Zobrazit minimální záznam

Development of language skills according to D. B. Elkonin's methodology in children with specific language impairment
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorRouhová, Eva Marie
dc.date.accessioned2024-06-18T06:41:34Z
dc.date.available2024-06-18T06:41:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189759
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem jazykových schopností dle metodiky D. B. Elkonina u dětí s vývojovou dysfázií. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou vymezena základní teoretická východiska, jako je jazyk, řeč a komunikace. Dále se kapitola věnuje ontogenetickému vývoji řečových a jazykových schopností a narušené komunikační schopnosti. Tématem druhé kapitoly je vývojová dysfázie, její symptomatologie, diagnostika a terapie. Třetí teoretická kapitola se zabývá rozvojem jazykových schopností v předškolním věku z pohledu jazykových rovin. Dále se kapitola věnuje samotné metodice D. B. Elkonina. Praktická část bakalářské práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím případových studií. V praktické části jsou vymezeny cíle a stanoveny výzkumné otázky. Hlavním cílem práce bylo zjistit a popsat, jak probíhá individuální a skupinový trénink dětí s vývojovou dysfázií dle metodiky D. B. Elkonina. Dílčími cíli bylo vyhodnotit výhody a nevýhody skupinového a individuálního tréninku dle metodiky D. B. Elkonina a zjistit orientační úroveň sluchového rozlišování před začátkem a v průběhu tréninku jazykových schopností. Ke zpracování výzkumného šetření byly využity výzkumné metody jako...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis is focused on the development of language skills according to D. B. Elkonin's methodology in children with specific language impairment. The thesis includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part consists of three chapters. In the first chapter, the basic theoretical starting points such as language, speech and communication are defined. The chapter is also focused on the ontogenetic development of speech and language skills and communication disability. The topic of the second chapter is specific language impairment, its symptomatology, diagnosis and therapy. The third theoretical chapter approaches the development of language skills in preschool age from the point of view of linguistic levels. The chapter also describes the D. B. Elkonin's methodology. The practical part of the bachelor's thesis presents a qualitative research investigation, which was carried out using case studies. In the practical part, aims are defined and research questions are set. The aim of the thesis was to find out and describe how individual and group training according to D. B. Elkonin's methodology of children with specific language impairment take place. The sub-goals were to evaluate the advantages and disadvantages of group and individual training according to D. B....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectjazykové schopnostics_CZ
dc.subjectfonologické schopnostics_CZ
dc.subjectfonematické uvědomovánícs_CZ
dc.subjectmetodika dle D. B. Elkoninacs_CZ
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.subjectphonological skillsen_US
dc.subjectphonemic awarenessen_US
dc.subjectD. B. Elkonin's methodologyen_US
dc.titleRozvoj jazykových schopností dle metodiky D. B. Elkonina u dětí s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264647
dc.title.translatedDevelopment of language skills according to D. B. Elkonin's methodology in children with specific language impairmenten_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem jazykových schopností dle metodiky D. B. Elkonina u dětí s vývojovou dysfázií. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou vymezena základní teoretická východiska, jako je jazyk, řeč a komunikace. Dále se kapitola věnuje ontogenetickému vývoji řečových a jazykových schopností a narušené komunikační schopnosti. Tématem druhé kapitoly je vývojová dysfázie, její symptomatologie, diagnostika a terapie. Třetí teoretická kapitola se zabývá rozvojem jazykových schopností v předškolním věku z pohledu jazykových rovin. Dále se kapitola věnuje samotné metodice D. B. Elkonina. Praktická část bakalářské práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím případových studií. V praktické části jsou vymezeny cíle a stanoveny výzkumné otázky. Hlavním cílem práce bylo zjistit a popsat, jak probíhá individuální a skupinový trénink dětí s vývojovou dysfázií dle metodiky D. B. Elkonina. Dílčími cíli bylo vyhodnotit výhody a nevýhody skupinového a individuálního tréninku dle metodiky D. B. Elkonina a zjistit orientační úroveň sluchového rozlišování před začátkem a v průběhu tréninku jazykových schopností. Ke zpracování výzkumného šetření byly využity výzkumné metody jako...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis is focused on the development of language skills according to D. B. Elkonin's methodology in children with specific language impairment. The thesis includes a theoretical part and a practical part. The theoretical part consists of three chapters. In the first chapter, the basic theoretical starting points such as language, speech and communication are defined. The chapter is also focused on the ontogenetic development of speech and language skills and communication disability. The topic of the second chapter is specific language impairment, its symptomatology, diagnosis and therapy. The third theoretical chapter approaches the development of language skills in preschool age from the point of view of linguistic levels. The chapter also describes the D. B. Elkonin's methodology. The practical part of the bachelor's thesis presents a qualitative research investigation, which was carried out using case studies. In the practical part, aims are defined and research questions are set. The aim of the thesis was to find out and describe how individual and group training according to D. B. Elkonin's methodology of children with specific language impairment take place. The sub-goals were to evaluate the advantages and disadvantages of group and individual training according to D. B....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV