Zobrazit minimální záznam

how to convey the theme of otherness through working with a book in primary education
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorKollárová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T13:15:04Z
dc.date.available2024-11-29T13:15:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189619
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zprostředkování tématu jinakosti na 1. stupni základní školy v hodinách literární výchovy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a témata spojená s jinakostí. Dále jsou zde uvedeny metody výuky literární výchovy a programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking), společně s charakteristikou rozvoje čtenářství. V této části diplomové práce byla také položena a zodpovězena první výzkumná otázka. Byly zde klasifikovány literární žánry a typy jinakosti v závislosti na rešerši a obsahové analýze literatury pro děti a mládež. Závěrem byl sepsán seznam publikací společně s popisem jinakosti. Z těchto publikací bylo vybráno pět titulů (Strakáč a Tioni, Kamil neumí létat: pohádka o špačkovi knihomolovi, Kiko a tajemství papírového motýla, Jak voní týden a Pravidla skutečných ninjů), které byly podkladem pro přípravu lekcí literární výchovy, použitých v praktické části. V praktické části byly připraveny, realizovány a evaluovány tyto lekce, které měly za cíl seznámit žáky s různými typy jinakosti (multikulturní a vzhledová jinakost, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, odlišné rodinné zázemí nebo odlišné zájmy, názory) a prokázat, že lze v hodinách literatury tyto témata s žáky otevírat. Pro sběr dat bylo zvoleno nestrukturované zúčastněné...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The thesis focuses on the mediation of the theme of otherness in literature lessons in primary education. In the theoretical part, the basic concepts and topics related to otherness are described. Moreover, the methods of teaching literary education and the RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) program are presented there, together with the characteristics of literacy development. The first research question was also posed and answered in this section of the thesis. Literary genres and types of otherness were there classified according to the research and content analysis of literature for children and youth. Finally, a list of publications was written along with a description of otherness. From these publications, five titles (Strakáč a Tioni, Kamil neumí létat: pohádka o špačkovi knihomolovi, Kiko a tajemství papírového motýla, Jak voní týden and Pravidla skutečných ninjů) were selected for the preparation of the literary education lessons used in the practical part. In the practical part, the following lessons were prepared, implemented, and evaluated with the aim of familiarizing students with different types of otherness (multicultural and appearance differences, pupils with special educational needs, different family backgrounds and different interests or opinions) and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectothernessen_US
dc.subjectdifferenceen_US
dc.subjectliterature educationen_US
dc.subjectdevelopment of reading literacyen_US
dc.subjectmethods of developing critical thinkingen_US
dc.subjectliterature for children and young adultsen_US
dc.subjectjinakostcs_CZ
dc.subjectodlišnostcs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjectrozvoj čtenářstvícs_CZ
dc.subjectmetody rozvoje kritického myšlenícs_CZ
dc.subjectliteratura pro děti a mládežcs_CZ
dc.titleZprostředkování tématu jinakosti na 1. stupni základní školy v hodinách literární výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261107
dc.title.translatedhow to convey the theme of otherness through working with a book in primary educationen_US
dc.contributor.refereeKomberec, Filip
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zprostředkování tématu jinakosti na 1. stupni základní školy v hodinách literární výchovy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a témata spojená s jinakostí. Dále jsou zde uvedeny metody výuky literární výchovy a programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking), společně s charakteristikou rozvoje čtenářství. V této části diplomové práce byla také položena a zodpovězena první výzkumná otázka. Byly zde klasifikovány literární žánry a typy jinakosti v závislosti na rešerši a obsahové analýze literatury pro děti a mládež. Závěrem byl sepsán seznam publikací společně s popisem jinakosti. Z těchto publikací bylo vybráno pět titulů (Strakáč a Tioni, Kamil neumí létat: pohádka o špačkovi knihomolovi, Kiko a tajemství papírového motýla, Jak voní týden a Pravidla skutečných ninjů), které byly podkladem pro přípravu lekcí literární výchovy, použitých v praktické části. V praktické části byly připraveny, realizovány a evaluovány tyto lekce, které měly za cíl seznámit žáky s různými typy jinakosti (multikulturní a vzhledová jinakost, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, odlišné rodinné zázemí nebo odlišné zájmy, názory) a prokázat, že lze v hodinách literatury tyto témata s žáky otevírat. Pro sběr dat bylo zvoleno nestrukturované zúčastněné...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The thesis focuses on the mediation of the theme of otherness in literature lessons in primary education. In the theoretical part, the basic concepts and topics related to otherness are described. Moreover, the methods of teaching literary education and the RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) program are presented there, together with the characteristics of literacy development. The first research question was also posed and answered in this section of the thesis. Literary genres and types of otherness were there classified according to the research and content analysis of literature for children and youth. Finally, a list of publications was written along with a description of otherness. From these publications, five titles (Strakáč a Tioni, Kamil neumí létat: pohádka o špačkovi knihomolovi, Kiko a tajemství papírového motýla, Jak voní týden and Pravidla skutečných ninjů) were selected for the preparation of the literary education lessons used in the practical part. In the practical part, the following lessons were prepared, implemented, and evaluated with the aim of familiarizing students with different types of otherness (multicultural and appearance differences, pupils with special educational needs, different family backgrounds and different interests or opinions) and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV