dc.contributor.advisor | Sotáková, Hana | |
dc.creator | Hýblerová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-06-17T06:37:53Z | |
dc.date.available | 2024-06-17T06:37:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189668 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám specifickým vývojem dvouletých dětí. Konkrétně jde o fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Druhá až třetí kapitola je zaměřena na historii zařazování dvouletých dětí do předškolních zařízení, názory odborníků na to, zda je pro děti vhodný nástup do předškolního zařízení ve věku dvou let, a jaké existují v ČR možnosti zařazení dvouletých dětí do dětského kolektivu. Čtvrtá kapitola se věnuje možnostem, které mají rodiče v ČR, když chtějí umístit své dvouleté dítě do předškolního zařízení. Poslední - pátá kapitola pojednává o adaptaci jako takové. Praktická část diplomové práce začíná stanovením cílů, jimiž jsou analýza adaptačního plánu konkrétní dětské skupiny, zjištění, jak probíhá adaptační období u 11 dětí z konkrétní dětské skupiny, které byly zapojeny do výzkumu. V neposlední řadě je cílem výzkumu přijít na to, co by dvouletým dětem i jejich rodičům mohlo adaptaci do dětské skupiny zjednodušit. Na cestě k naplnění cílů jsem čerpala z docházkových záznamů dětské skupiny, dotazníků od rodičů dětí, a především ze svého zúčastněného pozorování. Dále se věnuji obecným standardům kvality i standardům kvality konkrétní dětské skupiny. Součástí praktické části diplomové práce je i adaptační plán konkrétní dětské skupiny a analýza případových studií 11... | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my master thesis, I deal with the specific development of two-year-old children. Specifically, physical, cognitive, social and emotional development. The second to third chapters focus on the history of the inclusion of two-year-olds in preschool, experts' opinions on whether it is appropriate for children to enter preschool at the age of two, and what options exist in the country for the inclusion of two-year-olds. The fourth chapter looks at the options available to parents in the Czech Republic when they want to place their two-year-old child in pre-school. The last - fifth chapter deals with adaptation as such. The practical part of the master thesis begins by setting the objectives, which are to analyse the adaptation plan of a particular children's group, to find out how the adaptation period is going for the 11 children from the particular children's group who were involved in the research. Last but not least, the research aims to figure out what could make the adaptation to the children's group easier for two-year- old children and their parents. In order to accomplish my goals, I drew on children's group attendance records, questionnaires from the children's parents, and most importantly, my participant observation. I also address general quality standards as well as the quality... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Adaptace | cs_CZ |
dc.subject | dětské skupiny | cs_CZ |
dc.subject | dvouleté děti | cs_CZ |
dc.subject | rodiče | cs_CZ |
dc.subject | Adaptation | en_US |
dc.subject | Children's group | en_US |
dc.subject | 2-year-old children | en_US |
dc.subject | Parents | en_US |
dc.title | Adaptace dvouletých dětí v dětských skupinách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 255574 | |
dc.title.translated | Adaptation of 2-year-old children in children's group | en_US |
dc.contributor.referee | Presslerová, Pavla | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se zabývám specifickým vývojem dvouletých dětí. Konkrétně jde o fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Druhá až třetí kapitola je zaměřena na historii zařazování dvouletých dětí do předškolních zařízení, názory odborníků na to, zda je pro děti vhodný nástup do předškolního zařízení ve věku dvou let, a jaké existují v ČR možnosti zařazení dvouletých dětí do dětského kolektivu. Čtvrtá kapitola se věnuje možnostem, které mají rodiče v ČR, když chtějí umístit své dvouleté dítě do předškolního zařízení. Poslední - pátá kapitola pojednává o adaptaci jako takové. Praktická část diplomové práce začíná stanovením cílů, jimiž jsou analýza adaptačního plánu konkrétní dětské skupiny, zjištění, jak probíhá adaptační období u 11 dětí z konkrétní dětské skupiny, které byly zapojeny do výzkumu. V neposlední řadě je cílem výzkumu přijít na to, co by dvouletým dětem i jejich rodičům mohlo adaptaci do dětské skupiny zjednodušit. Na cestě k naplnění cílů jsem čerpala z docházkových záznamů dětské skupiny, dotazníků od rodičů dětí, a především ze svého zúčastněného pozorování. Dále se věnuji obecným standardům kvality i standardům kvality konkrétní dětské skupiny. Součástí praktické části diplomové práce je i adaptační plán konkrétní dětské skupiny a analýza případových studií 11... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my master thesis, I deal with the specific development of two-year-old children. Specifically, physical, cognitive, social and emotional development. The second to third chapters focus on the history of the inclusion of two-year-olds in preschool, experts' opinions on whether it is appropriate for children to enter preschool at the age of two, and what options exist in the country for the inclusion of two-year-olds. The fourth chapter looks at the options available to parents in the Czech Republic when they want to place their two-year-old child in pre-school. The last - fifth chapter deals with adaptation as such. The practical part of the master thesis begins by setting the objectives, which are to analyse the adaptation plan of a particular children's group, to find out how the adaptation period is going for the 11 children from the particular children's group who were involved in the research. Last but not least, the research aims to figure out what could make the adaptation to the children's group easier for two-year- old children and their parents. In order to accomplish my goals, I drew on children's group attendance records, questionnaires from the children's parents, and most importantly, my participant observation. I also address general quality standards as well as the quality... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |