Zobrazit minimální záznam

Education of Culture Heritage in a Public Space, The Way to The National Theatre
dc.contributor.advisorSládková, Kateřina
dc.creatorVybíralová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T20:54:03Z
dc.date.available2024-11-28T20:54:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189656
dc.description.abstractCílem diplomové práce je tvorba a následná realizace edukačního programu pro střední školy ve spolupráci s Národním divadlem. Teoretická část diplomové práce navazuje na již vydané metodiky edukace kulturního dědictví a možnosti netradiční interpretace, pomocí kterých nalézá možnosti využití veřejného prostoru pro edukační činnost namísto uzavřeného prostoru kulturních institucí. Dále se teoretická část práce zabývá historickým vývojem české profesionální divadelní scény v Praze mezi léty 1743-1892. Na základě těchto poznatků je realizován edukační program ve veřejném prostoru Starého a Nového města pražského v okolí historické budovy Národního divadla. Edukační program využívá metody popsané v teoretické části práce, tedy geocaching, audioguide a dramatickou hru. Praktická část je ukončena reflexí programu, která proběhla se školní třídou bezprostředně po jeho ukončení. CÍLOVÁ SLOVA Národní divadlo, úniková hra, audioguide, dramatická hra, veřejný prostorcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis is a production and a realization of an educational programme in a cooperation with the National theatre for students at high schools. The theoretical part of the thesis is connected on published books of methodology of education of culture heritage and alternative ways of an interpretation. Thanks to these, the thesis is looking for a possibility of a public space for an education. In the second part is the thesis focused on a historical progression of the Czech professional theatre in Prague during years 1743-1892. Based this knowledge is realizing the educational programme in a public space of the Old Town and the New Town in the vicinity of the historical building of The National Theatre. The educational programme is using methodology descripted in the theoretical part which means a geocaching, an audio guide and a drama education. The practical part of the thesis is finished by reflection of the programme. KEYWORDS National theatre, escape game, audio guide, drama education, public spaceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNational theatreen_US
dc.subjectescape gameen_US
dc.subjectaudio guideen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectNárodní divadlocs_CZ
dc.subjectúniková hracs_CZ
dc.subjectaudioguidecs_CZ
dc.subjectdramatická hracs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.titleEdukace kulturního dědictví ve veřejném prostoru aneb Cestou do Národníhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266914
dc.title.translatedEducation of Culture Heritage in a Public Space, The Way to The National Theatreen_US
dc.contributor.refereeHavlůjová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.degree.disciplineEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
thesis.degree.programHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.degree.programEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enHeritage Education and Interpretationen_US
uk.degree-program.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-program.enHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je tvorba a následná realizace edukačního programu pro střední školy ve spolupráci s Národním divadlem. Teoretická část diplomové práce navazuje na již vydané metodiky edukace kulturního dědictví a možnosti netradiční interpretace, pomocí kterých nalézá možnosti využití veřejného prostoru pro edukační činnost namísto uzavřeného prostoru kulturních institucí. Dále se teoretická část práce zabývá historickým vývojem české profesionální divadelní scény v Praze mezi léty 1743-1892. Na základě těchto poznatků je realizován edukační program ve veřejném prostoru Starého a Nového města pražského v okolí historické budovy Národního divadla. Edukační program využívá metody popsané v teoretické části práce, tedy geocaching, audioguide a dramatickou hru. Praktická část je ukončena reflexí programu, která proběhla se školní třídou bezprostředně po jeho ukončení. CÍLOVÁ SLOVA Národní divadlo, úniková hra, audioguide, dramatická hra, veřejný prostorcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the master's thesis is a production and a realization of an educational programme in a cooperation with the National theatre for students at high schools. The theoretical part of the thesis is connected on published books of methodology of education of culture heritage and alternative ways of an interpretation. Thanks to these, the thesis is looking for a possibility of a public space for an education. In the second part is the thesis focused on a historical progression of the Czech professional theatre in Prague during years 1743-1892. Based this knowledge is realizing the educational programme in a public space of the Old Town and the New Town in the vicinity of the historical building of The National Theatre. The educational programme is using methodology descripted in the theoretical part which means a geocaching, an audio guide and a drama education. The practical part of the thesis is finished by reflection of the programme. KEYWORDS National theatre, escape game, audio guide, drama education, public spaceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV