Zobrazit minimální záznam

Support for preschool childern with developmental language disorder in education
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorBoháčová, Terezie
dc.date.accessioned2024-06-17T06:40:35Z
dc.date.available2024-06-17T06:40:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189682
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the support of children with developmental language disorder in preschool education. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The first chapter introduces the theoretical background, it describes the development of speech, language and communication and clarifies these terms. This chapter then focuses on developmental language disorder, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The second chapter discusses the preschool education system, legislation, the goals of early preschool education, and support options. Counseling facilities and support measures are defined and described, with particular attention to the concepts of the individual education plan and the teaching assistant. This chapter also addresses the issues of school maturity, enrolment in compulsory schooling and its deferral. The third chapter presents a qualitative research investigation. Data was collected through analysis of available documents, analysis of activity products and through participant observation. The content of the research investigation is a case study of a girl attending a preparatory class of primary school. The main objective of the research investigation is to analyze the support of the child in preschool education. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová jazyková poruchacs_CZ
dc.subjectlogopediecs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdevelopment language disorderen_US
dc.subjectspeech therapyen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.titlePodpora dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263804
dc.title.translatedSupport for preschool childern with developmental language disorder in educationen_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the support of children with developmental language disorder in preschool education. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The first chapter introduces the theoretical background, it describes the development of speech, language and communication and clarifies these terms. This chapter then focuses on developmental language disorder, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The second chapter discusses the preschool education system, legislation, the goals of early preschool education, and support options. Counseling facilities and support measures are defined and described, with particular attention to the concepts of the individual education plan and the teaching assistant. This chapter also addresses the issues of school maturity, enrolment in compulsory schooling and its deferral. The third chapter presents a qualitative research investigation. Data was collected through analysis of available documents, analysis of activity products and through participant observation. The content of the research investigation is a case study of a girl attending a preparatory class of primary school. The main objective of the research investigation is to analyze the support of the child in preschool education. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV