dc.contributor.advisor | Jandová, Soňa | |
dc.creator | Petřík, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2024-06-17T06:39:14Z | |
dc.date.available | 2024-06-17T06:39:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189675 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na chybné části překážkového běhu. Technické provedení je velmi často upozaděno na úkor intenzity a objemu tréninku. Cílem práce je analyzovat chyby v technickém provedení a následně popsat průpravná cvičení, která povedou ke zdokonalení technického provedení jednotlivých částí překážkového běhu. V teoretické části se čtenář seznamuje s informacemi souvisejícími s překážkovými běhy (start, technika, rytmická jednotka atd.). Dále je v teoretické části uváděno několik prvků, které vedou ke zlepšení výkonnosti na překážkách, jako jsou silové, rychlostní a další schopnosti. V poslední řadě je zde zmíněna souvislost psychologie a sportu, kde je rozebíráno především učení a temperament. Velmi okrajově je v práci zmíněn pohled na filosofii sportu. Následně jsme pořídili obrázkový materiál, který jsme analyzovali a pojmenovali nejčastější chyby v technice překážek. Poté jsme aplikovali průpravná cvičení po dobu 10 týdnů a následně pořídili druhý obrázkový záznam. Po intervenčním programu jsme ověřili progres atleta. Ve většině případech zafungoval program dle očekávání, pouze v jednom se nedostavil očekávaný výsledek. Poslední podkapitola se zabývá alternativním využitím překážkových běhů v hodinách školní tělesné výchovy. Závěrem práce je pak doporučení pro... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis is focused on the mistakes of hurdle running. Technical performance is very often ignored to the exclusion of training intensity and volume. The aim of the thesis is to analyze the technical faults and then describe preliminary exercises that will improve the technical performance of the different parts of hurdle running. In the theoretical part, the readers are introduced to information related to hurdle running (start, technique, rhythmic unit, etc.). In addition, the theoretical part introduces several aspects that lead to improving hurdling performance, such as strength, speed, and other skills. Lastly, the connection between psychology and sport is mentioned, where learning and temperament are mainly discussed. A very peripheral view of the philosophy of sport is mentioned in the thesis. Subsequently, we have taken pictures and analyzed them and named the most common mistakes in hurdling technique. We then applied preliminary exercises for 10 weeks and then took a second picture record. After the intervention program, we verified the athlete's progress. In most cases, the program worked as expected, only in one case the expected result did not occur. The last subchapter deals with the alternative use of obstacle courses in school physical education classes. The thesis then... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | běh | cs_CZ |
dc.subject | překážky | cs_CZ |
dc.subject | trénink | cs_CZ |
dc.subject | zlepšení | cs_CZ |
dc.subject | run | en_US |
dc.subject | hurdles | en_US |
dc.subject | training | en_US |
dc.subject | improvement | en_US |
dc.title | Průpravná cvičení na odstranění nejčastějších chyb při překážkových bězích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 269222 | |
dc.title.translated | Preparatory exercises to eliminate the most common faults in hurdles | en_US |
dc.contributor.referee | Kašpar, Ladislav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na chybné části překážkového běhu. Technické provedení je velmi často upozaděno na úkor intenzity a objemu tréninku. Cílem práce je analyzovat chyby v technickém provedení a následně popsat průpravná cvičení, která povedou ke zdokonalení technického provedení jednotlivých částí překážkového běhu. V teoretické části se čtenář seznamuje s informacemi souvisejícími s překážkovými běhy (start, technika, rytmická jednotka atd.). Dále je v teoretické části uváděno několik prvků, které vedou ke zlepšení výkonnosti na překážkách, jako jsou silové, rychlostní a další schopnosti. V poslední řadě je zde zmíněna souvislost psychologie a sportu, kde je rozebíráno především učení a temperament. Velmi okrajově je v práci zmíněn pohled na filosofii sportu. Následně jsme pořídili obrázkový materiál, který jsme analyzovali a pojmenovali nejčastější chyby v technice překážek. Poté jsme aplikovali průpravná cvičení po dobu 10 týdnů a následně pořídili druhý obrázkový záznam. Po intervenčním programu jsme ověřili progres atleta. Ve většině případech zafungoval program dle očekávání, pouze v jednom se nedostavil očekávaný výsledek. Poslední podkapitola se zabývá alternativním využitím překážkových běhů v hodinách školní tělesné výchovy. Závěrem práce je pak doporučení pro... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis is focused on the mistakes of hurdle running. Technical performance is very often ignored to the exclusion of training intensity and volume. The aim of the thesis is to analyze the technical faults and then describe preliminary exercises that will improve the technical performance of the different parts of hurdle running. In the theoretical part, the readers are introduced to information related to hurdle running (start, technique, rhythmic unit, etc.). In addition, the theoretical part introduces several aspects that lead to improving hurdling performance, such as strength, speed, and other skills. Lastly, the connection between psychology and sport is mentioned, where learning and temperament are mainly discussed. A very peripheral view of the philosophy of sport is mentioned in the thesis. Subsequently, we have taken pictures and analyzed them and named the most common mistakes in hurdling technique. We then applied preliminary exercises for 10 weeks and then took a second picture record. After the intervention program, we verified the athlete's progress. In most cases, the program worked as expected, only in one case the expected result did not occur. The last subchapter deals with the alternative use of obstacle courses in school physical education classes. The thesis then... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |