dc.contributor.advisor | Rozboudová, Lenka | |
dc.creator | Pommová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T06:31:22Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T06:31:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189705 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na analýzu lexikálního minima prezentovaného v učebnicích ruského jazyka pro úroveň B1. Cílem této práce je sestavení slovní zásoby nabízené v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, zhodnocení této slovní zásoby a následné porovnání mezi jednotlivými učebnicemi. Teoretická část blíže definuje termín lexikálního minima a zaměřuje se na přístup k němu v procesu výuky. Práce hodnotí přístup k lexikálnímu minimu v jednotlivých kurikulárních dokumentech a učebnicích pro výuku ruského jazyka na SŠ. Praktická část obsahuje systematizovaný seznam slovní zásoby, která je nabízena v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, a následnou analýzu slovní zásoby. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis aims to analyse the lexical minima presented in B1 level (CEFR) Russian language textbooks. The goals of this work are to compile the vocabulary offered in different high school Russian language textbooks, to assess it and to compare the analysed word stocks of said textbooks. The theoretical part specifies the term 'lexical minimum' and focuses on the approach to the learning process. Here, specific curricular documents and relevant Russian language textbooks are introduced. The practical part contains a systematic list of vocabulary that is on offer in high school Russian language textbooks and a follow-up analysis of their word stocks. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | slovní zásoba | cs_CZ |
dc.subject | lexikální minimum | cs_CZ |
dc.subject | učebnice | cs_CZ |
dc.subject | RVP | cs_CZ |
dc.subject | ruský jazyk | cs_CZ |
dc.subject | vocabulary | en_US |
dc.subject | lexical minimum | en_US |
dc.subject | textbook | en_US |
dc.subject | FEP | en_US |
dc.subject | Russian language | en_US |
dc.title | Lexikální minimum prezentované v učebnicích ruského jazyka pro úroveň B1 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-28 | |
dc.description.department | Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 259709 | |
dc.title.translated | Lexical Minimum Presented in Russian Language Textbooks for Level B1 | en_US |
dc.contributor.referee | Konečný, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na analýzu lexikálního minima prezentovaného v učebnicích ruského jazyka pro úroveň B1. Cílem této práce je sestavení slovní zásoby nabízené v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, zhodnocení této slovní zásoby a následné porovnání mezi jednotlivými učebnicemi. Teoretická část blíže definuje termín lexikálního minima a zaměřuje se na přístup k němu v procesu výuky. Práce hodnotí přístup k lexikálnímu minimu v jednotlivých kurikulárních dokumentech a učebnicích pro výuku ruského jazyka na SŠ. Praktická část obsahuje systematizovaný seznam slovní zásoby, která je nabízena v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, a následnou analýzu slovní zásoby. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis aims to analyse the lexical minima presented in B1 level (CEFR) Russian language textbooks. The goals of this work are to compile the vocabulary offered in different high school Russian language textbooks, to assess it and to compare the analysed word stocks of said textbooks. The theoretical part specifies the term 'lexical minimum' and focuses on the approach to the learning process. Here, specific curricular documents and relevant Russian language textbooks are introduced. The practical part contains a systematic list of vocabulary that is on offer in high school Russian language textbooks and a follow-up analysis of their word stocks. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |