Zobrazit minimální záznam

Kindergarten climate as a starting point for a child - centred model
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorReslová, Dagmar
dc.date.accessioned2024-06-17T06:39:25Z
dc.date.available2024-06-17T06:39:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189676
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá klimatem v mateřské škole a osobnostně orientovaným modelem. Cílem práce je zjistit, jak souvisí klima mateřské školy s osobnostně orientovanou filozofií. V užším zaměření se práce zabývá osobní pohodou, nastavením učitelky mateřské školy a jejího působení v práci s dětmi. V teoretické části se autorka zabývá vymezením pojmu klima školy, osobní pohodou, osobnostně orientovaným modelem a jeho znaky, osobností dítěte, osobností učitelky a vztahy v mateřské škole v souvislosti s naplňováním osobnostně orientovaného modelu. Ve výzkumné části je souvislost a propojenost těchto vztahů zkoumána v provozu tří vybraných mateřských škol. Souvislosti jsou zkoumány při pozorování ve třídách a na základě individuálních rozhovorů s učitelkami a řediteli škol. Nasbíraná data ukazují rozlišné nastavení a přístupy v jednotlivých školách i třídách, různé způsoby práce a komunikace učitelek s dětmi a také odlišnou hloubku porozumění tématu osobnostně orientovaného modelu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu. Dále jsou zodpovězeny předem vytyčené výzkumné otázky, které dokládají naplnění cíle práce. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, osobní pohoda, osobnostně orientovaný model, osobnost dítěte, osobnost učitele, vztahycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the climate in kindergarten and the personality-oriented model. The aim of the thesis is to explore the relationship between the kindergarten climate and the personality-oriented philosophy. In a narrower focus, the thesis examines personal well-being, the setting of the kindergarten teacher, and her interaction with the children. In the theoretical part, the author defines the concept of school climate, personal well-being, the personality- oriented model and its characteristics, the personality of the child, the personality of the teacher, and the relationships in kindergarten in connection with the implementation of the personality-oriented model. In the research part, the correlation and interconnectedness of these relationships are examined in the operation of three selected kindergartens. The correlations are examined through classroom observations and based on individual interviews with teachers and school principals. The collected data show different settings and approaches in individual schools and classrooms, various methods of work and communication of teachers with children, and also a different depth of understanding of the topic of the personality-oriented model. The conclusion of the thesis summarizes the research results. Furthermore, the predetermined research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKlima školycs_CZ
dc.subjectosobní pohodacs_CZ
dc.subjectosobnostně orientovaný modelcs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.subjectosobnost dítětecs_CZ
dc.subjectSchool climateen_US
dc.subjectpersonal well-beingen_US
dc.subjectchild-centred modelen_US
dc.subjectteacher's personalityen_US
dc.subjectchild's personalityen_US
dc.titleKlima mateřské školy jako východisko pro osobnostně orientovaný modelcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255984
dc.title.translatedKindergarten climate as a starting point for a child - centred modelen_US
dc.contributor.refereeRistić, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá klimatem v mateřské škole a osobnostně orientovaným modelem. Cílem práce je zjistit, jak souvisí klima mateřské školy s osobnostně orientovanou filozofií. V užším zaměření se práce zabývá osobní pohodou, nastavením učitelky mateřské školy a jejího působení v práci s dětmi. V teoretické části se autorka zabývá vymezením pojmu klima školy, osobní pohodou, osobnostně orientovaným modelem a jeho znaky, osobností dítěte, osobností učitelky a vztahy v mateřské škole v souvislosti s naplňováním osobnostně orientovaného modelu. Ve výzkumné části je souvislost a propojenost těchto vztahů zkoumána v provozu tří vybraných mateřských škol. Souvislosti jsou zkoumány při pozorování ve třídách a na základě individuálních rozhovorů s učitelkami a řediteli škol. Nasbíraná data ukazují rozlišné nastavení a přístupy v jednotlivých školách i třídách, různé způsoby práce a komunikace učitelek s dětmi a také odlišnou hloubku porozumění tématu osobnostně orientovaného modelu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu. Dále jsou zodpovězeny předem vytyčené výzkumné otázky, které dokládají naplnění cíle práce. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, osobní pohoda, osobnostně orientovaný model, osobnost dítěte, osobnost učitele, vztahycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the climate in kindergarten and the personality-oriented model. The aim of the thesis is to explore the relationship between the kindergarten climate and the personality-oriented philosophy. In a narrower focus, the thesis examines personal well-being, the setting of the kindergarten teacher, and her interaction with the children. In the theoretical part, the author defines the concept of school climate, personal well-being, the personality- oriented model and its characteristics, the personality of the child, the personality of the teacher, and the relationships in kindergarten in connection with the implementation of the personality-oriented model. In the research part, the correlation and interconnectedness of these relationships are examined in the operation of three selected kindergartens. The correlations are examined through classroom observations and based on individual interviews with teachers and school principals. The collected data show different settings and approaches in individual schools and classrooms, various methods of work and communication of teachers with children, and also a different depth of understanding of the topic of the personality-oriented model. The conclusion of the thesis summarizes the research results. Furthermore, the predetermined research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV