dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Kohmová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T03:30:46Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T03:30:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189631 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat učební strategie u žáků se specifickými poruchami učení. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části nabízí vhled do problematiky specifických poruch učení, představuje jejich definice, projevy ve školním vzdělávacím procesu a jejich dopady do vzdělávání. V empirické části je za využití kvalitativního výzkumu poukázáno na jednotlivé strategie učení, kteří žáci se specifickými poruchami učení využívají. Pomocí polostrukturvaného rozhovoru se žáky se specifickými poruchami učení hledá metodu, kterou by se přispělo k zefektivnění učení. Ve výzkumné části byly popsány výpovědi od informantů a také představeny jejich zkušenosti s podporou ve vzdělávání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor thesis is to investigate the learning strategies of students with specific learning disabilities. It is divided into two parts. The theoretical part offers an insight into specific learning disabilities, presents their definitions, their manifestations in the school educational process and their implications for education. The empirical part uses qualitative research to highlight the different learning strategies used by students with specific learning disabilities. Using semi-structured interviews with students with specific learning disabilities, it seeks to identify methods that would contribute to more effective learning. The research section described the statements from the informants and also presented their experiences of support in education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Sub-functional deficits | en_US |
dc.subject | specific learning disabilities | en_US |
dc.subject | compensatory strategies | en_US |
dc.subject | metacognitive skills | en_US |
dc.subject | modifying conditions | en_US |
dc.subject | prerequisites for effective learning | en_US |
dc.subject | Deficity dílčích funkcí | cs_CZ |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs_CZ |
dc.subject | kompenzační strategie | cs_CZ |
dc.subject | metakognitivní schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | úpravy podmínek | cs_CZ |
dc.subject | předpoklady pro efektivní učení | cs_CZ |
dc.title | Podpora rozvoje metakognitivních schopností a kompenzačních strategií u žáků se specifickými poruchami učení | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 259263 | |
dc.title.translated | Supporting the development of metacognitive skills nd compensatory strategies in students with specific learning disabilities | en_US |
dc.contributor.referee | Němec, Zbyněk | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat učební strategie u žáků se specifickými poruchami učení. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části nabízí vhled do problematiky specifických poruch učení, představuje jejich definice, projevy ve školním vzdělávacím procesu a jejich dopady do vzdělávání. V empirické části je za využití kvalitativního výzkumu poukázáno na jednotlivé strategie učení, kteří žáci se specifickými poruchami učení využívají. Pomocí polostrukturvaného rozhovoru se žáky se specifickými poruchami učení hledá metodu, kterou by se přispělo k zefektivnění učení. Ve výzkumné části byly popsány výpovědi od informantů a také představeny jejich zkušenosti s podporou ve vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the bachelor thesis is to investigate the learning strategies of students with specific learning disabilities. It is divided into two parts. The theoretical part offers an insight into specific learning disabilities, presents their definitions, their manifestations in the school educational process and their implications for education. The empirical part uses qualitative research to highlight the different learning strategies used by students with specific learning disabilities. Using semi-structured interviews with students with specific learning disabilities, it seeks to identify methods that would contribute to more effective learning. The research section described the statements from the informants and also presented their experiences of support in education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |