Zobrazit minimální záznam

Developing children's emotional intelligence through a story (from the point of view of parents and teachers)
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorBednaříková, Petra
dc.date.accessioned2024-11-28T17:21:48Z
dc.date.available2024-11-28T17:21:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189692
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Jak rozvíjet emoční inteligenci dítěte předškolního věku skrze práci s příběhem (pohledem rodičů a pedagogů) se zabývá emoční inteligencí a zkoumá, jaký význam má při jejím rozvoji příběh. K zodpovězení na tuto otázku jsem v prvních dvou kapitolách teoretické části shrnula, kde se emoce berou a jaká je jejich funkce, a dále charakterizovala emoční vývoj dítěte podle psycholožky Marie Vágnerové. Ve třetí kapitole jsem nejprve s využitím odborné literatury představila vývoj pohledu na emoční inteligenci, porovnala ji s inteligencí rozumovou a následně popsala její význam pro úspěšný život. Čtvrtá kapitola teoretické části je zaměřena na příběh a jeho roli v předškolním období zejména při rozvoji emočních dovedností. Uvádím zde důvody, proč je příběh vhodným způsobem, jak emoční inteligenci rozvíjet a poznatky, jak s příběhem u předškolních dětí pracovat, abychom jím emoční dovednosti účinně rozvíjeli. V praktické části s využitím kvalitativního výzkumného designu zkoumám, jak je toto téma ukotveno mezi rodiči předškolních dětí a pedagogy mateřských škol a jak je jeho znalosti využívána ve výchově dětí. Dále zjišťuji, jak je emoční inteligence rozvíjena v rodičovské a učitelské praxi a jakou funkci při tom zastává příběh. V závěru výsledky výzkumu porovnávám s výsledky...cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis titled Developing children's emotional intelligence through a story (from the point of view of parents and teachers). For a proper understanding, in the first two chapters of the theoretical part I summarized where emotions come from, what their function is and characterized the emotional development of the child according to psychologist Marie Vágnerová. In chapter three, I first use relevant literature to present the development of the views on emotional intelligence, compare it to rational intelligence, and then describe its importance for a successful life. The fourth chapter of the theoretical part focuses on the concept of storytelling and its role in the preschool period, especially in the development of emotional skills. I provide reasons why storytelling is an appropriate way to develop emotional intelligence and also include insights into how to work with storytelling in preschool children to effectively develop emotional skills. In the practical part, using a descriptive case study, I examine how this topic is anchored among parents of preschool children and kindergarten teachers and how its knowledge is used in the education of children. Next, I investigate how emotional intelligence is developed in parenting and teaching practice and what function storytelling...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopment of emotional intelligenceen_US
dc.subjectliterature for childrenen_US
dc.subjectstoryen_US
dc.subjectrozvoj emoční inteligencecs_CZ
dc.subjectliteratura pro dětics_CZ
dc.subjectpříběhcs_CZ
dc.titleJak rozvíjet emoční inteligenci dítěte předškolního věku skrze práci s příběhem (pohledem rodičů a pedagogů)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId240336
dc.title.translatedDeveloping children's emotional intelligence through a story (from the point of view of parents and teachers)en_US
dc.contributor.refereeKomberec, Filip
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Jak rozvíjet emoční inteligenci dítěte předškolního věku skrze práci s příběhem (pohledem rodičů a pedagogů) se zabývá emoční inteligencí a zkoumá, jaký význam má při jejím rozvoji příběh. K zodpovězení na tuto otázku jsem v prvních dvou kapitolách teoretické části shrnula, kde se emoce berou a jaká je jejich funkce, a dále charakterizovala emoční vývoj dítěte podle psycholožky Marie Vágnerové. Ve třetí kapitole jsem nejprve s využitím odborné literatury představila vývoj pohledu na emoční inteligenci, porovnala ji s inteligencí rozumovou a následně popsala její význam pro úspěšný život. Čtvrtá kapitola teoretické části je zaměřena na příběh a jeho roli v předškolním období zejména při rozvoji emočních dovedností. Uvádím zde důvody, proč je příběh vhodným způsobem, jak emoční inteligenci rozvíjet a poznatky, jak s příběhem u předškolních dětí pracovat, abychom jím emoční dovednosti účinně rozvíjeli. V praktické části s využitím kvalitativního výzkumného designu zkoumám, jak je toto téma ukotveno mezi rodiči předškolních dětí a pedagogy mateřských škol a jak je jeho znalosti využívána ve výchově dětí. Dále zjišťuji, jak je emoční inteligence rozvíjena v rodičovské a učitelské praxi a jakou funkci při tom zastává příběh. V závěru výsledky výzkumu porovnávám s výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis titled Developing children's emotional intelligence through a story (from the point of view of parents and teachers). For a proper understanding, in the first two chapters of the theoretical part I summarized where emotions come from, what their function is and characterized the emotional development of the child according to psychologist Marie Vágnerová. In chapter three, I first use relevant literature to present the development of the views on emotional intelligence, compare it to rational intelligence, and then describe its importance for a successful life. The fourth chapter of the theoretical part focuses on the concept of storytelling and its role in the preschool period, especially in the development of emotional skills. I provide reasons why storytelling is an appropriate way to develop emotional intelligence and also include insights into how to work with storytelling in preschool children to effectively develop emotional skills. In the practical part, using a descriptive case study, I examine how this topic is anchored among parents of preschool children and kindergarten teachers and how its knowledge is used in the education of children. Next, I investigate how emotional intelligence is developed in parenting and teaching practice and what function storytelling...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV