumání efektivity spánkové edukace na kvalitu spánku a well-beingu u studentů třetích a čtvrtých ročníků středních škol. Realizace spánkové edukace proběhla v období prosinec 2023 až únor 2024 na vybraných středních školách. Součástí výzkumu byla administrace standardizovaných metod ve dvou časech, konkrétně před a po spánkové edukaci. Zvolené nástroje byly Pittsburský index kvality spánku (PSQI), Index tíže nespavosti (ISI) a Škála Well-Beingu Světové zdravotnické organizace (WHO-5). Výsledné skóry ze dvou měření tvořily vybrané proměnné, které byly následně srovnávány příslušnými statistickými metodami. Současně se výzkum zaměřoval na srovnání daných proměnných mezi skupinou studentů, kteří absolvovali spánkovou edukací a skupinou studentů, kteří edukaci neabsolvovali. Práce se taktéž zaměřuje na názory studentů na proběhlou edukaci, na její užitečnost a případné návrhy na obdobné budoucí programy. Cílem práce bylo zhodnotit kvalitu spánku a well-beingu po absolvování spánkové edukace. Výsledky práce naznačují, že navzdory implementaci spánkové edukace, nedošlo u studentů k významnému zlepšení kvality spánku ani well-beingu. Zároveň výsledky neprokázaly lepší kvalitu spánku a well-beingu ve skupině studentů, kteří edukací prošli oproti těm, kteří ne. Možné...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the effectiveness of sleep education on sleep quality and well-being in third and fourth year high school students. The implementation of sleep education was conducted between December 2023 and February 2024 in selected high schools. The research included the administration of standardized methods at two times, namely before sleep education and after sleep education. The instruments chosen for this research were the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), the Insomnia Severity Index (ISI), and the World Health Organization Well-Being Scale (WHO-5). The variables were given by the final scores from the two measurements of three scales mentioned above, which were then compared using appropriate statistical methods. At the same time, the research focused on the comparison of the given variables between the group of students who received sleep education and the group of students who did not receive any education. The thesis also focuses on opinions of students about the sleep education, its usefulness and possible suggestions for similar future programmes. The results of the study suggest that despite efforts to implement sleep education, there was no significant improvement in sleep quality among students. At the same time, the results did not show better sleep quality and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsleepen_US
dc.subjectsleep educationen_US
dc.subjecthigh school studentsen_US
dc.subjectPSQIen_US
dc.subjectISIen_US
dc.subjectWHO-5en_US
dc.subjectspánekcs_CZ
dc.subjectspánková edukacecs_CZ
dc.subjectstudenti středních školcs_CZ
dc.subjectPSQIcs_CZ
dc.subjectISIcs_CZ
dc.subjectWHO-5cs_CZ
dc.titleSpánková edukace u studentů středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266642
dc.title.translatedSleep education in students of high schoolen_US
dc.contributor.refereeŠvamberk Šauerová, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na zkoumání efektivity spánkové edukace na kvalitu spánku a well-beingu u studentů třetích a čtvrtých ročníků středních škol. Realizace spánkové edukace proběhla v období prosinec 2023 až únor 2024 na vybraných středních školách. Součástí výzkumu byla administrace standardizovaných metod ve dvou časech, konkrétně před a po spánkové edukaci. Zvolené nástroje byly Pittsburský index kvality spánku (PSQI), Index tíže nespavosti (ISI) a Škála Well-Beingu Světové zdravotnické organizace (WHO-5). Výsledné skóry ze dvou měření tvořily vybrané proměnné, které byly následně srovnávány příslušnými statistickými metodami. Současně se výzkum zaměřoval na srovnání daných proměnných mezi skupinou studentů, kteří absolvovali spánkovou edukací a skupinou studentů, kteří edukaci neabsolvovali. Práce se taktéž zaměřuje na názory studentů na proběhlou edukaci, na její užitečnost a případné návrhy na obdobné budoucí programy. Cílem práce bylo zhodnotit kvalitu spánku a well-beingu po absolvování spánkové edukace. Výsledky práce naznačují, že navzdory implementaci spánkové edukace, nedošlo u studentů k významnému zlepšení kvality spánku ani well-beingu. Zároveň výsledky neprokázaly lepší kvalitu spánku a well-beingu ve skupině studentů, kteří edukací prošli oproti těm, kteří ne. Možné...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the effectiveness of sleep education on sleep quality and well-being in third and fourth year high school students. The implementation of sleep education was conducted between December 2023 and February 2024 in selected high schools. The research included the administration of standardized methods at two times, namely before sleep education and after sleep education. The instruments chosen for this research were the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), the Insomnia Severity Index (ISI), and the World Health Organization Well-Being Scale (WHO-5). The variables were given by the final scores from the two measurements of three scales mentioned above, which were then compared using appropriate statistical methods. At the same time, the research focused on the comparison of the given variables between the group of students who received sleep education and the group of students who did not receive any education. The thesis also focuses on opinions of students about the sleep education, its usefulness and possible suggestions for similar future programmes. The results of the study suggest that despite efforts to implement sleep education, there was no significant improvement in sleep quality among students. At the same time, the results did not show better sleep quality and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV