Zobrazit minimální záznam

Use of myofunctional therapy in the speech therapy in preschool children
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorKadlecová, Viktorie
dc.date.accessioned2024-06-17T06:35:50Z
dc.date.available2024-06-17T06:35:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189657
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se skládá ze tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnujeme ontogenetickému vývoji řeči, jazyka a komunikace. Kapitola představuje jak předřečová stadia vývoje řeči, tak i stadia vlastního vývoje řeči, podrobně jsou zde rozepsány jazykové roviny z hlediska ontogeneze řeči. V druhé kapitole definujeme narušenou komunikační schopnost a uvádíme její klasifikaci z hlediska symptomatologie a etiologie. Kapitola obsahuje nejčastější druhy narušení vývoje řeči u dětí, u kterých se setkáváme s využitím prvků myofunkční terapie. Zvláštní pozornost je věnována myofunkčním poruchám. Ve třetí kapitole seznamujeme s diagnostikou a technikami a využitím myofunkční terapie v rámci logopedické intervence. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat možnosti využití myofunkční terapie u dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Výzkumnými metodami sběru dat byla analýza dokumentace a pozorování myofunkční terapie u sledovaných dětí. Na podkladě získaných dat...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is the use of myofunctional therapy in speech therapy intervention in preschool children. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the thesis consists of three main chapters. The first chapter deals with the ontogenetic development of speech, language, and communication. The chapter introduces both the pre-speech stages of speech development and the stages of speech development, the linguistic planes are discussed in detail in terms of speech ontogeny. In the second chapter, we define impaired communicative competence and present its classification in terms of symptomatology and etiology. The chapter includes the most common types of disorders of speech development in children for whom we encounter the use of elements of myofunctional therapy. Special attention is paid to myofunctional disorders. The third chapter introduces diagnosis and techniques and the use of myofunctional therapy in speech therapy intervention. The practical part of the thesis is a qualitative research investigation. The main aim of the thesis was to identify and describe the possibilities of using myofunctional therapy in preschool children with communication disorders. Based on the main objective, sub- objectives and research questions...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectontogenetický vývoj řečics_CZ
dc.subjectmyofunkční poruchacs_CZ
dc.subjectmyofunkční terapiecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikačníschopnostcs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectontogenetic speech and language developmenten_US
dc.subjectmyofunctional disorderen_US
dc.subjectmyofunctionaltherapyen_US
dc.subjectcommunication disorderen_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.titleVyužití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259175
dc.title.translatedUse of myofunctional therapy in the speech therapy in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se skládá ze tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnujeme ontogenetickému vývoji řeči, jazyka a komunikace. Kapitola představuje jak předřečová stadia vývoje řeči, tak i stadia vlastního vývoje řeči, podrobně jsou zde rozepsány jazykové roviny z hlediska ontogeneze řeči. V druhé kapitole definujeme narušenou komunikační schopnost a uvádíme její klasifikaci z hlediska symptomatologie a etiologie. Kapitola obsahuje nejčastější druhy narušení vývoje řeči u dětí, u kterých se setkáváme s využitím prvků myofunkční terapie. Zvláštní pozornost je věnována myofunkčním poruchám. Ve třetí kapitole seznamujeme s diagnostikou a technikami a využitím myofunkční terapie v rámci logopedické intervence. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat možnosti využití myofunkční terapie u dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Výzkumnými metodami sběru dat byla analýza dokumentace a pozorování myofunkční terapie u sledovaných dětí. Na podkladě získaných dat...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this bachelor thesis is the use of myofunctional therapy in speech therapy intervention in preschool children. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the thesis consists of three main chapters. The first chapter deals with the ontogenetic development of speech, language, and communication. The chapter introduces both the pre-speech stages of speech development and the stages of speech development, the linguistic planes are discussed in detail in terms of speech ontogeny. In the second chapter, we define impaired communicative competence and present its classification in terms of symptomatology and etiology. The chapter includes the most common types of disorders of speech development in children for whom we encounter the use of elements of myofunctional therapy. Special attention is paid to myofunctional disorders. The third chapter introduces diagnosis and techniques and the use of myofunctional therapy in speech therapy intervention. The practical part of the thesis is a qualitative research investigation. The main aim of the thesis was to identify and describe the possibilities of using myofunctional therapy in preschool children with communication disorders. Based on the main objective, sub- objectives and research questions...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV