Zobrazit minimální záznam

Adaptation of 2-year-old children in children's group
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorHýblerová, Karolína
dc.date.accessioned2024-06-17T06:37:53Z
dc.date.available2024-06-17T06:37:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189668
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám specifickým vývojem dvouletých dětí. Konkrétně jde o fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Druhá až třetí kapitola je zaměřena na historii zařazování dvouletých dětí do předškolních zařízení, názory odborníků na to, zda je pro děti vhodný nástup do předškolního zařízení ve věku dvou let, a jaké existují v ČR možnosti zařazení dvouletých dětí do dětského kolektivu. Čtvrtá kapitola se věnuje možnostem, které mají rodiče v ČR, když chtějí umístit své dvouleté dítě do předškolního zařízení. Poslední - pátá kapitola pojednává o adaptaci jako takové. Praktická část diplomové práce začíná stanovením cílů, jimiž jsou analýza adaptačního plánu konkrétní dětské skupiny, zjištění, jak probíhá adaptační období u 11 dětí z konkrétní dětské skupiny, které byly zapojeny do výzkumu. V neposlední řadě je cílem výzkumu přijít na to, co by dvouletým dětem i jejich rodičům mohlo adaptaci do dětské skupiny zjednodušit. Na cestě k naplnění cílů jsem čerpala z docházkových záznamů dětské skupiny, dotazníků od rodičů dětí, a především ze svého zúčastněného pozorování. Dále se věnuji obecným standardům kvality i standardům kvality konkrétní dětské skupiny. Součástí praktické části diplomové práce je i adaptační plán konkrétní dětské skupiny a analýza případových studií 11...cs_CZ
dc.description.abstractIn my master thesis, I deal with the specific development of two-year-old children. Specifically, physical, cognitive, social and emotional development. The second to third chapters focus on the history of the inclusion of two-year-olds in preschool, experts' opinions on whether it is appropriate for children to enter preschool at the age of two, and what options exist in the country for the inclusion of two-year-olds. The fourth chapter looks at the options available to parents in the Czech Republic when they want to place their two-year-old child in pre-school. The last - fifth chapter deals with adaptation as such. The practical part of the master thesis begins by setting the objectives, which are to analyse the adaptation plan of a particular children's group, to find out how the adaptation period is going for the 11 children from the particular children's group who were involved in the research. Last but not least, the research aims to figure out what could make the adaptation to the children's group easier for two-year- old children and their parents. In order to accomplish my goals, I drew on children's group attendance records, questionnaires from the children's parents, and most importantly, my participant observation. I also address general quality standards as well as the quality...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAdaptacecs_CZ
dc.subjectdětské skupinycs_CZ
dc.subjectdvouleté dětics_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectAdaptationen_US
dc.subjectChildren's groupen_US
dc.subject2-year-old childrenen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.titleAdaptace dvouletých dětí v dětských skupináchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255574
dc.title.translatedAdaptation of 2-year-old children in children's groupen_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám specifickým vývojem dvouletých dětí. Konkrétně jde o fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Druhá až třetí kapitola je zaměřena na historii zařazování dvouletých dětí do předškolních zařízení, názory odborníků na to, zda je pro děti vhodný nástup do předškolního zařízení ve věku dvou let, a jaké existují v ČR možnosti zařazení dvouletých dětí do dětského kolektivu. Čtvrtá kapitola se věnuje možnostem, které mají rodiče v ČR, když chtějí umístit své dvouleté dítě do předškolního zařízení. Poslední - pátá kapitola pojednává o adaptaci jako takové. Praktická část diplomové práce začíná stanovením cílů, jimiž jsou analýza adaptačního plánu konkrétní dětské skupiny, zjištění, jak probíhá adaptační období u 11 dětí z konkrétní dětské skupiny, které byly zapojeny do výzkumu. V neposlední řadě je cílem výzkumu přijít na to, co by dvouletým dětem i jejich rodičům mohlo adaptaci do dětské skupiny zjednodušit. Na cestě k naplnění cílů jsem čerpala z docházkových záznamů dětské skupiny, dotazníků od rodičů dětí, a především ze svého zúčastněného pozorování. Dále se věnuji obecným standardům kvality i standardům kvality konkrétní dětské skupiny. Součástí praktické části diplomové práce je i adaptační plán konkrétní dětské skupiny a analýza případových studií 11...cs_CZ
uk.abstract.enIn my master thesis, I deal with the specific development of two-year-old children. Specifically, physical, cognitive, social and emotional development. The second to third chapters focus on the history of the inclusion of two-year-olds in preschool, experts' opinions on whether it is appropriate for children to enter preschool at the age of two, and what options exist in the country for the inclusion of two-year-olds. The fourth chapter looks at the options available to parents in the Czech Republic when they want to place their two-year-old child in pre-school. The last - fifth chapter deals with adaptation as such. The practical part of the master thesis begins by setting the objectives, which are to analyse the adaptation plan of a particular children's group, to find out how the adaptation period is going for the 11 children from the particular children's group who were involved in the research. Last but not least, the research aims to figure out what could make the adaptation to the children's group easier for two-year- old children and their parents. In order to accomplish my goals, I drew on children's group attendance records, questionnaires from the children's parents, and most importantly, my participant observation. I also address general quality standards as well as the quality...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV