Zobrazit minimální záznam

The Concept of Civic Literacy in an International Perspective. Czech Republic, Australia, England
dc.contributor.advisorFapšo, Marek
dc.creatorPilousková, Ivana
dc.date.accessioned2024-06-18T06:30:25Z
dc.date.available2024-06-18T06:30:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189700
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá konceptem občanské gramotnosti. V první řadě práce reflektuje teoretické pojetí občanské gramotnosti, a to nejen v kontextu českého vzdělávání, ale i zahraničního, přičemž se práce soustřeďuje výhradně na práci s anglofonními zdroji. Pro tyto účely je provedena literární rešerše s oporou relevantní odborné literatury. Druhá část práce se soustřeďuje na práci s českým, anglickým a australským kurikulem. Nejprve jsou kurikula představena obecně, včetně jejich pojetí občanského vzdělávání, a následně jsou v těchto kurikulech pomocí metody obsahové analýzy reflektovány vybrané aspekty občanského vzdělávání. Dílčím cílem této diplomové práce je také adekvátní vymezení klíčových pojmů souvisejících s tématem, např. občan a občanství anebo gramotnost a kompetence. Výsledkem této práce je jednak teoretická reflexe občanské gramotnosti v České republice a zahraničí, a jednak komparace pojetí občanského vzdělávání ve vybraných kurikulech, se zaměřením na tyto aspekty: míra zastoupení společenskovědních oborů, koncept aktivního občanství a práce s termínem kompetence. KLÍČOVÁ SLOVA gramotnost; občanská gramotnost; občanství; občanské vzdělávání; vzdělávací kurikulacs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is concerned with the concept of civic literacy. Firstly, the thesis reflects the concept of civic literacy theoretically in both the Czech educational context and the chosen anglophone ones. For these purposes, literary research is done with the support of relevant academic literature. The second part of the thesis focuses on the Czech, English and Australian educational curricula. These curricula are presented as to their general characteristics, including their frameworks of civic education, and then selected aspects of the curricula are compared by means of content analysis. An integral aim of this diploma thesis is to provide an adequate definition of crucial terms related to the topic, those being the terms citizen, citizenship or literacy and competency. The expected results of this thesis are the theoretical reflection of the concept of civic literacy in Czech as well as in chosen anglophone publications, and the comparison of civic education in chosen educational curiccula, with the focus on three selected criteria: the degree of representation of social sciences, the concept of active citizenship and the way the curiccula work with the term competency. KEYWORDS literacy; civic literacy; citizenship; citizenship education; educational curriculaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgramotnostcs_CZ
dc.subjectobčanská gramotnostcs_CZ
dc.subjectobčancs_CZ
dc.subjectobčanstvícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací kurikulacs_CZ
dc.subjectliteracyen_US
dc.subjectcivic literacyen_US
dc.subjectcitizenen_US
dc.subjectcitizenshipen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteducational curriculaen_US
dc.titleKoncept občanské gramotnosti v mezinárodní perspektivě. Česká republika, Austrálie, Angliecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-28
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId269234
dc.title.translatedThe Concept of Civic Literacy in an International Perspective. Czech Republic, Australia, Englanden_US
dc.contributor.refereeŠíp, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá konceptem občanské gramotnosti. V první řadě práce reflektuje teoretické pojetí občanské gramotnosti, a to nejen v kontextu českého vzdělávání, ale i zahraničního, přičemž se práce soustřeďuje výhradně na práci s anglofonními zdroji. Pro tyto účely je provedena literární rešerše s oporou relevantní odborné literatury. Druhá část práce se soustřeďuje na práci s českým, anglickým a australským kurikulem. Nejprve jsou kurikula představena obecně, včetně jejich pojetí občanského vzdělávání, a následně jsou v těchto kurikulech pomocí metody obsahové analýzy reflektovány vybrané aspekty občanského vzdělávání. Dílčím cílem této diplomové práce je také adekvátní vymezení klíčových pojmů souvisejících s tématem, např. občan a občanství anebo gramotnost a kompetence. Výsledkem této práce je jednak teoretická reflexe občanské gramotnosti v České republice a zahraničí, a jednak komparace pojetí občanského vzdělávání ve vybraných kurikulech, se zaměřením na tyto aspekty: míra zastoupení společenskovědních oborů, koncept aktivního občanství a práce s termínem kompetence. KLÍČOVÁ SLOVA gramotnost; občanská gramotnost; občanství; občanské vzdělávání; vzdělávací kurikulacs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is concerned with the concept of civic literacy. Firstly, the thesis reflects the concept of civic literacy theoretically in both the Czech educational context and the chosen anglophone ones. For these purposes, literary research is done with the support of relevant academic literature. The second part of the thesis focuses on the Czech, English and Australian educational curricula. These curricula are presented as to their general characteristics, including their frameworks of civic education, and then selected aspects of the curricula are compared by means of content analysis. An integral aim of this diploma thesis is to provide an adequate definition of crucial terms related to the topic, those being the terms citizen, citizenship or literacy and competency. The expected results of this thesis are the theoretical reflection of the concept of civic literacy in Czech as well as in chosen anglophone publications, and the comparison of civic education in chosen educational curiccula, with the focus on three selected criteria: the degree of representation of social sciences, the concept of active citizenship and the way the curiccula work with the term competency. KEYWORDS literacy; civic literacy; citizenship; citizenship education; educational curriculaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV