dc.contributor.advisor | Korandová, Zuzana | |
dc.creator | Boháčová, Terezie | |
dc.date.accessioned | 2024-06-17T06:40:35Z | |
dc.date.available | 2024-06-17T06:40:35Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189682 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the support of children with developmental language disorder in preschool education. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The first chapter introduces the theoretical background, it describes the development of speech, language and communication and clarifies these terms. This chapter then focuses on developmental language disorder, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The second chapter discusses the preschool education system, legislation, the goals of early preschool education, and support options. Counseling facilities and support measures are defined and described, with particular attention to the concepts of the individual education plan and the teaching assistant. This chapter also addresses the issues of school maturity, enrolment in compulsory schooling and its deferral. The third chapter presents a qualitative research investigation. Data was collected through analysis of available documents, analysis of activity products and through participant observation. The content of the research investigation is a case study of a girl attending a preparatory class of primary school. The main objective of the research investigation is to analyze the support of the child in preschool education. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vývojová jazyková porucha | cs_CZ |
dc.subject | logopedie | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | development language disorder | en_US |
dc.subject | speech therapy | en_US |
dc.subject | preschool education | en_US |
dc.title | Podpora dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 263804 | |
dc.title.translated | Support for preschool childern with developmental language disorder in education | en_US |
dc.contributor.referee | Horynová, Jana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the support of children with developmental language disorder in preschool education. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The first chapter introduces the theoretical background, it describes the development of speech, language and communication and clarifies these terms. This chapter then focuses on developmental language disorder, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The second chapter discusses the preschool education system, legislation, the goals of early preschool education, and support options. Counseling facilities and support measures are defined and described, with particular attention to the concepts of the individual education plan and the teaching assistant. This chapter also addresses the issues of school maturity, enrolment in compulsory schooling and its deferral. The third chapter presents a qualitative research investigation. Data was collected through analysis of available documents, analysis of activity products and through participant observation. The content of the research investigation is a case study of a girl attending a preparatory class of primary school. The main objective of the research investigation is to analyze the support of the child in preschool education. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |