Zobrazit minimální záznam

Support of the language development through the stimulation of auditory perception at early childhood
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorMachová, Martina
dc.date.accessioned2024-06-17T06:30:37Z
dc.date.available2024-06-17T06:30:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189630
dc.description.abstractHlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the bachelor thesis supports the development through the stimulation of auditory perception in early childhood. The thesis consists of three chapters, two of them are theoretical and the last one is practical. The theoretical part of the bachelor thesis defines basic terms such as speech, language, and communication. Further, it describes the ontogenesis of speech, language and communication in early childhood. The ontogenesis of speech, language and communication is described by two different authors. The next chapter of the theoretical part introduces auditory perception. This chapter also includes a description of the anatomy and physiology of the ear, auditory perception development, and areas of auditory perception. The research part of the bachelor thesis is research based on qualitative methods. The research method used in the bachelor thesis is case studies. Case studies were processed with the help of other research techniques. The main aim of the research is analyzation of the development of auditory perception in early childhood in one private kindergarten in Prague. To achieve the main aim, the subgoals of the bachelor thesis and the research questions have been defined. The research elaborates on the five case studies of children in early childhood. The research part...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectŘečcs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectraný věkcs_CZ
dc.subjectontogeneze řečics_CZ
dc.subjectjazyka a komunikacecs_CZ
dc.subjectsluchová percepcecs_CZ
dc.subjectoblasti sluchové percepcecs_CZ
dc.subjectSpeechen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectearly childhooden_US
dc.subjectontogenesis of children speechen_US
dc.subjectlanguage and communicationen_US
dc.subjectauditory perceptionen_US
dc.subjectareas of auditory perceptionen_US
dc.titlePodpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263806
dc.title.translatedSupport of the language development through the stimulation of auditory perception at early childhooden_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the bachelor thesis supports the development through the stimulation of auditory perception in early childhood. The thesis consists of three chapters, two of them are theoretical and the last one is practical. The theoretical part of the bachelor thesis defines basic terms such as speech, language, and communication. Further, it describes the ontogenesis of speech, language and communication in early childhood. The ontogenesis of speech, language and communication is described by two different authors. The next chapter of the theoretical part introduces auditory perception. This chapter also includes a description of the anatomy and physiology of the ear, auditory perception development, and areas of auditory perception. The research part of the bachelor thesis is research based on qualitative methods. The research method used in the bachelor thesis is case studies. Case studies were processed with the help of other research techniques. The main aim of the research is analyzation of the development of auditory perception in early childhood in one private kindergarten in Prague. To achieve the main aim, the subgoals of the bachelor thesis and the research questions have been defined. The research elaborates on the five case studies of children in early childhood. The research part...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV