Zobrazit minimální záznam

The problem of education and upbringing in Martha C. Nussbaum
dc.contributor.advisorRybák, David
dc.creatorValíčková, Klaudie
dc.date.accessioned2024-06-18T06:31:00Z
dc.date.available2024-06-18T06:31:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189703
dc.description.abstractTato výzkumná práce se zabývá teoretickým přístupem a myšlenkami filozofky Marthy Nussbaum k oblastem vzdělání a výchovy. Autorka přináší revoluční perspektivu, založenou na konceptu "schopností" (capabilities). Definuje ho jako soubor základních lidských schopností a možností, které umožňují jedincům plnohodnotný život a participaci ve společnosti. Tyto schopnosti nejsou pouze o ekonomickém úspěchu, ale zahrnují i emocionální a sociální aspekty. Práce se zaměřuje nejen na kontext samotné teorie vzdělávání, ale následně analyzuje klíčové aspekty, včetně důležitosti emocí a morálního vedení jako nedílných prvků vzdělávacího procesu. Kromě toho práce nabízí kritický pohled na teorii Marthy Nussbaum, zkoumající praktické výzvy s její implementací v reálných vzdělávacích prostředích. Dále analyzuje kritické názory a kontroverze v souvislosti s touto teorií, včetně diskusí o univerzalitě konceptu schopností a jeho vhodnosti pro různé sociokulturní kontexty. Mimo jiné se zaměřuje na kritické zhodnocení tohoto přístupu, s cílem podnítit další reflektovanou debatu o významu a perspektivách vzdělání ve společnosti 21. století. KLÍČOVÁ SLOVA Martha Nussbaum, vzdělání, výchova, schopnosti, emoce, kritikacs_CZ
dc.description.abstractThis research work deals with the theoretical approach and ideas of the philosopher Martha Nussbaum in the fields of education and upbringing. The author presents a revolutionary perspective based on the concept of 'capabilities.' She defines it as a set of fundamental human abilities and possibilities that enable individuals to lead a full life and participate in society. This capability is not only about economic success but also includes emotional and social aspects. The work focuses not only on the context of the educational theory itself but subsequently analyzes key aspects, including the importance of emotions and moral guidance as integral components of the educational process. Furthermore, the work offers a critical view of Martha Nussbaum's theory, examining practical challenges in its implementation in real educational environments. It also analyzes critical opinions and controversies related to this theory, including discussions about the universality of the concept of capabilities and its suitability for different socio-cultural contexts. Among other things, it focuses on a critical evaluation of this approach with the aim of stimulating further reflective debate on the significance and prospects of education in the 21st century society. KEYWORDS Martha Nussbaum, education, upbringing,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMartha Nussbaumcs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectschopnostics_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectkritikacs_CZ
dc.subjectMartha Nussbaumen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcapabilitiesen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectcritiqueen_US
dc.titleProblém vzdělání a výchovy u Marthy C. Nussbaumcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-28
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264413
dc.title.translatedThe problem of education and upbringing in Martha C. Nussbaumen_US
dc.contributor.refereePelcová, Naděžda
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato výzkumná práce se zabývá teoretickým přístupem a myšlenkami filozofky Marthy Nussbaum k oblastem vzdělání a výchovy. Autorka přináší revoluční perspektivu, založenou na konceptu "schopností" (capabilities). Definuje ho jako soubor základních lidských schopností a možností, které umožňují jedincům plnohodnotný život a participaci ve společnosti. Tyto schopnosti nejsou pouze o ekonomickém úspěchu, ale zahrnují i emocionální a sociální aspekty. Práce se zaměřuje nejen na kontext samotné teorie vzdělávání, ale následně analyzuje klíčové aspekty, včetně důležitosti emocí a morálního vedení jako nedílných prvků vzdělávacího procesu. Kromě toho práce nabízí kritický pohled na teorii Marthy Nussbaum, zkoumající praktické výzvy s její implementací v reálných vzdělávacích prostředích. Dále analyzuje kritické názory a kontroverze v souvislosti s touto teorií, včetně diskusí o univerzalitě konceptu schopností a jeho vhodnosti pro různé sociokulturní kontexty. Mimo jiné se zaměřuje na kritické zhodnocení tohoto přístupu, s cílem podnítit další reflektovanou debatu o významu a perspektivách vzdělání ve společnosti 21. století. KLÍČOVÁ SLOVA Martha Nussbaum, vzdělání, výchova, schopnosti, emoce, kritikacs_CZ
uk.abstract.enThis research work deals with the theoretical approach and ideas of the philosopher Martha Nussbaum in the fields of education and upbringing. The author presents a revolutionary perspective based on the concept of 'capabilities.' She defines it as a set of fundamental human abilities and possibilities that enable individuals to lead a full life and participate in society. This capability is not only about economic success but also includes emotional and social aspects. The work focuses not only on the context of the educational theory itself but subsequently analyzes key aspects, including the importance of emotions and moral guidance as integral components of the educational process. Furthermore, the work offers a critical view of Martha Nussbaum's theory, examining practical challenges in its implementation in real educational environments. It also analyzes critical opinions and controversies related to this theory, including discussions about the universality of the concept of capabilities and its suitability for different socio-cultural contexts. Among other things, it focuses on a critical evaluation of this approach with the aim of stimulating further reflective debate on the significance and prospects of education in the 21st century society. KEYWORDS Martha Nussbaum, education, upbringing,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV