dc.contributor.advisor | Hájková, Vanda | |
dc.creator | Krausová, Natalie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T19:41:52Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T19:41:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189763 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením, dále se zabývá ekonomickou, sociální situací a dopadem postižení dítěte na sourozence a širší rodinu. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole je vymezen pojem "kombinované postižení", jeho druhy, sociální služby podporující rodiny s kombinovaným postižením a jednotlivé druhy postižení vývojová vada mozku, SYNGAP, porucha autistického spektra, epilepsie, kortikální postižení zraku, ADHD, které se odrážejí v mé výzkumné části bakalářské práce a zmiňuji také další druhy kombinovaného postižení (Downův syndrom, dětská mozková obrna). Druhá kapitola je zaměřena na pojem "rodina", kde popisuji funkce, znaky a druhy rodiny. Třetí část bakalářské práce je věnována popisu mezilidského vztahu, partnerského vztahu, sourozeneckému vztahu a jak tyto vztahy ovlivňuje dítě s postižením. Je zde zmiňována i širší rodina. Praktická část BP se zabývá výzkumem vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením. Mezi výzkumné metody jsem zařadila multi-případové studie a polostrukturované rozhovory, které jsem dále analyzovala. V bakalářské práci je také využita metoda tzv. otevřeného kódování a Interpretativní fenomenologická analýza (dále jen IPA) u rodin dítěte s kombinovaným postižením. V závěru jsou uvedena... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the issue of relationships in the family of a child with a combined disability, it also deals with the economic and social situation and the impact of the child's disability on siblings and the extended family. The theoretical part contains three chapters. In the first chapter, the term "combined disability", its types, social services supporting families with combined disabilities and individual types of disabilities are defined: developmental brain disorder, SYNGAP, autism spectrum disorder, epilepsy, cortical visual impairment, ADHD, which are reflected in my research part of my bachelor's thesis, and I also mention other types of combined disability (Down syndrome, cerebral palsy). The second chapter is focused on the term "family", where I describe the functions, signs, and types of family. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the description of interpersonal relationships, partner relationships, sibling relationships and how these relationships are affected by a child with a disability. The extended family is also mentioned here. The practical part of BP deals with the research of relationships in the family of a child with combined disabilities. Among the research methods, I included multi-case studies and semi- structured interviews, which I... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | combined-disability | en_US |
dc.subject | relationships | en_US |
dc.subject | Dítě | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | kombinované postižení | cs_CZ |
dc.subject | vztahy | cs_CZ |
dc.title | Vztahy v rodině dítěte s kombinovaným postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-28 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 259115 | |
dc.title.translated | Relationships in the family of a child with combined disability | en_US |
dc.contributor.referee | Mužáková, Monika | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením, dále se zabývá ekonomickou, sociální situací a dopadem postižení dítěte na sourozence a širší rodinu. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole je vymezen pojem "kombinované postižení", jeho druhy, sociální služby podporující rodiny s kombinovaným postižením a jednotlivé druhy postižení vývojová vada mozku, SYNGAP, porucha autistického spektra, epilepsie, kortikální postižení zraku, ADHD, které se odrážejí v mé výzkumné části bakalářské práce a zmiňuji také další druhy kombinovaného postižení (Downův syndrom, dětská mozková obrna). Druhá kapitola je zaměřena na pojem "rodina", kde popisuji funkce, znaky a druhy rodiny. Třetí část bakalářské práce je věnována popisu mezilidského vztahu, partnerského vztahu, sourozeneckému vztahu a jak tyto vztahy ovlivňuje dítě s postižením. Je zde zmiňována i širší rodina. Praktická část BP se zabývá výzkumem vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením. Mezi výzkumné metody jsem zařadila multi-případové studie a polostrukturované rozhovory, které jsem dále analyzovala. V bakalářské práci je také využita metoda tzv. otevřeného kódování a Interpretativní fenomenologická analýza (dále jen IPA) u rodin dítěte s kombinovaným postižením. V závěru jsou uvedena... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with the issue of relationships in the family of a child with a combined disability, it also deals with the economic and social situation and the impact of the child's disability on siblings and the extended family. The theoretical part contains three chapters. In the first chapter, the term "combined disability", its types, social services supporting families with combined disabilities and individual types of disabilities are defined: developmental brain disorder, SYNGAP, autism spectrum disorder, epilepsy, cortical visual impairment, ADHD, which are reflected in my research part of my bachelor's thesis, and I also mention other types of combined disability (Down syndrome, cerebral palsy). The second chapter is focused on the term "family", where I describe the functions, signs, and types of family. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the description of interpersonal relationships, partner relationships, sibling relationships and how these relationships are affected by a child with a disability. The extended family is also mentioned here. The practical part of BP deals with the research of relationships in the family of a child with combined disabilities. Among the research methods, I included multi-case studies and semi- structured interviews, which I... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |