Zobrazit minimální záznam

The climate of schoools in socially excluded and non-excluded localities
dc.contributor.advisorTirpák, Jan
dc.creatorKafková, Barbora
dc.date.accessioned2024-06-17T06:34:15Z
dc.date.available2024-06-17T06:34:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189649
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žácics_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the analysis of the climate of schools in socially excluded and non-excluded locations. This is a very relevant topic these days, so it's important to search more about it. Theoretical part of thesis, is focused on the definition of the basic areas of the monitored issue, with an emphasis on the climate of the school classroom and individual selected actors of this school life. The practical part examines the climate of schools from excluded and non-excluded locations. The research is conducted on the basis of a set of Klima školy questionnaires (Grecmanová et al., 2012) for teachers and pupils. The respondents are elementary school students, specifically the second grade of elementary school. The aim of the work is to find out, analyze and compare the differences in the evaluation of selected areas of school climate in these locations by pupils and teachers. The total number of pupils in individual schools is 592, with 273 pupils from excluded locations and 319 pupils from non-excluded locations. The results found in the questionnaire for pupils are subsequently compared with the evaluation of the intersectional items of the questionnaire for teachers. KEYWORDS School climate, excluded localities, questionnaire, older school age, teachers, pupilsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKlima školycs_CZ
dc.subjectvyloučené lokalitycs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectSchool climateen_US
dc.subjectexcluded localitiesen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.titleKlima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265265
dc.title.translatedThe climate of schoools in socially excluded and non-excluded localitiesen_US
dc.contributor.refereeKadrnožková, Monika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žácics_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the analysis of the climate of schools in socially excluded and non-excluded locations. This is a very relevant topic these days, so it's important to search more about it. Theoretical part of thesis, is focused on the definition of the basic areas of the monitored issue, with an emphasis on the climate of the school classroom and individual selected actors of this school life. The practical part examines the climate of schools from excluded and non-excluded locations. The research is conducted on the basis of a set of Klima školy questionnaires (Grecmanová et al., 2012) for teachers and pupils. The respondents are elementary school students, specifically the second grade of elementary school. The aim of the work is to find out, analyze and compare the differences in the evaluation of selected areas of school climate in these locations by pupils and teachers. The total number of pupils in individual schools is 592, with 273 pupils from excluded locations and 319 pupils from non-excluded locations. The results found in the questionnaire for pupils are subsequently compared with the evaluation of the intersectional items of the questionnaire for teachers. KEYWORDS School climate, excluded localities, questionnaire, older school age, teachers, pupilsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV