dc.contributor.advisor | Indrová, Martina | |
dc.creator | Špačková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T22:32:24Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T22:32:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189655 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje průvodcovské praxi za normalizace a těsně po ní, jelikož tendence započaté za normalizace trvaly i dále. Cílem práce je přiblížit, jak v tomto období vypadaly komentované prohlídky na hradech a zámcích a s čím se setkávali návštěvníci, kteří na ně zavítali. V práci jsou postihnuty různé aspekty prezentace památek. Pozornost je věnována osobě průvodce, charakteru interiérových instalací a expozic i obsahové stránce výkladu. Zároveň se práce dotýká i zpětné vazby tehdejších návštěvníků památek, propagaci památek skrze média a legislativě památkové péče spolu s vládními usneseními, které se prezentace památek nějakým způsobem dotýkaly. Pro práci byla učiněna několikastupňová rešerše primárních i sekundárních pramenů nejrůznějšího druhu a původu včetně audiovizuálních zdrojů nebo provedených výzkumů. Jednotlivé zdroje byly podrobeny kritice, analyzovány a vzájemně komparovány. Zároveň byl pro účely výzkumu realizován i řízený rozhovor s pamětnicí. Některá zjištění o prezentaci památek za normalizace byla porovnána i s výsledky nedávných výzkumů týkajících se současné podoby interpretace našich památek. V rámci výzkumu jsou ověřovány tři hypotézy. První spočívá v předpokladu, že byla normalizační prezentace památek ovlivněna politicko-ideovým směřováním naší země. Práce... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with guide reality during the normalization era and the time right after, because the trends that started there continued even further. The aim of the work is to explore, what the guiding tours at the castles and palaces were like and what the visitors encountered when they took a guided tour at the time. Various aspects of the presentation of the monuments are captured. Attention is paid not only to the guide himself, but to the character of interior installations and exhibitions and also to the content of the interpretation. At the same time the thesis also occupy with feedback from the visitors of the monuments at the time, popularization of the monuments by the media and the laws of the monument care together with the government resolutions that affected presentation of the monuments in any way. For the thesis, a multi-stage research of primary and secondary sources of various types and origins was carried out including researches and audiovisual sources. Individual sources were subjected to criticism, analyzed and compared with each other. At the same time, a guided interview with the contemporary witness of monument care of the normalization era was also carried out for the purposes of the research. Some findings about the presentation of monuments during the normalization... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | guide | en_US |
dc.subject | castle | en_US |
dc.subject | palace | en_US |
dc.subject | tour | en_US |
dc.subject | guide syllabus | en_US |
dc.subject | normalization period | en_US |
dc.subject | interior installation | en_US |
dc.subject | průvodce | cs_CZ |
dc.subject | hrad | cs_CZ |
dc.subject | zámek | cs_CZ |
dc.subject | prohlídka | cs_CZ |
dc.subject | sylabus | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | interiérová instalace | cs_CZ |
dc.subject | průvodcovský text | cs_CZ |
dc.title | Nejen filcové pantofle aneb průvodcovská praxe za normalizace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 264954 | |
dc.title.translated | Not only felt slippers or in other words the reality of guideses during the normalization era | en_US |
dc.contributor.referee | Jordánová, Květa | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Heritage Education and Interpretation | en_US |
thesis.degree.discipline | Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Heritage Education and Interpretation | en_US |
thesis.degree.program | Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Heritage Education and Interpretation | en_US |
uk.degree-program.cs | Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Heritage Education and Interpretation | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje průvodcovské praxi za normalizace a těsně po ní, jelikož tendence započaté za normalizace trvaly i dále. Cílem práce je přiblížit, jak v tomto období vypadaly komentované prohlídky na hradech a zámcích a s čím se setkávali návštěvníci, kteří na ně zavítali. V práci jsou postihnuty různé aspekty prezentace památek. Pozornost je věnována osobě průvodce, charakteru interiérových instalací a expozic i obsahové stránce výkladu. Zároveň se práce dotýká i zpětné vazby tehdejších návštěvníků památek, propagaci památek skrze média a legislativě památkové péče spolu s vládními usneseními, které se prezentace památek nějakým způsobem dotýkaly. Pro práci byla učiněna několikastupňová rešerše primárních i sekundárních pramenů nejrůznějšího druhu a původu včetně audiovizuálních zdrojů nebo provedených výzkumů. Jednotlivé zdroje byly podrobeny kritice, analyzovány a vzájemně komparovány. Zároveň byl pro účely výzkumu realizován i řízený rozhovor s pamětnicí. Některá zjištění o prezentaci památek za normalizace byla porovnána i s výsledky nedávných výzkumů týkajících se současné podoby interpretace našich památek. V rámci výzkumu jsou ověřovány tři hypotézy. První spočívá v předpokladu, že byla normalizační prezentace památek ovlivněna politicko-ideovým směřováním naší země. Práce... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with guide reality during the normalization era and the time right after, because the trends that started there continued even further. The aim of the work is to explore, what the guiding tours at the castles and palaces were like and what the visitors encountered when they took a guided tour at the time. Various aspects of the presentation of the monuments are captured. Attention is paid not only to the guide himself, but to the character of interior installations and exhibitions and also to the content of the interpretation. At the same time the thesis also occupy with feedback from the visitors of the monuments at the time, popularization of the monuments by the media and the laws of the monument care together with the government resolutions that affected presentation of the monuments in any way. For the thesis, a multi-stage research of primary and secondary sources of various types and origins was carried out including researches and audiovisual sources. Individual sources were subjected to criticism, analyzed and compared with each other. At the same time, a guided interview with the contemporary witness of monument care of the normalization era was also carried out for the purposes of the research. Some findings about the presentation of monuments during the normalization... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |