dc.contributor.advisor | Korandová, Zuzana | |
dc.creator | Machová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:50:50Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:50:50Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189630 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main topic of the bachelor thesis supports the development through the stimulation of auditory perception in early childhood. The thesis consists of three chapters, two of them are theoretical and the last one is practical. The theoretical part of the bachelor thesis defines basic terms such as speech, language, and communication. Further, it describes the ontogenesis of speech, language and communication in early childhood. The ontogenesis of speech, language and communication is described by two different authors. The next chapter of the theoretical part introduces auditory perception. This chapter also includes a description of the anatomy and physiology of the ear, auditory perception development, and areas of auditory perception. The research part of the bachelor thesis is research based on qualitative methods. The research method used in the bachelor thesis is case studies. Case studies were processed with the help of other research techniques. The main aim of the research is analyzation of the development of auditory perception in early childhood in one private kindergarten in Prague. To achieve the main aim, the subgoals of the bachelor thesis and the research questions have been defined. The research elaborates on the five case studies of children in early childhood. The research part... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Speech | en_US |
dc.subject | language | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | early childhood | en_US |
dc.subject | ontogenesis of children speech | en_US |
dc.subject | language and communication | en_US |
dc.subject | auditory perception | en_US |
dc.subject | areas of auditory perception | en_US |
dc.subject | Řeč | cs_CZ |
dc.subject | jazyk | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | raný věk | cs_CZ |
dc.subject | ontogeneze řeči | cs_CZ |
dc.subject | jazyka a komunikace | cs_CZ |
dc.subject | sluchová percepce | cs_CZ |
dc.subject | oblasti sluchové percepce | cs_CZ |
dc.title | Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 263806 | |
dc.title.translated | Support of the language development through the stimulation of auditory perception at early childhood | en_US |
dc.contributor.referee | Klenková, Jiřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of the bachelor thesis supports the development through the stimulation of auditory perception in early childhood. The thesis consists of three chapters, two of them are theoretical and the last one is practical. The theoretical part of the bachelor thesis defines basic terms such as speech, language, and communication. Further, it describes the ontogenesis of speech, language and communication in early childhood. The ontogenesis of speech, language and communication is described by two different authors. The next chapter of the theoretical part introduces auditory perception. This chapter also includes a description of the anatomy and physiology of the ear, auditory perception development, and areas of auditory perception. The research part of the bachelor thesis is research based on qualitative methods. The research method used in the bachelor thesis is case studies. Case studies were processed with the help of other research techniques. The main aim of the research is analyzation of the development of auditory perception in early childhood in one private kindergarten in Prague. To achieve the main aim, the subgoals of the bachelor thesis and the research questions have been defined. The research elaborates on the five case studies of children in early childhood. The research part... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |